Η τεχνολογία του θερμικού κινητήρα, όταν συνδυάζεται με χαμηλό βάρος, όγκο, διαστάσεις και απλή τεχνολογία (χωρίς turbo ή hybrid) παραμένει εξαιρετικά οικονομική.
Δυστυχώς όμως σήμερα οι επιλογές της Ε.Ε. και κατά συνέπεια των κατασκευαστών αυτοκινήτων είναι τέτοιες που ολοένα και περισσότεροι κατασκευαστές επιλέγουν να φύγουν από αυτή την κατηγορία (Α).
Έτσι σήμερα άλλοτε κραταιοί παίκτες απέχουν όπως: Citroen, Peugeot, Toyota, Mazda, Opel, Nissan, Subaru, BMW.
Λίγοι κατασκευαστές έχουν μείνει στο παιχνίδι του μικρού ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης: Fiat, Smart, VW, Honda ενώ έχει δημιουργηθεί και μια νέα υποκατηγορία τα microcars.
Αυτά δεν ξεπερνούν τα 40 km/h σε τελική ταχύτητα και είναι μόνο για το κέντρο της πόλης, δεν επιτρέπεται να βγεις στον αυτοκινητόδρομο με τέτοιο όχημα.
Αν δει κανείς τις τιμές αυτών των αυτοκινήτων είναι διπλάσιες απ’ αυτές που έχει στο μυαλό του για τα αντίστοιχα θερμικά μοντέλα, καθώς ξεκινούν από τις 21 χιλιάδες και ανεβαίνουν πάνω από τις 30 χιλιάδες ευρώ.
Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι το κόστος και η πολυπλοκότητα της κατασκευής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης.
Το πρόβλημα είναι πώς θα χωρέσουν οι μπαταρίες και θα παραμείνει χαμηλή η απόσταση από το έδαφος και εύκολο το μπες/βγες.
Για να γίνει αυτό πρέπει να δημιουργηθούν οπές για την έδραση των καθισμάτων.
Οι μπαταρίες τοποθετούνται περιμετρικά αυτών, πράγμα που οδηγεί σε πολύπλοκη κατασκευή αλλά και μικρή αυτονομία καθώς δε χωρά μεγάλη μπαταρία.
Βέβαια οι κατασκευαστές των μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιλέγουν μικρές σε χωρητικότητα μπαταρίες και για να κρατήσουν το βάρος χαμηλά.
Αυτό δίνει ένα επιπλέον όφελος αυτό της αποδοτικότητας.
Εύκολα βλέπει κανείς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης κατανάλωση κάτω από 15kwh/100km ήτοι 2 ευρώ.
Αυτό είναι ένα βασικό πλεονέκτημά τους.
Το δεύτερο μεγάλο πλεονέκτημα των μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η ευκολία οδήγησης μέσα στην πόλη.
Καθώς δεν έχουν κιβώτιο ταχυτήτων και διαθέτουν σταθερή ροπή οδηγούνται πολύ πιο εύκολα από τις αντίστοιχες θερμικές εκδόσεις.
Ο μέσος χρήστης έχει στο μυαλό του για τα μικρά αυτοκίνητα πόλης δυο πράγματα: Αναιμικές επιδόσεις, χαμηλή ποιότητα κατασκευής.
Τίποτα απ’ αυτά δεν ισχύει στα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης.
Η ακαμψία τους είναι κορυφαία, οι επιδόσεις τους εξαιρετικές λόγω ροπής του ηλεκτροκινητήρα και ταυτόχρονα οι τεχνολογικές ευκολίες που φέρουν κάνουν ιδιαίτερα εύκολη τη ζωή των επιβατών.
Μια ξεχωριστή υποκατηγορία είναι αυτή των microcars όπως π.χ. το Citroen Ami ή το Fiat Topolino.
Πρόκειται για αυτοκίνητα με μήκος στα 3m τα οποία απευθύνονται και σε νέους οδηγούς από την ηλικία των 16 ετών με δίπλωμα μοτοποδήλατου.
Τα οχήματα αυτά είναι φτιαγμένα για να κινούνται αποκλειστικά εντός πόλης και ασυναγώνιστα σε κατανάλωση και πρακτικότητα στα στενά, στη στάθμευση, στις μανούβρες.
Δεν επιτρέπεται όμως να κυκλοφορούν σε λεωφόρους ταχείας κυκλοφορίας όπως π.χ. η Αττική Οδός.
Ένα μειονέκτημα των μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης είναι ότι δεν ενδείκνυνται για ταξίδι. Καθότι έχουν μικρή μπαταρία (35kwh) – αυτονομία για να κρατηθεί χαμηλά το βάρος μετά δυσκολίας βγάζουν πάνω από 200km ενώ και το μήκος τους τα καθιστά άβολα για διατήρηση υψηλής μ.ω.τ.
Τα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης είναι ασυναγώνιστα εντός της αλλά πολύ δύσκολα μπορούν υπό προϋποθέσεις να ταξιδέψουν.
Καλό είναι να το έχετε αυτό υπόψη σας προτού κάνετε την τελική σας επιλογή.
- Ο Γιώργος και Μάριος Γιαλόζογλου πούλησαν πλοίο με κέρδος 7,6 εκατ. δολάρια – Αγόρασαν και δεύτερο ακτοπλοϊκό
- ΕΛΓΑ: Σήμερα πληρώνονται οι ενστάσεις των 4 τελευταίων ετών – Αφορούν 2.400 δικαιούχους
- «Λίφτινγκ» σε φόρο εισοδήματος, τεκμήρια και αποδείξεις από το 2025
- Ουκρανία: Το κοινοβούλιο ανέβαλε τη σημερινή συνεδρίασή του για λόγους ασφαλείας