array(0) {
}
        
    
Menu
-0.26%
Τζίρος: 448.88 εκατ.

Τραμπ: Η σύζυγος συμβούλου του μέλος της επιτροπής DOGE του πολυδισεκατομμυριούχου Μασκ

DEI blue: Φορτίζει την ηλεκτρική επανάσταση

«Ηλεκτροδοτήστε» το μέλλον της βιώσιμης μετακίνησης με τη ΔΕΗ blue

Οι μεταφορές ευθύνονται σχεδόν για το 30% των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ΕΕ, από τις οποίες το 72% προέρχεται από τις οδικές μεταφορές.

Στο πλαίσιο των προσπαθειών για την μείωση των εκπομπών CO2, η ΕΕ έχει θέσει ως στόχο να μειώσει τις εκπομπές της από τις μεταφορές κατά 60% έως το 2050 ως προς τα επίπεδα του 1990.

1

Στον αγώνα για τη μείωση των εκπομπών, η ηλεκτροκίνηση έχει τον κεντρικό ρόλο. Η επιτυχής όμως μετάβαση όμως, σε οχήματα μηδενικών εκπομπών τα επόμενα χρόνια απαιτεί πλάνο και κυρίως, με παράλληλη αύξηση των σταθμών φόρτισης σε αυτοκινητοδρόμους και στις πόλεις σε κάθε γωνιά της Ευρώπης. Επί του παρόντος, υπάρχουν περίπου 360.000 δημόσια σημεία φόρτισης στην ΕΕ, αλλά τα περισσότερα είναι συγκεντρωμένα σε λίγες μόνο χώρες (Ολλανδία, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία και Σουηδία).

Για την Ελλάδα η αύξηση των σταθμών φόρτισης και η αύξησης της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης είναι μεταξύ των στόχων του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα. Για τον τομέα των μεταφορών προβλέπεται σταδιακή απανθρακοποίηση έως το 2030 η οποία θα οφείλεται κυρίως στη διείσδυση των βιοκαυσίμων και του ηλεκτρισμού στις οδικές μεταφορές

Στα επόμενα χρόνια, η προτεραιότητα της πολιτείας θα είναι να αναπτύξει ένα πιο πυκνό δίκτυο δημόσια προσβάσιμων φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων (Η/Ο). Τα συγκριτικά δεδομένα δείχνουν ότι η χώρα μας υστερεί των υπολοίπων ευρωπαϊκών χωρών στα δίκτυα φόρτισης. Το πρόγραμμα για την εγκατάσταση φορτιστών στηρίζεται από το ΤΑΑ και αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής της χώρας για την ηλεκτροκίνηση – με την ανάπτυξη των εν λόγω υποδομών να αποτελεί προαπαιτούμενο για την επιπλέον διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων στο σύνολο του στόλου οχημάτων ενισχύοντας την ήδη θετική τάση. Το ΕΣΕΚ θέτει ως στόχο να μην στερηθεί κανένα νοικοκυριό, περιλαμβανομένων των ευάλωτων οικονομικά, από τη δυνατότητα ενεργειακής αναβάθμισης του σπιτιού και την απόκτηση αποδοτικών συσκευών και οχημάτων ηλεκτροκίνησης.

Το πρώτο και πιο σημαντικό βήμα-ορόσημο προς την κατεύθυνση του εξηλεκτρισμού των οδικών μεταφορών, αποτέλεσε η θέσπιση του πρώτου νομοθετικού πλαισίου στην Ελλάδα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης (ν. 4710/2020), ως αποτέλεσμα ολιστικής προσέγγισης και «διατομεακής» συνεργασίας. Το νομοθετικό αυτό πλαίσιο περιλαμβάνει ένα πλέγμα φορολογικών, αναπτυξιακών και άλλων κινήτρων (όπως η δωρεάν στάθμευση ηλεκτρικών οχημάτων, ελεύθερη κίνηση εντός του Δακτυλίου στην Αθήνα), μέτρων και θεσμικών παρεμβάσεων τόσο για τα ηλεκτρικά οχήματα όσο και για τις υποδομές φόρτισης (ιδιωτικής χρήσης και δημοσίως προσβάσιμες). Επιπλέον κύρια σημεία αποτελούν η ρύθμιση της αγοράς ηλεκτροκίνησης καθώς και η κατάρτιση του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης (Μ.Υ.Φ.Α.Η.).

Έως και το Σεπτέμβριο 2023 έχουν εγκατασταθεί 4.014 δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης σε όλη την επικράτεια, δηλαδή 55 φορές περισσότερα σε σχέση με το 2019.

Το Εθνικό Σχέδιο για την Ηλεκτροκίνηση προβλέπει την υιοθέτηση αυξημένων μέτρων πολιτικής στοχεύει στον ταχύτερο εξηλεκτρισμό του στόλου επιβατικών οχημάτων και ελαφρών φορτηγών (LCVs) στην Ελλάδα, με το στόλο αυτών σε κυκλοφορία να αναμένεται να αυξηθεί από περίπου 30.600 οχήματα σήμερα σε περίπου 85.000 οχήματα το 2025 και σε περισσότερα από 460.000 οχήματα το 2030.

Δεδομένου ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στη μείωση των εκπομπών ρύπων τα επόμενα χρόνια, το Υπουργείο Ενέργειας έχει επικεντρωθεί στη διασφάλιση των συνθηκών που θα τα μετατρέψουν σε πρώτο μέσο μεταφοράς την επόμενα χρόνια. Οι υποδομές φόρτισης είναι ένας τομέας στον οποίο δίνεται άμεση προτεραιότητα, με την κατασκευή μεγάλων δικτύων να είναι καθοριστικής σημασίας για την εξάλειψη των φόβων σχετικά με το άγχος της εμβέλειας. Εξίσου σημαντικό είναι αυτοί οι φορτιστές να είναι προσβάσιμοι σε όλους..

Η ΔΕΗ, ως ηγέτιδα δύναμη στην ενέργεια, ανταποκρινόμενη στη δέσμευσή της για βιώσιμη ανάπτυξη και προστασία του περιβάλλοντος, αναγνώρισε τον ρόλο της για τη διείσδυση και την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα. Με όχημα το brand ΔΕΗ blue προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες κάνοντας την ηλεκτροκίνηση προσιτή και προσβάσιμη σε όλους μέσα από το δίκτυο φορτιστών της, με περισσότερα από 1.800 σημεία φόρτισης και 180 σημεία ταχυφόρτισης ισχύος έως 300 kW (DC). Η ΔΕΗ συνεχίζει να επενδύει, προσθέτοντας συνεχώς νέους φορτιστές, ενισχύοντας την υπάρχουσα υποδομή και διευκολύνοντας το ταξίδι και την καθημερινότητα με ηλεκτροκίνητο όχημα.

Η υπηρεσία ΔΕΗ blue δε προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης σε ιδιώτες, επιχειρήσεις και δημόσιους φορείς σε όλη την Ελλάδα. Πρόκειται για το νέο μεγαλόπνοο σχέδιο της ΔΕΗ που σκοπό έχει να αλλάξει για πάντα τον τρόπο που μετακινούμαστε και να κάνει την ηλεκτροκίνηση προσιτή και προσβάσιμη σε όλους μέσα από τη δημιουργία του μεγαλύτερου δικτύου φορτιστών στη χώρα

Το CO2 που εκπέμπει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στη διάρκεια ενός ολόκληρου κύκλου ζωής του, είναι περίπου 35% χαμηλότερο από αυτό των βενζινοκίνητων οχημάτων, συμβάλλοντας σημαντικά στην βελτίωση της ποιότητας του αέρα. Τα οφέλη από τη μείωση των εκπομπών CO2 θα είναι ακόμα περισσότερα στο μέλλον, καθώς το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας θα συνεχίσει να αυξάνεται. Επιπλέον, με την ηλεκτροκίνηση, μειώνεται έως και 10 dB η ηχορύπανση του περιβάλλοντος, κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τα αστικά κέντρα, δεδομένου ότι η οδήγηση στην πόλη αντιστοιχεί περίπου στο 80% όλων των διαδρομών με αυτοκίνητο.

Παράλληλα η μετάβαση σε ηλεκτροκίνηση έχει σημαντική θετική συνεισφορά στην οικονομική ανάπτυξη και προβλέπεται να δημιουργήσει 1,1 εκατ. θέσεις εργασίας στην Ευρώπη μέχρι το 2030, ενώ στον ενεργειακό κλάδο προωθεί καινοτομίες στον τομέα παραγωγής και τη μετάβαση σε έξυπνα δίκτυα ενέργειας.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

H Intrakat στον FTSE 25, τι λέει ο Φέσσας για τον Τσαμάζ, το κάρφωμα της Βρεττού, τα λεωφορεία του Σταϊκούρα, η αποτυχία για το μετρό, τι συμβαίνει με τον Χρυσικό, και το κάλεσμα του Μπαϊρακτάρη
ΔΕΗ: Γιατί οι αναλυτές την τοποθετούν στις κορυφαίες επιλογές τους το 2025
Beta Χρηματιστηριακή: Οι 6 μετοχές που είναι κορυφαίες επιλογές για το 2025
Buy, hold or Sell: Άμεση ανάλυση για ΔΕΗ, ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΙΝΤΕΚ, ΚΟΥΕΣ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Υδρογόνο: Οι Γερμανοί, ο Σκυλακάκης και η τηλεδιάσκεψη που φέρνει επιτάχυνση των εξελίξεων
ΔΕΗ: Στο 5,15% το ποσοστό της Covalis Capital
Και αυτές τις γιορτές η ΔΕΗ προσφέρει και γίνεται «ένα με τα παιδιά»
Η ΔΕΗ και ο ρόλος της στον νέο εξηλεκτρισμό: Δίκτυα, Ηλεκτροκίνηση και Αντλίες Θερμότητας
Σε τηλεπικοινωνίες και ψηφιακό μετασχηματισμό η μερίδα του λέοντος των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης