Και αυτό το χειμώνα το Κινηματοθέατρο “Πετρούπολις” ανοίγει τις πόρτες του και υποδέχεται κόσμο της περιοχής και όχι μόνο. Μια πληθώρα από σημαντικές ταινίες του κινηματογράφου πρόκειται να προβληθούν τις Τετάρτες, αλλά και τα Σαββατοκύριακα. Η Κινηματογραφική Λέσχη Πετρούπολης θα μας περιμένει στο Κινηματοθέατρο “Πετρούπολις” που βρίσκεται στην οδό Μπουμπουλίνας 59 & Αθ. Διάκου, με ελεύθερη είσοδο κάθε Τετάρτη και γενική είσοδο 5€ για τα Σαββατοκύριακα. Αξίζει να σημειωθεί πως στις παιδικές ταινίες η είσοδος για τα παιδιά έως 12 ετών είναι δωρεάν.

Ακολουθεί το πρόγραμμα:

• Τετάρτη 3/1/18 – 20:00
Γιάννης Καστρίτσης: Ο άνθρωπος και ο ίσκιος του 
Ντοκιμαντέρ|2017|Διάρκεια 52’ Ελληνική ταινία σε σκηνοθεσία Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου. Θα ακολουθήσει συζήτηση με το σκηνοθέτη.

Στην αρχή του ντοκιμαντέρ ο ζωγράφος μας ξεναγεί στο εργαστήρι του. Εκεί αποκαλύπτεται ένας χώρος σχεδόν θρησκευτικός, αφιερωμένος στο χρώμα και στο ξύλο (ο Καστρίτσης ασχολείται και με την ξυλογλυπτική). Ο Κουτσιαμπασάκος χρησιμοποιεί μονοπλάνα για να

Κινηματοθέατρο Πετρούπολης
Κινηματοθέατρο “Πετρούπολις”

μας μεταδώσει την μυσταγωγική ατμόσφαιρα που επικρατεί σε συνδυασμό με πλάνα αρχείου από τα οποία βλέπουμε ότι μια φορά κάθε χρόνο, το εργαστήρι του Καστρίτση φιλοξενεί τους καλούς του φίλους, παίζουν ρεμπέτικη μουσική, τραγουδούν και χορεύουν. Εν συνεχεία η ταινία μας μεταφέρει στη γενέτειρα του ζωγράφου, σε ένα μικρό ορεινό χωριό, όπου ο Καστρίτσης βρίσκει το καταφύγιό του από την πρωτεύουσα.

• Παρασκευή 5/1-Σάββατο & 6/1-Κυριακή 7/1/18 – 18:00 & 20:00
Εγώ ο απαισιότατος 3/Despicable me 3 
Κινούμενα σχέδια|2017|Διάρκεια 96’ Μεταγλωττισμένη

Αμερικανική ταινία, σκηνοθεσία Πιέρ Κοφέν, Κάιλ Μπάλντα, Έρικ Γκιγιόν
Ο Γκρου υιοθέτησε τρία μικρά κοριτσάκια, παντρεύτηκε την πράκτορα της Αντιτρομοκρατικής Λούσι κι έπιασε δουλειά στην Αντιτρομοκρατική. Τώρα, όμως, έχει να αντιμετωπίσει ένα εμμονικό πρώην παιδί-θαύμα της δεκαετίας του ’80, ενώ μαθαίνει πως έχει έναν δίδυμο αδερφό, τον Ντρου, που είναι όλα όσα δεν είναι αυτός.

• Τετάρτη 10/1/18 – 20:00
Η τίγρη (Αφιέρωμα στο σκηνοθέτη Καμίλο Λουσουριάγα – Mέρος 1ο) 

1990|Διάρκεια 80’ (Σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Θερβάντες και το προξενείο του Ισημερινού)
Ταινία από το Εκουαδόρ σε σκηνοθεσία Καμίλο Λουσουριάγα

Βασίζεται σ’ ένα διήγημα του Χοσέ ντε λα Κουάδρα, συγγραφέα που ανήκει στη λεγόμενη «χρυσή εποχή» της λογοτεχνίας του Ισημερινού. Η μεταφορά του κειμένου έχει γίνει συνδυάζοντας δυο άξονες του σύγχρονου λατινοαμερικάνικου κινηματογράφου: τον νεορεαλισμό και το σουρεαλιστικό μπαρόκ, με αποτέλεσμα μια ταινία, η δράση της οποίας εξελίσσεται στη μυθολογική καρδιά της ζούγκλας, από γεωγραφικής και δραματικής πλευράς. Στη μυθική καρδιά του κάμπου του Ισημερινού ζει η αμείλικτη Φρανσίσκα Μιράντα, γνωστότερη ως «Τίγρη», λόγω της αισθησιακής ομορφιάς της, την οποία χρησιμοποιεί ελεύθερα για να διατηρήσει την κυριαρχία της στο μικρή αγροτική περιουσία της και κυρίως σ’ αυτούς που την περιβάλλουν, συμπεριλαμβανομένων των εραστών της και των δυο μικρότερων αδελφών της.

https://www.youtube.com/watch?v=YvpQTc–IZo

• Σάββατο 13/1 & Κυριακή 14/1/18 – 20:00
Αφιέρωμα στο Ρωσικό κινηματογράφο 

O άνθρωπος με την κινηματογραφική μηχανή
Το παιδαγωγικό ποίημα

• Τετάρτη 17/1/18 – 20:00
Κορόνα ή γράμματα (Αφιέρωμα στο σκηνοθέτη Καμίλο Λουσουριάγα – Μέρος 2ο) 
2003|Διάρκεια 90’ (Σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Θερβάντες και το προξενείο του Ισημερινού)
Ταινία από το Εκουαδόρ σε σκηνοθεσία Καμίλο Λουσουριάγα

Η πιο πρωτοποριακή ταινία του Λουσουριάγα. Η υπόθεση συντέθηκε μετά από πολλούς αυτοσχεδιασμούς που πρότειναν και έγραψαν τρεις σεναριογράφοι για να ξεδιπλωθούν από τρεις βασικούς ηθοποιούς, σε μια ταινία με βασικό στόχο να πετύχει έντονες, αληθοφανείς ερμηνείες, στο πλαίσιο μιας διάφανης σκηνοθεσίας, βασισμένης στη δουλειά του ηθοποιού, με ελάχιστα μέσα παραγωγής και ελάχιστο κινηματογραφικό εξοπλισμό. Η δυναμική των τριών ηθοποιών και των τριών σεναριογράφων μας αφορά όλους, με τον υγιή στόχο να δούμε τον εαυτό μας ως άτομα της μεσαίας τάξης σε χώρες του «τελευταίου» κόσμου, όπως είναι ο Ισημερινός, εξαθλιωμένες, γεμάτες δολοφόνους, κλέφτες και τυράννους. Η κορόνα και τα γράμματα, οι δυο όψεις του ίδιου νομίσματος, όπως φαίνονται από τα μέσα, από την καθημερινότητα, από τις μικρές λεπτομέρειες που συνθέτουν τη ζωή μας.

• Σάββατο 20/1 & Κυριακή 21/1/18 – 20:00
Μητέρα!/Mother! 

Μυστηρίου|2017|Διάρκεια 120’ Αμερικανική ταινία σε σκηνοθεσία Ντάρεν Αρονόφσκι

Ένα ζευγάρι, η Μητέρα (Τζένιφερ Λόρενς) κι Εκείνος (Χαβιέ Μπαρδέμ) ζει ήρεμο κι ευτυχισμένο στο απομονωμένο, τεράστιο σπίτι του μέχρι τη στιγμή που απρόσκλητοι και παράξενοι επισκέπτες, ένας άντρας (Εντ Χάρις) και μια γυναίκα (Μισέλ Φάιφερ) κάνουν αναπάντεχα την εμφάνισή τους και ο εφιάλτης ξεκινά… Το σπίτι αρχίζει να καταρρέει, σταγόνες αίματος εμφανίζονται και οι λέξεις «Δολοφόνε!» και «Τρελός» προϊδεάζουν για μια ταινία που θα δε θα αφήσει κανέναν ασυγκίνητο. Γιατί η μητέρα αναγκάζεται να αναθεωρήσει όσα πιστεύει για την αγάπη, την αφοσίωση και τη θυσία… και το τέλος πλησιάζει. Η νέα ταινία του Ντάρεν Αρονόφσκι είναι ένα εξωφρενικό genre movie για τις βαθιές αγωνίες της ανθρωπότητας: την ζωή, τον θάνατο, την δημιουργία, την μητρότητα, την θρησκεία, τους άλλους και κυρίως τις γρατζουνιές στο καινούριο παρκέ!Ο Ντάρεν Αρονοφσκι δηλώνει πως έγραψε την πρώτη εκδοχή του σεναρίου του «mother!» μέσα σε πέντε πυρετικές μέρες που πέρασε σκυμμένος μπροστά στο πληκτρολόγιό του, μόνος σε ένα άδειο σπίτι. Σύμφωνα με τον ίδιο, η έμπνευση για την ιστορία του ήρθε από την παράδοξη συνθήκη στην οποία ζει ο κόσμος μας, μια στιγμή στην οποία ακόμη κι αν δεν το έχουμε συνειδητοποιήσει, ίσως βρισκόμαστε στο χείλος του γκρεμού, το τέλος του είδους μας και του ίδιου μας του πλανήτη.

• Τετάρτη 24/1/18 – 20:00
Είναι όλοι τους νεκροί 

2014|Διάρκεια 88’ (Σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Θερβάντες και την Ισπανική Πρεσβεία)
Ισπανική ταινία σε σκηνοθεσία Μπεατρίθ Σαντσίς

Η Λούπε ζει κλεισμένη στο σπίτι της επειδή πάσχει από σοβαρή αγοραφοβία. Όταν τη βλέπει κανείς με ρόμπα και παντόφλες, εξαρτημένη για τα πάντα απ’ τη μάνα της και μ’ έναν έφηβο γιο που τη σιχαίνεται, κανείς δεν φαντάζεται ότι στη δεκαετία του 80 υπήρξε αστέρι της ροκ. Η μάνα της, που δεν αντέχει να την βλέπει έτσι όπως έχει καταντήσει, εγωίστρια και εριστική, τη Νύχτα των Νεκρών αποφασίζει να μιλήσει με τον γιό της τον Ντιέγο, ο οποίος επιστρέφει στο οικογενειακό σπίτι. Αλλά αυτό που κάνει την κατάσταση πολύ ιδιαίτερη είναι το γεγονός ότι ο Ντιέγο είναι νεκρός.

• Παρασκευή 26/1 & Σάββατο 27/1 & Κυριακή 28/1/18 – 18:00
Ο Θάνατος του Ιερού Ελαφιού/The Killing of a Sacred Deer 
Κοινωνική|2017|Διάρκεια 121’ Βρετανική ταινία σε σκηνοθεσία Γιώργου Λάνθιμου

Ο Στίβεν είναι ένας διαπρεπής καρδιοχειρουργός, παντρεμένος με την Άννα, μία καταξιωμένη οφθαλμίατρο. Είναι ευκατάστατοι και ζουν ευτυχισμένοι με τα δύο τους παιδιά, τη δεκατετράχρονη Κιμ και τον δωδεκάχρονο Μπομπ. O Στίβεν έχει αναπτύξει φιλική σχέση με τον Μάρτιν, ένα δεκαεξάχρονο αγόρι, ορφανό από πατέρα, το οποίο μοιάζει να έχει υπό την προστασία του. Τα πράγματα παίρνουν ολέθρια τροπή όταν ο γιατρός συστήνει τον Μάρτιν στην οικογένεια του, αναστατώνοντας τον κόσμο τους, ενώ ο ίδιος καλείται να επιλέξει ανάμεσα σε μια ασύλληπτη θυσία και τον κίνδυνο να χάσει τα πάντα. Ο Λάνθιμος σημαδεύει με την κάμερά του τη ζωή ανθρώπων που δεν έχουν καμιά απολύτως συνείδηση, πέρα από εκείνη της επαγγελματικής καταξίωσης και της επίπλαστης ευτυχίας (που αμφότερα βασίζονται στον άκρατο υλισμό και την εγωπάθεια) πετυχαίνοντας ακριβώς στο κέντρο το στόχο του. Μια εντυπωσιακή ταινία που απαιτεί σκέψη. Ένα βήμα μπροστά για το σινεμά του Λάνθιμου. Η ταινία ήταν υποψήφια για τον Χρυσό Φοίνικα στο φετινό φεστιβάλ Κανών και έφυγε με το Βραβείο Σεναρίου.

• Τετάρτη 31/1/18:
Πού Είσαι Σινγκάλ; 

Ντοκιμαντέρ|2017| Διάρκεια 98 ’
Ελληνική ταινία σε σκηνοθεσία Άγγελου Ράλλη. Θα ακολουθήσει συζήτηση με το σκηνοθέτη.

Tο 2014, το Ισλαμικό Κράτος κατέκτησε την πόλη Σινγκάλ και απήγαγε 3.000 γυναίκες Γεζίντι. Σ’ ένα έρημο ορυχείο άνθρακα στα τουρκικά σύνορα, Γεζίντι πρόσφυγες προσδοκούν την ασφαλή επιστροφή τους. Μέσα από τα μάτια ενός ηλικιωμένου, ενός εφήβου και μιας οικογένειας, το ντοκιμαντέρ παρουσιάζει τα διλήμματα αυτής της διωκόμενης θρησκευτικής μειονότητας. Η οικογένεια Χαβίντ μιλάει στο τηλέφωνο με την απαχθείσα κόρη τους και προσπαθεί απεγνωσμένα να εξαγοράσει την ελευθερία της μέσα από ένα δίκτυο μεσαζόντων. Ο πόνος γίνεται ακόμα πιο ανυπόφορος όταν επισκέπτονται τη Σινγκάλ, που έχει καταστραφεί ολοσχερώς.