Ο ΔΕΗ Tour of Hellas 2025 ολοκληρώθηκε με επιτυχία για 4η συνεχή χρονιά.

Πρόκειται για έναν αγώνα που διασχίζει την Ελλάδα αναδεικνύοντας τις ομορφιές του τόπου, οι οποίες προβάλλονται μέσω της άρτιας τηλεοπτικής κάλυψης σε όλο τον κόσμο. Σε ένα κοινό μάλιστα, αυτό της αθλητικής ποδηλασίας, υψηλού μορφωτικού και οικονομικού επιπέδου με μια οικολογική προσέγγιση στον τρόπο ζωής. Προφανώς ως χώρα θέλουμε να προσελκύσουμε τέτοιους επισκέπτες. Μέρος της οργάνωσης του αγώνα από την πρώτη μέρα που επανήλθε το 2022, είναι ένας άνθρωπος παθιασμένος με το ποδήλατο, τόσο ως αθλητής όσο και ως επιχειρηματίας. Είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον Τάκη Ξουρή – φίλο από τα παλιά – λίγες στιγμές μετά την ολοκλήρωση του φετινού αγώνα.

1

Γενική ήταν η διαπίστωση για την φετινή ανάβαθμιση του ΔΕΗ Tour of Hellas 2025 σε σχέση με τις προηγούμενες διοργανώσεις, που οφείλεται αυτή η αλλαγή;

Τα τέσσερα χρόνια για μια διοργάνωση τέτοιου βεληνεκούς, πρωτόγνωρη για τα Ελληνικά δεδομένα είναι λίγα για την ωρίμανση της. Κάθε χρόνο εξετάζουμε ενδελεχώς τις αδυναμίες αλλά και τις πετυχημένες πρακτικές. Έτσι, την επόμενη χρονιά στόχος είναι να πάμε τη διοργάνωση ένα σκαλί πιο πάνω. Φέτος είχαμε θέσει ως στόχο την μεγαλύτερη εμπλοκή του κόσμου, κάθε ηλικίας με πολλές πρόδρομες δράσεις στις περιοχές που θα περνούσε ο Γύρος καθώς και την ενδυνάμωση του τμήματος της επικοινωνίας, τόσο κατά τόπους όσο και σε πανελλαδικό επίπεδο.

Με στοχευμένες παρεμβάσεις, σε πολλούς διαφορετικούς τομείς καταφέραμε για πρώτη φορά να έχουμε αλληλεπίδραση με 5500 παιδιά σε όλες τις πόλεις που πέρασε ο Γύρος ενώ “στα κάγκελα” της διοργάνωσης βρέθηκαν περίπου 70000 θεατές με αποκορύφωμα ένα γεμάτο Σύνταγμα από το πρωί μέχρι και το πέρας των απονομών.

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες δυσκολίες σε οργανωτικό επίπεδο για ένα μεγάλο αθλητικό γεγονός, όπως ο ΔΕΗ Tour of Hellas;

Η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού μιας και η διοργάνωση αυτή αποτελεί μοναδικό γεγονός για το οποίο δεν υπάρχει ιστορικότητα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ανάγκη για κάμεραμαν και σκηνοθέτες που έρχονται από το εξωτερικό για να καλύψουν τον αγώνα καθώς είναι μια πολύ συγκεκριμένη και τεχνική δουλειά.

Επίσης, η καθημερινή μετακίνηση 400 ατόμων με ιδιαίτερες ανάγκες κατά το μήκος της διαδρομής και όλα την οργάνωση που αυτό συνεπάγεται. Είναι πολύ δύσκολο να κατανοήσει κάποιος γιατί ένα επιτελείο ανθρώπων εργάζεται σκληρά για 10 περίπου μήνες για μια διοργάνωση διάρκειας 5 ημερών.

Ποια είναι η στρατηγική του αγώνα όσον αφορά την ενίσχυση του αθλητικού τουρισμού, της τοπικής οικονομίας και της παρότρυνσης για άθληση;

Θα απαντήσω με ένα περιστατικό που συνέβη φέτος κατά τη διάρκεια της 4ης αγωνιστικής ημέρας. Για όσους δεν το γνωρίζουν η Δίρφυ είναι ένας ορεινός όγκος απίστευτης ομορφιάς που μοιάζει πολύ με τις Άλπεις στην Κεντρική Ευρώπη. Φέτος, αποφασίσαμε να πάμε τη διαδρομή από εκεί. Εκεί πάνω στην κορυφή είχε συγκεντρωθεί αρκετός κόσμος. Ανάμεσά τους 3 ζευγάρια Καναδών που ήρθαν μόνο και μόνο για τον αγώνα, πέρασαν μια εβδομάδα στην Εύβοια κάνοντας τις διαδρομές του 4ου Εταπ και όταν τους ρώτησα, απάντησαν ενθουσιασμένοι ότι το καλοκαίρι θα ξανάρθουν και θα φέρουν τους φίλους τους.  Προσθέστε σε αυτό τις 180 χώρες που πήραν τηλεοπτικό σήμα του αγώνα και καταλαβαίνετε ότι μιλάμε για μια τεράστια ευκαιρία που έχει η χώρα μας για ανάπτυξη εναλλακτικού τουρισμού καθόλη τη διάρκεια του χρόνου.

DEI TOUR OF HELLAS 2025, STAGE 5 MARATHON-SYNTAGMA SQUARE, ΜΑΡΑΘΩΝΑΣ-ΣΥΝΤΑΓΜΑ Photos: Petros Gkotsis

Η ΔΕΗ έχει συνδέσει τον αγώνα με την «πράσινη» ενέργεια. Πόσο σημαντικό είναι ο αγώνας να “τρέχει” υπό αυτό το πρίσμα;

Το ποδήλατο από μόνο του είναι ίσως το απόλυτο “εργαλείο” για τη μετατροπή των πόλεων μας σε τόπους περισσότερο βιώσιμους και αποτελεί εν πολλοίς τη ναυαρχίδα της βιώσιμης ανάπτυξης.  Από φέτος ξεκινήσαμε μια συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών ώστε να εντάξουμε τον αγώνα μέσω πρόδρομων και παράλληλων δράσεων στην Εθνική Στρατηγική για το ποδήλατο. Χαρακτηριστικά αναφέρω το πρωτοποριακό βιωματικό σεμινάριο που κάναμε σε εκπαιδευόμενους οδηγούς του ΟΣΥ, όπου ποδηλητούσαν σε στατικά ποδήλατα ενώ κάποιος συνάδελφος τους οδηγούσε δίπλα τους το λεωφορείο με ταχύτητα ώστε να μπουν στη θέση των χρηστών ποδηλάτου στο δρόμο.

 

Τι θα θέλατε να θυμάται ο θεατής του Γύρου από τη διοργάνωση;

Για μας η αύξηση του αριθμού των ανθρώπων που θα περιμένουν κάθε χρόνο την επόμενη διοργάνωση είναι ένας σημαντικός στόχος. Για να γίνει αυτό θα θέλαμε ο κάθε θεατής να θυμάται τις εικόνες που μόνο η αγωνιστική ποδηλασία μπορεί να προσφέρει.  Ένα πολύχρωμο γκρουπ από αθλητές διαφορετικών εθνικοτήτων που περνούν από τα μέρη τους με εξωπραγματικές ταχύτητες διαφημίζοντας τον τόπο τους σε όλο τον κόσμο.

 

DEI TOUR OF HELLAS 2025, STAGE 5 MARATHON-SYNTAGMA SQUARE, ΜΑΡΑΘΩΝΑΣ-ΣΥΝΤΑΓΜΑ Photos: Petros Gkotsis

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΗ Tour of Hellas 2025: 20 εικόνες γεμάτες Ελλάδα

ΔΕΗ Tour of Hellas 2025 – Β. Αναστόπουλος: «Είναι ιδιαίτερο να κερδίζεις ως αθλητής και ως προπονητής»

Δασμοί Τραμπ: Βαρύς ο πέλεκυς για τις κινεζικές επιχειρήσεις – Στους Αμερικανούς καταναλωτές η επιβάρυνση