Ένας τοίχος με πλέγμα του Ettore Sottsass και μια γλυπτική πράσινη σκάλα δίνουν τον τόνο σε αυτό το ολλανδικό σπίτι που χτίστηκε στη δεκαετία του 1920 και το οποίο η εταιρεία interior design DAB Studio (δηλαδή το ζεύγος Lotte και Dennis Antonio Bruns) σχεδίασαν – ως φόρο τιμής στην περίφημη σχεδιαστικά Σχολή του Άμστερνταμ.

Ονομάζεται Collectors Home – η κατοικία ορίζεται από τις περίπλοκες πλινθοδομές και τα βιτρό παράθυρα, τυπικά της Σχολής του Άμστερνταμ – μια κίνηση από το 1910 έως το 1920 που έδωσε εξίσου προσοχή στην αρχιτεκτονική και την εσωτερική διακόσμηση του κτιρίου.

Η DAB Studio ανακαίνισε τους εσωτερικούς χώρους του σπιτιού έτσι, ώστε να αντικατοπτρίζουν πλήρως και ξεκάθαρα τις ρίζες του, προσθέτοντας όμως ταυτόχρονα και σύγχρονες πινελιές.

«Το κτίριο ήρθε στη ζωή το 1929 και φέρει τη σχεδιαστική υπογραφή του αρχιτέκτονα Eduard Cuypers», δήλωσε στο Dezeen η συνιδρυτής του στούντιο Lotte Bruns.

«Το έργο του θεωρήθηκε η μήτρα της Σχολής του Άμστερνταμ, επειδή οι … μαέστροι αυτού του σχεδιαστικού στυλ, ο Michel de Klerk, ο Joan van der Mey και ο Piet Kramer, είχαν όλοι υπάρξει και δημιουργήσει με έδρα το γραφείο του», πρόσθεσε.

Πίσω στο σήμερα και την ανακαίνιση, η ομάδα μεγάλωσε και αναδιάταξε το τζάκι του καθιστικού σε ουδέτερη απόχρωση, το οποίο έχει ομαλές, λεπτές γωνίες – «μια αναγνωρίσιμη αναφορά στη σχολή του Άμστερνταμ», σύμφωνα με τον Bruns.

Σχεδιασμένο για να είναι εσκεμμένα εκτός κέντρου, το στόμιο του τζακιού ήταν διακοσμημένο με μοντερνιστικούς μαύρους μαρμάρινους δίσκους που αντηχούν τα στρογγυλεμένα φώτα απλίκας του δωματίου, τοποθετημένα σε έναν τοίχο από μάρμαρο στο χρώμα του μαονιού.

Αν και το σχέδιο τοίχων δημιουργήθηκε αρχικά από τον ιδρυτή του Memphis Group Sottsass για την Alpi τη δεκαετία του 1980, η δικτυωτή διάταξη του ξύλου θυμίζει τα «παράθυρα σκάλας» που είναι κοινά στην αρχιτεκτονική της Σχολής του Άμστερνταμ.

Μια αναγνωρίσιμη καρέκλα Wassily από τον σχεδιαστή του κινήματος της Bauhaus, Marcel Breuer, κάθεται νωχελικά απέναντι από ένα γλυπτό χαμηλό τραπεζάκι σαλονιού και ένα βαθύ κόκκινο σαλόνι της Gubi, που σχεδιάστηκε το 1951.

«Η αγάπη των πελατών και ιδιοκτητών του διαμερίσματος, τόσο για τον μοντερνισμό, όσο και για τον μεταμοντερνισμό ήταν το σημείο εκκίνησης για την έρευνά μας», είπε ο Bruns.

Το DAB Studio χρησιμοποίησε το παράθυρο προεξοχής του σπιτιού, τοποθετώντας μια άμορφη, vintage σκάλα συλλογής φρούτων στον χώρο – ένα άλλοτε χρηστικό αντικείμενο από το 1890, βαμμένο πράσινο και μεταμορφωμένο πλέον σε αγνή τέχνη για το έργο.

//
https://www.dabstudio.nl/
Φωτογραφίες: Αlice Mesguich

Διαβάστε επίσης:

Η Μήλος εμπνέει τον Jean-Marie Massaud

Designing Taste: Ανακρίνουμε τον σεφ Yannick Alléno

Η βίλα που θα λάτρευε ο θεός του ήλιου