Στην καρδιά της υπαίθρου της Ρόδου αυτή τη φορά, ο Κωνσταντίνος Σταθόπουλος (τον θυμόμαστε για τα υπέροχα Casa Odyssia στην Κέρκυρα και Casa Katana στην Κρήτη προ τριετίας) της KRAK. architects οραματίζεται μια σειρά από τσιμεντένιους όγκους που αναδύονται από τους τραχείς βραχώδεις σχηματισμούς.

Έτσι, το Rodias Terra, ένα διαφορετικό από τα συνηθισμένα συγκρότημα κατοικιών, 434 τετραγωνικών μέτρων, γεννιέται από τη γη και τις ιστορίες των ανθρώπων του. Ουσιαστικά, αποτελείται από τρεις τετράγωνους όγκους που ακολουθούν το φυσικό ύψωμα του εδάφους και αντλούν έμπνευση από την αρχιτεκτονική ιστορία του χώρου – ένα παλίμψηστο, από την προϊστορική εποχή έως την ιταλική κατοχή. Με αυτόν τον τρόπο, διατηρεί την ουσία της αρχιτεκτονικής του νησιού, ενώ αγκαλιάζει σύγχρονα υλικά και φόρμες.

Οι τοίχοι από εκτεθειμένο σκυρόδεμα απηχούν τις δομές αντιστήριξης και τα αγροτικά όρια που είναι κοινά στο τοπικό τοπίο, εξυπηρετώντας τόσο δομικούς, όσο και αισθητικούς σκοπούς. Οι κατοικίες είναι τοποθετημένες έτσι, ώστε να ανοίγουν οργανικά προς την πανοραμική θέα και να δημιουργούν μια απαράμιλλη ατμόσφαιρα, μέσα από την αλληλεπίδραση φωτός και σκιάς, με την υλικότητα να απορροφά το έντονο ελληνικό φως για να προσδώσει μια αίσθηση δωρικής απλότητας.

Η ιδέα της γεφύρωσης του παλιού με το νέο, της διατήρησης με την επανερμηνεία, έγινε κατευθυντήρια αρχή του Rodias Terra. Η ομάδα του Κωνσταντίνου Σταθόπουλου κοίταξε προς την περιοχή για έμπνευση -μια περιοχή,  η οποία χαρακτηρίζεται από την προσθετική συνθετική λογική της, όπου οι οικισμοί αναπτύσσονται οργανικά ως «πολυκύτταροι οργανισμοί». Αντίθετα, τα μεμονωμένα κτίρια είναι σπάνια, με μόνο εκκλησίες και ανεμόμυλους να σπάζουν τον ενιαίο ορίζοντα. Αυτή ακριβώς η οριζόντια επέκταση ήταν που επηρέασε την προσέγγιση της ιδέας, όπου οι κατοικίες ενσωματώνονται στην τοπογραφία.

Σε πλήρη ευθυγράμμιση με το όραμα των ιδιοκτητών για ένα συγκρότημα τριών κατασκευών, το αρχιτεκτονικό στούντιο σχεδίασε τις κατασκευές έτσι, ώστε να μοιάζουν να … κατεβαίνουν στην πλαγιά. Η ανάπτυξη των Κατοικιών Α και Γ είναι τοπογραφική. Οι εκτεθειμένοι τσιμεντένιοι τοίχοι τους αναδύονται ως ίχνη στο τοπίο και εξελίσσονται σε τοίχους αντιστήριξης, ορίζοντας τους κλειστούς χώρους και τις εξωτερικές διαρρυθμίσεις με ελαφρύ πλέγμα σκίασης. Η σύνθεση των χώρων αντιπροσωπεύεται συμβολικά με το ελληνικό γράμμα «Π», που πλαισιώνει και περιέχει το γύρω περιβάλλον.

Αντίστοιχα, η κατοικία Β υψώνεται στη βάση του λόφου και παίρνει μια πιο τολμηρή μορφή. Δύο παράλληλοι τοίχοι υψώνονται από το έδαφος υπό γωνία, δημιουργώντας μια τεχνητή δομή σαν βράχος που κλίνει προς τη θέα, θυμίζοντας τις κατσίκες της περιοχής που σκαρφαλώνουν στις πλαγιές των λόφων.

Η διάταξη των ανοιγμάτων συμβάλλει στην αίσθηση της κατοικίας ως πνευματικού καταφυγίου, προσφέροντας άπλετο φως, δροσιά και σύνδεση με τη γύρω φυσική ομορφιά. Η φύση ξεδιπλώνεται μπροστά στους κατοίκους, ακολουθώντας το φανταστικό μονοπάτι του φωτός. Έτσι, δημιουργείται ένα μοναδικό παιχνίδι φωτός και σκιάς, προσφέροντας ξεχωριστές εμπειρίες κατά τη διάρκεια της ημέρας, καθώς αλλάζει η θέση και η ένταση του ήλιου.

Διαβάστε επίσης:
Collector’s Fever: Η Aimé Leon Dore αποκαλύπτει την Porsche Bespoke 993 Turbo

Kristina Blahnik: Από την αρχιτεκτονική στην κυριαρχία του Manolo Blahnik και η μυστική συνταγή της επιτυχίας

Ο Pharrell Williams σχεδιάζει το ακριβότερο σκυλόσπιτο στον κόσμο για τον Louis Vuitton