ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αυτό δεν είναι ένα κείμενο παρουσίασης ενός νεότερου μοντέλου. Ούτε καν ένα κείμενο ωδής σε ένα επικό κεφάλαιο του design, αλλά και σύμβολο της ασφάλτου και της Ιταλικής dolce vita. Είναι η αποτίμηση ενός γνήσιου success story, against all odds.
Επίσης όσα λέει το κείμενο κάτω από τον τίτλο, στην εισαγωγή, δεν είναι wishful thinking, αλλά το αποτέλεσμα μιας νέας μελέτης για τη Vespa, την οποία ανέθεσε στην Interbrand ο Όμιλος Piaggio (PIA.MI), ο μεγαλύτερος κατασκευαστής σκούτερ και μοτοσυκλετών στην Ευρώπη και ένας από τους παγκόσμιους ηγέτες στον κλάδο.
Η μελέτη καταδεικνύει την παγκόσμια εμβέλεια της Vespa και όσον αφορά την ιδιαιτερότητα, τη σχεδίαση, τον τρόπο ζωής και την ψυχαγωγία.
“Συχνά γίνεται κατάχρηση του όρου ‘εμβληματικό’, αλλά στην πραγματικότητα δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να χαρακτηριστεί αυτή η μάρκα”, λέει ο Manfredi Ricca, Global Chief Strategy Officer της Interbrand.
“Η Vespa είναι μια ιστορική μάρκα, που όμως εξελίσσεται συνεχώς. Είναι κατ’ ουσία ιταλική και ωστόσο αγαπήθηκε παγκοσμίως. Είναι μία premium μάρκα, όμως ανοιχτή σε όλους.
Το έργο αποτίμησής όχι μόνο προσδιορίζει σε αριθμούς την επιτυχία αυτής της μάρκας, αλλά δείχνει ότι η Vespa αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της, μία διασταύρωση κινητικότητας, έκφρασης και κουλτούρας. Το διαμέτρημα και η επιτυχία των συνεργασιών της μάρκας μιλούν από μόνα τους.”
Για τον προσδιορισμό της οικονομικής αξίας του εμπορικού σήματος Vespa, η Interbrand χρησιμοποίησε αποδεδειγμένες ιδιόκτητες τεχνικές αποτίμησης επωνυμίας, ενσωματώνοντας στη χρηματοοικονομική ανάλυση πρωτογενή και ποσοτικά δεδομένα που συλλέχθηκαν μέσω μιας παγκόσμιας έρευνας αγοράς, που πραγματοποιήθηκε σε 10 βασικές αγορές αναφοράς για τη Vespa (Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, ΗΠΑ, Βιετνάμ, Ταϊλάνδη, Ινδονησία, Κίνα και Ινδία).
Η μάρκα Vespa επιβεβαιώνει την ηγετική της θέση στις ευρωπαϊκές αγορές και αποκτά μεγαλύτερη σημασία στις ΗΠΑ και την Ασία, παρουσιάζοντας ανάπτυξη ιδιαίτερα στην Ινδονησία, όπου ο Όμιλος Piaggio άνοιξε πρόσφατα ένα νέο εργοστάσιο για την τοπική αγορά.
Η μελέτη επιβεβαιώνει ότι η Vespa υπερβαίνει τα λειτουργικά όρια της κινητικότητας σε δύο τροχούς και αντιπροσωπεύει, στην αντίληψη των καταναλωτών παγκοσμίως, μια ευκαιρία να εκφραστούν στην κοινότητά τους και ένα αντικείμενο αναψυχής και διασκέδασης.
Μάλιστα, οι πρόσφατες παγκόσμιες συνεργασίες με τον οίκο Dior, την ταινία “Luca” της Disney Pixar, τον Justin Bieber, τη Lego και τέλος τον Mickey Mouse συνέβαλαν στην περαιτέρω ενίσχυση του μοναδικού DNA της μάρκας.
Η ανάλυση των 10 παραγόντων που συνθέτουν την ανταγωνιστική δύναμη της μάρκας, οι οποίοι περιλαμβάνονται στη μελέτη της Interbrand, επιβεβαιώνει ότι η Συμπάθεια (Affinity) και η Μοναδικότητα (Distinctiveness) είναι ισχυρά σημεία για τη μάρκα Vespa, αποδεικνύοντας όχι μόνο τη βαθιά εγγύτητα μεταξύ αυτού του εμβλήματος και των πελατών του, αλλά και την ικανότητά του να αναπτύσσει συναισθηματική σύνδεση μαζί τους μέσα από εξαιρετικά διαφοροποιημένες και καινοτόμες δράσεις.
Εν συντομία, η Vespa επιβεβαιώνεται ως μάρκα μόδας και lifestyle σε δύο τροχούς, που προβάλλεται στο μέλλον με μια ξεκάθαρη στρατηγική, αναδεικνύοντας τη σχέση που έχει με το παγκόσμιο κοινό της που την ακολουθεί και την αγαπά.
Τα αποτελέσματα των εις βάθος αναλύσεων αποκαλύπτουν ότι, στο σύνθετο σενάριο του τρέχοντος μακροοικονομικού πλαισίου, το εμπορικό σήμα Vespa λειτουργεί όχι μόνο ως μέσο άμβλυνσης του κινδύνου, αλλά και ως γνήσιος επιχειρηματικός επιταχυντής.
Περαιτέρω επιβεβαίωση αυτής της διπλής αξίας προκύπτει από τη συνεχή αύξηση της ικανότητας της μάρκας Vespa να κατευθύνει τις επιλογές των καταναλωτών σε έναν τομέα που παραδοσιακά ευνοεί τα λειτουργικά κριτήρια.
Ένα άλλο βασικό στοιχείο που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι η ιδιαίτερα θετική στιγμή που βιώνει ο Όμιλος Piaggio: το 2022 πέτυχε εξαιρετικά αποτελέσματα, φτάνοντας το ιστορικό ορόσημο των 2 δισ. ευρώ σε κύκλο εργασιών, με ανάπτυξη +25% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Τρομερό, αν σκεφτεί κανείς πως ήταν το 1946, όταν η εταιρία έκανε το ντεμπούτο της στους δρόμους μιας Ευρώπης – μιας ηπείρου συντετριμμένης από τις πρόσφατες πολεμικές συγκρούσεις, που ξεχείλιζε όμως από δημιουργικότητα και επιθυμία για ανανέωση.
Μετά από εβδομήντα επτά χρόνια ιστορίας και πάνω από δεκαεννιά εκατομμύρια σκούτερ, η Vespa αποτελεί παγκόσμιο σημείο αναφοράς στυλ, κομψότητας και τεχνολογίας – με πάνω από δύο εκατομμύρια οχήματα παραχθέντα την τελευταία δεκαετία, βιώνει επιτέλους την πιο ευτυχισμένη και δυναμική περίοδο στην ιστορία της.
Διαβάστε επίσης:
Το Maison Gainsbourg στο Παρίσι διηγείται τις τολμηρές ιστορίες του Serge
Μια τελευταία ματιά στο επικό καταφύγιο της Pauline Karpidas στην Ύδρα
Monogram Flower Tile: H πρώτη tableware συλλογή του οίκου Louis Vuitton
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αρχή Προστασίας Δεδομένων: Ανοίγει ο δρόμος για την τοποθέτηση καμερών της Αστυνομίας στην Αττική – Τι συστήνει
- Σύγχρονο εκπαιδευτικό εξοπλισμό αποκτούν η Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού Μακεδονίας και η Σχολή Σωστικών και Πυροσβεστικών Μέσων Μακεδονίας
- Πούτιν: Είμαστε έτοιμοι για συνομιλίες και συμβιβασμούς στην Ουκρανία – Το Ισραήλ, «κύριος ωφελούμενος» από την κατάσταση στην Συρία
- Apple: Με επένδυση ύψους $1 δισ. λήγει τη «διαμάχη» με την Ινδονησία – «Μήλον» της Έριδος το iPhone 16