Μαθητές και μαθήτριες από τις Δομές Φιλοξενίας Προσφύγων Θήβας και Ριτσώνας και από το ΙΒ της Σχολής Μωραΐτη συμμετείχαν σε μια κοινή εικαστική δράση που είχε ως αποτέλεσμα ένα συλλογικό έργο ζωγραφικής μήκους 10 μέτρων που παρουσιάστηκε σε εκδήλωση στη Σχολή Μωραΐτη την Πέμπτη 16 Ιουνίου 2022.
Η Σχολή Μωραΐτη μέσω του προγράμματος Creativity Activity και Service του τμήματος ΙΒ και η Πολιτιστική Εταιρεία ΠΥΡΝΑ με τη βοήθεια του Αυτοτελούς Τμήματος Συντονισμού & Παρακολούθησης Εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘ ξεκίνησαν τη συνεργασία από τον Μάρτιο 2022. Η δράση εστίασε στην ιδέα της συνάντησης των παιδιών που γνωρίστηκαν και εργάστηκαν με την καθοδήγηση της καθηγήτριας ΙΒ Visual Arts και Εικαστικής Θεραπεύτριας, κ. Μαρίας Κόντη.
Τον συντονισμό της δράσης ανέλαβε η ΠΥΡΝΑ και οι υπεύθυνες καθηγήτριες του τμήματος εθελοντικών δράσεων CAS του IB, κκ. Ελένη Δούνια και Λίλη Παπαγιάννη.
Την έκθεση επισκέφθηκαν η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Νίκη Κεραμέως, η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Ζέτα Μακρή, η προϊσταμένη του Αυτοτελούς Τμήματος Συντονισμού & Παρακολούθησης Εκπαίδευσης Προσφύγων, κ. Λεμονιά Μπούτσκου, η Πρόεδρος της ΠΥΡΝΑ κ. Μαρίνα Κουρεμένου και μέλη της ΠΥΡΝΑ.
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν επίσης μαθητές και μαθήτριες του ΙΒ με τους γονείς τους, εκπρόσωποι του Συλλόγου Γονέων της Σχολής Μωραΐτη, εκπαιδευτικοί, στελέχη της διοίκησης του Σχολείου και γονείς που στήριξαν τη δράση καθ΄ όλη τη διάρκειά της.
Τα παιδιά από τις Δομές Φιλοξενίας που συμμετείχαν στη δράση ήρθαν συνοδευόμενα από τους γονείς τους και από τις κκ. Μαργαρίτα Καραβασίλη, υπεύθυνη συνοδό και μέλος του Solidarity Now και Πέπη Παπαδημητρίου, Συντονίστρια Εκπαίδευσης στη Δομή Φιλοξενίας στη Ριτσώνα.
Οι μαθήτριες από τη Δομή Φιλοξενίας στη Ριτσώνα μοιράστηκαν με όλους ένα συγκινητικό μήνυμα: «…Οι ρίζες μας κοινές, εμείς ξεριζωθήκαμε… πέσαμε πολλές φορές αλλά σηκωθήκαμε πάλι, δεν σταματάμε να ελπίζουμε, να ονειρευόμαστε να αγωνιζόμαστε, να προχωράμε και αναζητάμε πάντα το φως σε καρδίες και βλέμματα. Ο κόσμος μονάχα αν τον μοιράζεσαι υπάρχει. Μας δώσατε το χέρι, σας δίνουμε το δικό μας. Η αγάπη δεν έχει σύνορα. Σας ευχαριστούμε.»
Η Πρόεδρος της Πολιτιστικής Εταιρείας ΠΥΡΝΑ, κ. Μαρίνα Κουρεμένου, δήλωσε: «Ήταν Ιούνιος του 2016 όταν έγινε η πρώτη δράση της Πύρνας με μαθητές και μαθήτριες αθηναϊκών σχολείων σε Κέντρο Φιλοξενίας Προσφύγων. Καθώς σήμερα νέες ομάδες παιδιών συμμετέχουν με ενθουσιασμό, εκείνα τα πρώτα παιδιά, ενήλικες πια, επικοινωνούν ακόμα το ίδιο θερμά με τις/τους Σύρους φίλους που γνώρισαν τότε, αν και ζουν σε διαφορετικές πόλεις ανά τον κόσμο. Κι εμείς με συγκίνηση βλέπουμε να επιβεβαιώνεται ο δεκαπεντάχρονος τότε Νικόλας, που μονολόγησε κάποια στιγμή “ζούμε μοναδικές και πολύτιμες εμπειρίες που θα μείνουν μέσα μας για πάντα”».
Ο IB Coordinator και μέλος της Διοίκησης της Σχολής Μωραΐτη, κ. Γιώργος Καρτάλης, δήλωσε: «Είμαστε πολύ περήφανοι που οι εκπαιδευτικοί μας και τα παιδιά μας αναλαμβάνουν τέτοιες πρωτοβουλίες. Η κοινωνία του μέλλοντος θα διαμορφωθεί από τους νέους και στόχος μας είναι οι μαθητές και οι μαθήτριές μας να τιμούν τις αρχές της Σχολής Μωραΐτη που προάγει πάντα την προοδευτική σκέψη, τη συνεργασία, τη συμπερίληψη και την αποδοχή της διαφορετικότητας ή καλύτερα τα οφέλη της.»
Στη δράση συμμετείχαν οι μαθήτριες και οι μαθητές:
Atifa Asadi, Iman Noor Asghar, Esha Gul Asghar, Mushda Ashrafi, Palwasha Ashrafi, Atena Barikzai, Νίκος Βεκράκος, Ανδριάννα Βόσσου, Φοίβη Γαλιάτσου, Νεφέλη Γκόνου, Tamana Gawhari, Zahra Heydari, Sezara Jafari, Μελίνα Κακανέλη, Άννα Κόλμαν, Γιάννης Κόνιαρης, Ναταλία Κωστούρου, Nosh Afarin Mohammdi, Ειρήνη Παπαδημητρίου, Parwaneh Najafi, Zaynab Najafi, Αντωνία Πομαρίτσι, Roya Rasuli, Atena Rezaee, Ειδύλλη Σκλιβανάκη, Fatema Wafai
Λίγα λόγια για τη δράση: Root Systems / Ριζικά Συστήματα
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Σχολής Μωραΐτη και οι έφηβες από τις Δομές Φιλοξενίας Προσφύγων συμμετείχαν σε ένα προσεκτικά μελετημένο project, το οποίο βασίζεται στις αρχές της Εικαστικής Θεραπείας και συγκεκριμένα σε πρακτικές που ονομάζονται Open Art Studio (ή Social Action Art Therapy). Οι πρακτικές αυτές σχεδιάζονται και υλοποιούνται από κατάλληλα εκπαιδευμένους εικαστικούς θεραπευτές. Με τη συμμετοχή σε αυτές τις συλλογικές δράσεις η κοινότητα (εδώ το σχολικό περιβάλλον) κατανοεί την πραγματικότητα και μπορεί να αναγνωρίσει τη δική της θέση σε σχέση με αυτό.
Πραγματοποιήθηκαν 5 τρίωρα εργαστήρια στον χώρο του art studio του ΙΒ της Σχολής Μωραΐτη, τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, αμέσως μετά την ολοκλήρωση του σχολικού προγράμματος. Για τους μαθητές της Σχολής Μωραΐτη η συμμετοχή τους εντάσσεται στο πρόγραμμα Creativity Action Service (CAS / εθελοντικές δράσεις). Είχε προηγηθεί τον Φεβρουάριο εκδήλωση την οποία οργάνωσαν τα παιδιά, έτσι ώστε τα έσοδα να προσφερθούν για την αγορά όλων των εικαστικών υλικών.
Οι δυο ομάδες, πέρα από τον κοινό παρονομαστή της ηλικιακής τους σύμπλευσης, προέρχονται από διαφορετικό κοινωνικό και πολιτισμικό περιβάλλον. Η εξοικείωση μεταξύ των εφήβων δεν επιβλήθηκε, αλλά σχεδιάστηκε μια ήπια επικοινωνία και σταδιακή επαφή μεταξύ τους.
Η εικαστική δράση είναι το μέσο με το οποίο επιτεύχθηκε αυτή η σχέση, και όχι ο σκοπός. Δηλαδή, δεν ήταν στόχος ένα «καλά» ζωγραφισμένο έργο, αλλά η δημιουργία μιας καλλιτεχνικής συνθήκης στην οποία μπορεί να ευδοκιμήσει μια γνωριμία, μια σχέση.
Ο σχεδιασμός της δράσης έγινε με κριτήρια τις αναπτυξιακές και συμπεριφορικές εκφάνσεις της εφηβείας, δεδομένου ότι η «σχέση» για τους εφήβους είναι κομβικής σημασίας κι έχουν τον δικό τους τρόπο να την δημιουργούν.
Διαβάστε επίσης
Σχολή Μωραΐτη: Από τον Κούστα ως τον Στεφανάκη για την αποφοίτηση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!