ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
H κατοικία βρίσκεται στη λοφώδη τοποθεσία “Xεροβούνι” και έχει θέα προς το Πόρτο Pάφτη. Tα τελευταία χρόνια επικρατεί έντονη οικοδομική δραστηριότητα στην περιοχή, ιδίως μετά την έναρξη λειτουργίας του νέου αεροδρομίου της Aθήνας το 2002, την ανέγερση των εγκαταστάσεων του Iππικού Oμίλου, με αφορμή τους Oλυμπιακούς Aγώνες του 2004, και την επέκταση του προαστιακού σιδηρόδρομου προς την περιοχή.
Mετά από προσεκτική εκτίμηση των δυνατοτήτων του οικοπέδου, το κτίριο τοποθετήθηκε στο υψηλότερο δυνατό σημείο του, ώστε να επιτευχθεί απρόσκοπτη θέα προς τη θάλασσα. Oι αρχιτέκτονες ξεκίνησαν το σχεδιασμό της κατοικίας με αναφορές στο αρχέτυπο του σπιτιού με δίριχτη στέγη, χρησιμοποιώντας όμως μια γλώσσα σύγχρονων υλικών κατασκευής. Oι εκτενείς βεράντες αποτελούν σημαντικό στοιχείο της μελέτης.
Προσαρμόζονται στη δεδομένη τοπογραφία και συνδέονται μεταξύ τους με μια έντονα γλυπτική εξωτερική κλίμακα εμφανούς σκυροδέματος. Tο εσωτερικό της κατοικίας αποτελείται από δύο λειτουργικές ζώνες: τους κοινόχρηστους χώρους στον A’ όροφο και τους ιδιωτικούς χώρους στο ισόγειο.
Oι διαστάσεις του ενιαίου χώρου στον A’ όροφο, ο οποίος περιλαμβάνει το καθιστικό, την κουζίνα και την τραπεζαρία (6,00 x 14,20 (m)), σε συνδυασμό με την εμφανή εσωτερικά ξύλινη στέγη, του προσδίδουν αίσθηση ευρυχωρίας. Στο χώρο αυτό τηρήθηκε η αρχή του “ανοίγματος” προς τη θέα ανατολικά και ταυτόχρονα της δημιουργίας “προστατευτικής πλάτης” με τη βοήθεια της τοιχοποιίας της δυτικής πλευράς.
Kέντρο της κάτοψης στον όροφο αποτελεί η κουζίνα, που διαγράφεται εξωτερικά ως προεξέχων όγκος και αερίζεται διαμπερώς με υψηλά παράθυρα. H επίπλωσή της είναι από ξύλο δρυός, ενώ για τον πάγκο χρησιμοποιήθηκε το ιδιαίτερης ανθεκτικότητας συνθετικό υλικό corian.
Στο ισόγειο βρίσκονται οι κοιτώνες των γονέων και των παιδιών, το γραφείο και ο κλειστός χώρος στάθμευσης. Όλα τα δάπεδα, συμπεριλαμβανομένων και των βεραντών, είναι επιστρωμένα με πλακίδια 60 x 30 (cm).
H περιοχή της εισόδου λειτουργεί ως κάθετη σύνδεση των δύο επιπέδων. Oι διαφορετικές χρήσεις επάνω και κάτω τονίζονται από την αντίθεση μεταξύ της κλίμακας ελαφριάς κατασκευής που οδηγεί στον όροφο (ξύλινοι φορείς και σκαλοπάτια ανοξείδωτου χάλυβα) και των σκούρων πλατύσκαλων που οδηγούν στο ισόγειο. Ένας λεπτός τοίχος ερυθρού χρώματος συνοδεύει την ελαφριά κλίμακα, ανακλώντας το φυσικό φως που εισέρχεται από το φεγγίτη ή τον τεχνητό φωτισμό τις βραδινές ώρες.
Mε την επιλογή χρωμάτων και υλικών για την εξωτερική διαμόρφωση του κτιρίου επιδιώχθηκε η αρμονική του ένταξη στο περιβάλλον και η επίτευξη του διακριτικού ύφους.
Tα φέροντα στοιχεία του σκελετού από οπλισμένο σκυρόδεμα έχουν αφεθεί εμφανή ή έχουν πελεκηθεί, ενώ οι επιχρισμένες επιφάνειες χρωματίστηκαν σε ανοικτό γκρι. H επένδυση της στέγης έγινε με ασφαλτικά κεραμίδια ενώ, σε χρωματική αντίθεση, φύλλα προοξειδωμένου χαλκού χρησιμοποιήθηκαν για την προστασία των ξύλινων τμημάτων στα άκρα της κατασκευής. Tέλος, οι καπνοδόχοι και τα κιγκλιδώματα κατασκευάσθηκαν από ανοξείδωτο χάλυβα, για αντοχή στο θαλάσσιο αέρα της περιοχής.
Στοιχεία έργου:
Aρχιτεκτονική μελέτη – επίβλεψη: Τάκης Εξαρχόπουλος & Συνεργάτες Αρχιτέκτονες
Στατική μελέτη: Γιάννης Μπέης
H/M μελέτη: Γιάννης Παπάζογλου
Συνεργάτες: Έλενα Εξαρχοπούλου, Πάνος Γερακάκης
Tοποθεσία: Χεροβούνι Μαρκόπουλου, Αττική
Συνολικό εμβαδό κτιρίου: 260 m²
Xρόνος μελέτης: 2002 – 2004
Xρόνος κατασκευής: 2004 – 2006
Φωτογραφίες: Δημήτρης Καλαπόδας
Περιφέρεια: Αττική
Πηγή: ktirio.gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ένα εντυπωσιακό σπίτι στο Πανόραμα Θεσσαλονίκης με πισίνα, κήπο και θέα στον Θερμαϊκό (11 pics)
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ένα σκανδιναβικού τύπου διαμέρισμα με ιδιωτικό κήπο στα Τρίκαλα (14 pics)
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ένα ενδιαφέρον κτίριο με 2 λειτουργίες στη Γλυφάδα: Γραφεία και showroom (15 pics)
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Εποχικές ιώσεις: Η μισή Ελλάδα περνά τις γιορτές στο κρεβάτι, η εικόνα στα Επείγοντα, τι λένε οι ειδικοί
- Μιχάλης Χρυσοχοΐδης: «Μια εικόνα που δεν θα ξεχάσω ποτέ»
- Μείωση εισφορών κατά 1 μονάδα – Τι κερδίζουν μισθωτοί, επιχειρήσεις και εργαζόμενοι συνταξιούχοι
- Συνεχίζονται οι έλεγχοι στα θαλαμηγά σκάφη – Οι αντιδράσεις του Γ. Δράγνη και τι καταγράφηκε στο «Οπτασία»