array(0) {
}
        
    
Menu
0.94%
Τζίρος: 74.73 εκατ.

Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο

e-Κίνηση στην πόλη

Πώς με συμφέρει να φορτίζω

Το κόστος μπορεί να είναι αυξημένο ως και τέσσερις φορές ανάλογα με τον ρυθμό φόρτισης.

Υπάρχουν μερικές βασικές παράμετροι όσον αφορά στη φόρτιση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου:

  • Ρυθμός φόρτισης
  • Προέλευση ενέργειας
  • Διάρκεια ζωής μπαταρίας
  • Χρονική επιβάρυνση

Η ιδανική κατάσταση είναι να διαθέτεις πρόσβαση σε ιδιωτικό χώρο στάθμευσης με παροχή ρεύματος και να συνδυάζεις την αργή φόρτιση σε επιτοίχιο φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος ισχύος 7.5kw ή 11kw με τη χαμηλότερη χρέωση του νυχτερινού τιμολογίου. Σ’ αυτό προσθέστε και την προέλευση της ενέργειας από ΑΠΕ.

Καθότι όμως δεν ζούμε σ’ έναν ιδανικό κόσμο πάμε να δούμε τις λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά.

Καταρχάς για τους «πρωτάρηδες» πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι η φόρτιση σε απλή οικιακή πρίζα είναι μια κατάσταση ανάγκης για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Σταδιακά δε, ολοένα και περισσότεροι κατασκευαστές δε δίνουν φορτιστή με υποδοχή κοινής πρίζας. Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει μια μεγάλη μπαταρία χωρητικότητας συνήθως από 50 – 75 kwh.

Πρώτα απ’ όλα πρέπει να αποφεύγουμε να εξαντλούμε την μπαταρία αλλά και να τη φορτίζουμε στο 100%. Καλύτερα για λόγους μακροζωίας και απόδοσης να μένουμε στο 20% – 80%. Οι μπαταρίες ανάλογα τις προδιαγραφές τους μπορεί να έχουν ως όριο τις 2.000 φορτίσεις ή τις 5.000 φορτίσεις.

Προφανώς όμως το φαινόμενο μνήμης είναι σημαντικός παράγοντας στην ποιότητα λειτουργίας τους. Αξίζει να τονίσουμε ότι 2000 φορτίσεις με 300km τη φόρτιση μας δίνουν 600 χιλιάδες km, εγώ που ασχολούμαι όλη μου τη ζωή με τα αυτοκίνητα δεν έχω κάνει τόσα km.

Ένα γράφημα που δείχνει πώς είναι το εσωτερικό ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Μια άλλη παράμετρος που επηρεάζει την ποιότητα λειτουργίας της μπαταρίας είναι ο ρυθμός φόρτισης.

Η ταχυφόρτιση, όπως και η φόρτιση σε οικιακή πρίζα είναι μια κατάσταση ανάγκης: Για το ταξίδι, ή το έκτακτο όχι για την καθημερινότητα.

Παρότι υπάρχουν φορτιστές που μπορούν να δώσουν σε μπαταρίες υψηλής τάσης (800V) ρυθμό φόρτισης ως 230kw/h όπως ο νέος φορτιστής της ΔΕΗ blue στην Πειραιώς καλό είναι να επιλέγουμε τέτοια υπηρεσία όταν την έχουμε ανάγκη. Είναι σημαντικό να έχουμε ξεκάθαρα στο μυαλό μας ότι αυτή δεν είναι μια φυσιολογική κατάσταση για την μπαταρία μας που αρέσκεται σε αργούς ρυθμούς φόρτισης.

Με το νυχτερινό τιμολόγιο και ανάλογα τον πάροχο υπολογίστε ένα μέσο κόστος kwh στα 15 λεπτά. Σε υπηρεσία ταχυφόρτισης αυτό ανέρχεται ως και 60 λεπτά ανάλογα τον πάροχο. Μιλάμε για 4πλασιο κόστος.

Αν υπολογίσουμε μια κατανάλωση 20kwh/100km εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι στην πρώτη περίπτωση μιλάμε για 3 ευρώ/100km στη δεύτερη για 12 ευρώ/100km.

Δεδομένου ότι υπάρχουν υβριδικά μοντέλα που καταναλώνουν 4lt/100km ή 8 ευρώ/100km εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι η ταχυφόρτιση εξυπηρετεί και διαφέρει αλλά δεν συμφέρει σε καθημερινή χρήση.

Ένα λευκό ηλεκτρικό αυτοκίνητο φορτίζεται σε σταθμό ΔΕΗ Blue

 

Ανακαλύψτε το αφιέρωμα e-Κίνηση στην Πόλη

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Φορτίζω Παντού»: Νέα παράταση της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για δήμους και επιχειρήσεις
Τοποθέτηση 90 φορτιστών ΔΕΗ blue για την κάλυψη των εταιρικών αναγκών
Γιώργος Στάσσης: Διπλάσιες επενδύσεις, ισχυρά κέρδη, νέα σχέδια ανάπτυξης
bluePass: Νέα υπηρεσία από τη ΔΕΗ για πιο προσιτή ηλεκτροκίνηση
H ηλεκτροκίνηση είναι μονόδρομος!
Sunlight Group: Εξαγόρασε πλήρως τη γαλλική θυγατρική της
ΔΕΗ – bluePass: Νέα υπηρεσία φόρτισης ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε δημόσιους φορτιστές ΔΕΗ blue και στο σπίτι
ΔΕΗ: Ανεβάζει τον ανταγωνισμό στην ηλεκτροκίνηση με το Blue Pass
BMW: O CEO προειδοποιεί – «Μη ρεαλιστικό το σχέδιο πλήρους ηλεκτροκίνησης της ΕΕ»
Tο Theory 1 της Lotus είναι το σχεδιαστικό μανιφέστο για το μέλλον – mononewsTV