Με μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια και μέσα από μια διαδικασία τριών ετών, οι σχεδιαστές της Style Porsche, μαζί με τους ειδικούς μάρκετινγκ της κατασκευάστριας, παρουσιάζουν το νέο εμβληματικό λογότυπο, η εισαγωγή του οποίου θα ξεκινήσει στα οχήματα στα τέλη του 2023.

«Η επέτειος των 75 χρόνων σπορ αυτοκινήτων Porsche ήταν η αφορμή για να ξαναδουλέψουμε το σήμα κατατεθέν», λέει ο Michael Mauer, Αντιπρόεδρος Style Porsche. «Με την καθαρότερη και πιο προηγμένη εκτέλεσή του, το εκλεπτυσμένο έμβλημα επικοινωνεί τον χαρακτήρα της Porsche. Ερμηνεύσαμε εκ νέου τα ιστορικά χαρακτηριστικά και τα συνδυάσαμε με καινοτόμα σχεδιαστικά στοιχεία, όπως την κυψελοειδή δομή και το brushed μέταλλο. Το αποτέλεσμα είναι ένα αισθητικά φιλόδοξο τόξο που γεφυρώνει την ιστορία και το μέλλον της μάρκας».

1

Παρά τις πολλές αναθεωρήσεις ανά τα χρόνια ιστορίας της, το έμβλημα της Porsche εξακολουθεί να είναι απόλυτα αναγνωρίσιμο. Μια σημαντική πτυχή, γιατί είναι ένα από τα πιο διάσημα εμπορικά σήματα στον κόσμο. Με αγάπη στη λεπτομέρεια, κατά τη διάρκεια μιας τριετούς διαδικασίας, ο Joachim Paetzel, ειδικός για το χρώμα στο τμήμα Style Porsche, συνεργάστηκε με συναδέλφους σχεδιασμού και ειδικούς μάρκετινγκ για να εκσυγχρονίσει προσεκτικά το εμβληματικό λογότυπο.

«Ο παράγοντας χρόνος είναι πολύ σημαντικός σε μια διαδικασία ωρίμανσης όπως αυτή», περιγράφει ο Paetzel την επαναληπτική διαδικασία σχεδιασμού της κορυφής.

«Ένα εμπορικό σήμα δεν σχεδιάζεται «off the cuff» μέσα σε λίγες ημέρες. Πρέπει να επιστρέφουμε σε αυτό ξανά και ξανά, μερικές φορές σε μεγαλύτερα διαστήματα. Η δεύτερη ή η τρίτη ματιά μπορεί να αποκαλύψει πράγματα που θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε, μέχρι να επιτύχουμε τελικά ένα αρμονικό, φυσικό αποτέλεσμα. Μόνο τότε μπορεί να πει κανείς με ικανοποίηση: “Έτσι ακριβώς πρέπει να είναι!”».

Ήταν επίσης σημαντικό για τους σχεδιαστές να ταιριάζουν με ακρίβεια τις 2D και 3D εκδόσεις του. Άλλωστε, το σήμα δεν βιώνεται μόνο στη φυσική του μορφή στο αμάξωμα και στο εσωτερικό του σπορ αυτοκινήτου. Πρέπει επίσης να είναι αποτελεσματικό στην ταυτότητα της επωνυμίας στις επικοινωνίες ή στο σημείο πώλησης.

«Είναι ένα αδιαμφισβήτητο σύμβολο και ταυτόχρονα ένα κεντρικό στοιχείο της ταυτότητας της επωνυμίας μας», λέει ο Robert Ader, Chief Marketing Officer της Porsche AG. «Για αυτόν τον λόγο, το εκσυγχρονισμένο έμβλημα έγινε η αφορμή για να επεξεργαστούμε εκ νέου το σχεδιασμό της επωνυμίας μας. Θα το χρησιμοποιήσουμε με πιο στοχευμένο τρόπο για να υπογραμμίσουμε τα συναισθηματικά σημεία. Ταυτόχρονα, τα γράμματα της Porsche θα αποκτήσουν ακόμη μεγαλύτερη σημασία.”

Να σημειωθεί πως η προσαρμογή της ταυτότητας της μάρκας ξεκίνησε μόλις σταδιακά με την ευκαιρία της 75ης επετειακής έκθεσης σπορ αυτοκινήτου Porsche  (στις 8 Ιουνίου).

Η Porsche χρησιμοποιεί το έμβλημα από το 1952. Το εμπορικό σήμα ενημερώθηκε το 1954, το 1963, το 1973, το 1994 και το 2008. Όλα είναι διαθέσιμα παγκοσμίως από την Porsche Classic για vintage και νέα αυτοκίνητα εντός της αρχικής σειράς ανταλλακτικών. Ενώ μάλιστα κάποια από αυτά κατασκευάζονται με περίτεχνες διαδικασίες, ως νέες εκδόσεις βασισμένες σε πρωτότυπα σχέδια και με χρήση ειδικών εργαλείων.

Γνωρίζατε πως:

… το άλογο στη μέση του εμβλήματος της Porsche είναι από τη σφραγίδα της πόλης της Στουτγκάρδης;

Το όνομα προέρχεται από την εκτροφή αλόγων («κήπος με καρφιά»). Σε συνδυασμό με το όνομα της πόλης πάνω της, η Porsche ταυτίζεται έτσι με το σπίτι της στη Swabia.

…τα χρώματα μαύρο και κόκκινο, όπως και τα στυλιζαρισμένα κέρατα ελαφιού ελήφθησαν από το παραδοσιακό έμβλημα του Württemberg-Hohenzollern;

… το αρχικό έμβλημα της Porsche σχεδιάστηκε από τον Franz Xaver Reimspieß;

Ο σχεδιαστής, προηγουμένως είχε επίσης σχεδιάσει το λογότυπο της Volkswagen το 1936. Ήταν στις αρχές του 1952 όταν έδωσε την πρώτη εκδοχή για την Porsche.

…η πρώτη αναζήτηση για εμπορικό σήμα της Porsche έγινε μέσω ανοιχτού διαγωνισμού;

Τον Μάρτιο του 1951, ο γιατρός της Στουτγκάρδης και συλλέκτης έργων τέχνης, Ottomar Domnick προκήρυξε διαγωνισμό στις γερμανικές ακαδημίες τέχνης. Το έπαθλο που προσφέρθηκε για τη δημιουργία ενός λογότυπου ήταν μόλις 1.000 γερμανικά μάρκα. Ωστόσο, κανένα από τα σχέδια που υποβλήθηκαν δεν ανταποκρίθηκε σε αυτό που είχε κατά νου η διοίκηση της Porsche.

Διαβάστε επίσης

Το πιο στιλάτο micro-car ξαναγεννιέται

Πλωτοί κύβοι στην Κάρπαθο

──────────────────

Εκλογές 2023