ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Θυμόμαστε πως η Lotus Elise υπήρξε φαντασίωση για μια ολόκληρη γενιά. Ήταν άλλωστε μια τολμηρή έκφραση φουτουρισμού για την εποχή της. Πλέον, η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία Lotus αποκάλυψε το Theory 1, ένα τεχνολογικά βαρύ πρωτότυπο αυτοκίνητο με πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω και πίσω και «μαλακά ρομποτικά» καθίσματα, που δεν αποκλείεται να μπει σε παραγωγή στο άμεσο μέλλον – αλλά σίγουρα αποτελεί ήδη το σχεδιαστικό μανιφέστο για αυτό.
Σε αντίθεση με κάποια άλλα πρόσφατα πρωτότυπα αυτοκίνητα που προσπάθησαν να προλάβουν τον τρόπο με τον οποίο η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης θα επηρεάσει τη σχεδίαση του αυτοκινήτου, το Theory 1 στοχεύει να δημιουργήσει μια νέα, πιο καθηλωτική εμπειρία οδήγησης που ονομάζει «Lotuswear».
Έτσι, το Theory 1 είναι ένα τριθέσιο αυτοκίνητο, με το κάθισμα του οδηγού να βρίσκεται στη μέση και δύο θέσεις επιβατών φωλιασμένες πίσω. Το σύστημα πρόωσης του διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν 700 ίππων στον πίσω άξονα και έναν 300 ίππων στον εμπρός, με αποτέλεσμα η συνδυαστική ισχύς να φτάνει τους 1.000 ίππους και να εξασφαλίζει ένα θρυλικό 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από 2,5 δεύτερα και τελική ταχύτητα 350 χλμ./ώρα.
Η μπαταρία έχει ενεργειακή χωρητικότητα 70,0 kWh, ενώ υπάρχουν συνολικά πέντε προγράμματα οδήγησης (Range, Tour, Sport, Individual, Track) και σύστημα υποβοήθησης οδηγού 360 μοιρών για αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 4.
Τα καθίσματα και το τιμόνι είναι επενδυμένα με αυτό που η Lotus ονομάζει «μαλακή ρομποτική», η οποία επιτρέπει στο αυτοκίνητο να επικοινωνεί με τον οδηγό και τους επιβάτες στέλνοντας παλμούς σε μια σειρά από φουσκωτούς λοβούς ενσωματωμένους στο ύφασμα. Για παράδειγμα, οι παλμοί στην αριστερή πλευρά δείχνουν πότε ο οδηγός πρέπει να κάνει αριστερή στροφή. Αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη γερμανική startup MotorSkins, είναι η πρώτη φορά που η τεχνολογία εφαρμόζεται σε ένα αυτοκίνητο.
«Αυτό που κάναμε με το Theory 1 είναι να δώσουμε στους ανθρώπους μια πραγματική ευκαιρία να κατανοήσουν τι θα μπορούσε να κάνει αυτή η τεχνολογία και το σύστημα», δήλωσε ο αντιπρόεδρος σχεδιασμού της Lotus, Ben Payne. «Το αν αυτό θα μετουσιωθεί και εμπορικά είναι κάτι που θα συνεχίσουμε να ερευνούμε, αλλά σε τι ακριβώς θα μετουσιωθεί αυτή ακριβώς η εμπορική πραγματικότητα μένει να φανεί».
Για τη μεγιστοποίηση της άνεσης, τη μείωση του βάρους και τη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής, τα προσκέφαλα των καθισμάτων είναι κατασκευασμένα με δικτυωτή δομή που έχει κατασκευαστεί σε συνεργασία με την εταιρεία 3D εκτύπωσης Carbon.
Τα ηχεία που σχεδιάστηκαν σε συνεργασία με τη βρετανική εταιρεία ήχου KEF κάθονται δίπλα σε κάθε αυτί, με κάθε επιβάτη του αυτοκινήτου να μπορεί να επιλέξει αν θα ακούσει βελτιωμένους ήχους οδήγησης, μουσική ή βίντεο ή αν πάλι θα απολαύσει ακύρωση θορύβου.
Άλλα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν ένα πρόσφατα αναπτυγμένο σύστημα θυρών που βλέπει τις πόρτες να ανοίγουν ολισθαίνοντας προς τα πίσω και προς τα πάνω σε έναν «χαιρετισμό» που «τυλίγεται» πάνω από το αυτοκίνητο.
«Ο πρωταρχικός λόγος για αυτό το σύστημα θυρών είναι η βελτίωση της χρηστικότητας του αυτοκινήτου. Η σκέψη γύρω από αυτό είναι πολύ πιο εις βάθος από το να έχεις απλώς μια στιγμή wow-factor», εξηγεί ο Payne. «Ωστόσο, αυτό που προσφέρει είναι κάτι εντελώς μοναδικό, το οποίο μπορεί να έφερε μια ακόμη μεγαλύτερη στιγμή από ό,τι ίσως θέλαμε να πετύχουμε στα πρώτα στάδια του έργου», συνέχισε.
Ο φωτισμός υψηλής τεχνολογίας αποτελεί σημαντικό μέρος της σχεδίασης, με μια ζώνη OLED να διατρέχει όλο το μήκος του αυτοκινήτου, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό του. Με το όνομα Technology Line, τρέχει σε ένα υπολογιστικό σύστημα NVIDIA, ανάβει για να επικοινωνεί με τον οδηγό ή άλλους χρήστες του δρόμου και περιλαμβάνει μια σειρά από αισθητήρες και κάμερες.
Σύμφωνα με τη Lotus, πρόκειται για την εξέλιξη της τεχνολογίας στο εσωτερικό των αυτοκινήτων Eletre και Emeya, με τη γραμμική μορφή να αποτελεί φόρο τιμής στο κλασικό Esprit.
Εν τω μεταξύ, οι προβολείς του αυτοκινήτου χρησιμοποιούν σύρμα λέιζερ από την παγκόσμια εταιρεία ηλεκτρονικών Kyocera που έχει πάχος λιγότερο από ένα χιλιοστό.
Στο εσωτερικό, διάφορα εξαρτήματα LED και φωτός λέιζερ προειδοποιούν τον οδηγό για εμπόδια και του λένε πότε να στρίψει, να φρενάρει ή να επιταχύνει χωρίς να χρειάζεται να πάρει τα μάτια του από το δρόμο.
Ενώ ορισμένες πτυχές του σχεδιασμού του έχουν περισσότερα κοινά με τα υπερβολικά ιταλικά υπεραυτοκίνητα από τα προηγούμενα μοντέλα Lotus, το Theory 1 συνεχίζει να αποδεικνύει την αγάπη της εταιρείας για μινιμαλιστικά, εξαιρετικά ελαφριά οχήματα.
Άλλωστε, παρά το ότι έχει μήκος 4,5 μέτρα και πλάτος δύο μέτρα, ζυγίζει λιγότερο από 1.600 κιλά.
Να σημειωθεί πως τα μέτρα εξοικονόμησης βάρους περιλαμβάνουν την αντοχή του κινητήρα και της μπαταρίας, τη μείωση του βάρους του πλαισίου εξαλείφοντας την ανάγκη για υποπλαίσιο.
Ως μέρος της μινιμαλιστικής προσέγγισής της, η Lotus χρησιμοποίησε μόνο 10 υλικά επιφάνειας Α για το Theory 1, σε σύγκριση με περίπου 100 που χρησιμοποιούνται στα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα. Αυτά περιλαμβάνουν ανακυκλωμένες ίνες άνθρακα, ανακυκλωμένα τζάμια, ανακυκλωμένο πολυεστέρα και ανακυκλωμένο αλουμίνιο.
Το πρωτότυπο αυτοκίνητο είναι η πρώτη ενσάρκωση του «The Lotus Theory», που περιγράφεται από τη μάρκα ως το νέο σχεδιαστικό μανιφέστο που θα αποτελέσει τη βάση για όλα τα μελλοντικά αυτοκίνητα Lotus. Αυτή η προσέγγιση έχει τη μορφή ενός μείγματος τριών αρχών: «ψηφιακή», «φυσική» και «αναλογική» – ουσιαστικά τεχνολογία, εργονομία και μηχανική.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Αντζελίνα Τζολί πουλάει μία Ferrari 250 GT του 1958 μέσω του οίκου Christie’s
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Celestyal προσθέτει επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery, αυξάνοντας τον αριθμό κατά 7,4%
- Το αμφιλεγόμενο Patek Philippe Cubitus πωλήθηκε για 112.500 δολάρια σε διαδικτυακή δημοπρασία
- Μιχάλης Κουβελιώτης: Η πορεία και η ανθεκτικότητα της Aegean στα χρόνια της κρίσης
- ΔΥΠΑ: Ξεκινούν οι αιτήσεις ανέργων για κατάρτιση σε πράσινες δεξιότητες με επιδότηση έως €400