ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Photos: Erik Levfander & Guillaume Plisson
Συμφωνούμε πως ζωή δίχως όνειρα, απλά δε νοείται. Όμως ο κόσμος χωρίζεται σε δυο κατηγορίες: εκείνους που ονειρεύονται μέχρι τελευταίας λεπτομέρειας την τέλεια κατοικία, και σε εκείνους που ονειρεύονται με τα μάτια ανοιχτά πως ανακαλύπτουν έναν κόσμο που δε γνωρίζει όρια, διασχίζοντας την υδρόγειο.
Το SP 110 της Sanlorenzo, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του στο Cannes Yachting Festival και φέρει στο εσωτερικό του την σχεδιαστική υπογραφή του μαέστρου της αρχιτεκτονικής και του design, Piero Lissoni, είναι μια από τις σπάνιες εκείνες περιπτώσεις στη ζωή, όπου ένα αντικείμενο μήκους 33 μέτρων δύναται να γεφυρώσει αυτόματα τις επιθυμίες και τα όνειρα και των δύο κόσμων.
Το interior design ενός σκάφους είναι μια πρόκληση. Οι απαιτήσεις είναι υψηλές, καθώς οι ιδιαίτερες συνθήκες της θάλασσας κάνουν το σχεδιασμό σαφώς πιο απαιτητικό και την ανάγκη για εξειδίκευση επιτακτική, με το βασικό ζητούμενο να είναι η ευελιξία και η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του περιορισμένου χώρου.
Ωστόσο, το SP 110 είναι ένα διώροφο γιοτ με μια πραγματικά καινοτόμο διάταξη, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό ντεκ του, που επιτρέπει στους χώρους να χρησιμοποιούνται με διαφορετικούς τρόπους, ώστε να προσφέρουν απαράμιλλη άνεση και ιδιωτικότητα.
Στο επάνω sun deck, η θέα φτάνει ως την πλώρη, ενώ το κάτω κατάστρωμα “βλέπει” στο καθιστικό της πρύμνης και στη θάλασσα. Παράλληλα, ο Piero Lissoni βεβαιώθηκε πως η θέα από έξω προς τα μέσα (από το πίσω κατάστρωμα) δεν σταματά στο σαλόνι του κυρίως καταστρώματος.
«Πρόκειται για μια ουσιαστική συνέργεια του εσωτερικού και του εξωτερικού περιβάλλοντος. Προσπάθησα να φέρω σε αυτό το σκάφος, με τη βελτιωμένη του μορφή, την ίδια προσέγγιση που είχα στο παρελθόν σε άλλα μοντέλα αρχιτεκτονικής: ανοιχτούς χώρους, σύνδεση εσωτερικού και εξωτερικού και πολλή τεχνολογία. Ένα από τα κεντρικά στοιχεία είναι το διπλό ύψος στην πρύμνη, που επιτρέπει στο κεντρικό κατάστρωμα να επικοινωνεί με το σαλόνι από κάτω, μέσω μιας υπερτεχνολογικής σκάλας».
Οι εσωτερικοί χώροι, αρθρώνονται σε δύο ορόφους που όμως δεν χωρίζονται μεταξύ τους, ως μια, τρόπων τινά, κάθετη σοφίτα, η οποία οδηγεί σε μια αδιαμφισβήτητα απροσδόκητη διάταξη, αλλά και … ευθυμία.
Το SP 110, το οποίο συνδυάζει τα φαινομενικά αγεφύρωτα (πράσινη συνείδηση και υψηλές ταχύτητες), είναι το πρώτο ανοιχτό κουπέ στην ιστορία της Sanlorenzo, η οποία δείχνει να εισβάλει με 40 κόμβους, αλλά και κομψότητα στον κόσμο των σούπερ γιοτ.
Διόλου τυχαία, το SP άλλωστε σημαίνει “Smart Performance”.
Η εγγύηση των υψηλών αυτών επιδόσεων με μέγιστη ενεργειακή απόδοση και βιωσιμότητα, έρχεται όχι μόνο εξαιτίας της έξυπνης εξοικονόμησης βάρους ή του συστήματος ανάκτησης ενέργειας μέσω μονοκρυσταλλικών ηλιακών συλλεκτών, αλλά και χάρη σε ένα κλασματικό σύστημα πρόωσης που αποτελείται από τρεις σημαντικά μικρότερους κινητήρες, με βέλτιστη, όμως, αναλογία ισχύος προς βάρος.
Θεμελιώδης για την υλοποίηση είναι φυσικά και ο ειδικός σχεδιασμός της γάστρας από τον Marco Arnaboldi – βελτιστοποιημένη για χρήση με πρόωση υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Βεβαίως, είναι και ο έντονος συναισθηματικός χαρακτήρας αυτού του σκάφους που κερδίζει πόντους. Ασυνήθιστα σχήματα, έντονες αναλογίες, αεροδυναμικές γραμμές, ζωηράδα.
Συμπερασματικά, όταν σχεδιάζει κανείς ένα γιοτ, δεν καλείται να δημιουργήσει ένα απλό χρηστικό αντικείμενο. Καλείται να δώσει υπόσταση σε ένα παιδικό όνειρο. Έχει να κάνει με την αξιοποίηση του κάθε συναισθήματος, και ταυτόχρονα με την εφαρμογή της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΗΠΑ: Ο ειδικός εισαγγελέας ζήτησε την παύση της δίωξης Τραμπ για ανατροπή του πολιτεύματος
- Ιράν: Ο OPEC+ έχει λίγα περιθώρια για να αναζωογονήσει την προσφορά πετρελαίου
- Thyssenkrupp Steel: Καταργεί το 40% του εργατικού δυναμικού εντός 10ετίας
- Φίλιπ Λέιν (ΕΚΤ): Πρέπει να κινηθούμε σταδιακά στις μειώσεις επιτοκίων