Η Acerbis, ένα από τα ιστορικότερα ιταλικά ονόματα στον χώρο του design, παρουσίασε στη φετινή Salone del Mobile στο Μιλάνο την επανακυκλοφορία μιας σπάνιας, αλλά διαχρονικής δημιουργίας: την πολυθρόνα Palla, σχεδιασμένη από τον οραματιστή Claudio Salocchi το 1969.

Μισό αιώνα αργότερα, το σχέδιο εξακολουθεί να συναρπάζει, προκαλώντας τα όρια ανάμεσα στο λειτουργικό έπιπλο και την αισθητική πρόκληση.

1

Η Palla (που στα ιταλικά σημαίνει “μπάλα”) είναι μια πολυθρόνα σε δύο κομμάτια — κάθισμα και υποπόδιο — τα οποία ενώνονται σχηματίζοντας μια τέλεια σφαίρα. Το σχήμα της υπήρξε επαναστατικό για την εποχή, εστιάζοντας σε νέους τρόπους καθιστικής χαλάρωσης, ενώ παράλληλα ενσωμάτωνε την ουσία του ιταλικού μοντερνισμού με χιούμορ και γλυπτική διάθεση.

Η επανακυκλοφορία γίνεται στο πλαίσιο της συλλογής Acerbis Remasters, μιας επιμελημένης πρωτοβουλίας που αναβιώνει εμβληματικά σχέδια του 20ού αιώνα με φρέσκια προσέγγιση. Η νέα Palla παραμένει πιστή στο αρχικό όραμα, αλλά πλέον διατίθεται με σταθερή ή περιστρεφόμενη βάση και ανανεωμένες επενδύσεις σε υφάσματα που αγκαλιάζουν τη σύγχρονη ευαισθησία.

Η έκθεση συνοδεύεται από συμμετοχές σύγχρονων δημιουργών όπως οι Philippe Malouin, Olimpia Zagnoli, Francesco Meda και David Lopez Quincoces, ενισχύοντας τη γέφυρα ανάμεσα στη σχεδιαστική κληρονομιά και το μέλλον της επιπλοποιίας.

Άλλωστε, η καριέρα του Claudio Salocchi (1934–2009) χαρακτηρίστηκε από μια συνεχή προσπάθεια επανεφεύρεσης του καθημερινού. Αρχιτέκτονας, βιομηχανικός σχεδιαστής και στοχαστής, αρνήθηκε να δει τα έπιπλα απλώς ως αντικείμενα — γι’ αυτό και η Palla, με την παιχνιδιάρικη φόρμα και την τολμηρή λειτουργικότητα, θεωρείται σήμερα ένα από τα πιο ριζοσπαστικά έργα του.

Όπως έλεγε ο Frank Lloyd Wright, «Η μορφή και η λειτουργία είναι ένα». Η Palla ενσωματώνει αυτό το αξίωμα με τρόπο που μόνο οι σπουδαίοι designers μπορούν: με χιούμορ, ευφυΐα και αίσθηση του χρόνου.
Στην εποχή της μαζικής παραγωγής και των εφήμερων τάσεων, η επιστροφή ενός τέτοιου κομματιού μας θυμίζει κάτι πολύ βασικό: πως ο καλός σχεδιασμός δεν είναι ποτέ παρωχημένος — αντίθετα, είναι πάντα επίκαιρος.

Διαβάστε επίσης:

Το τελευταίο σπίτι με την υπογραφή του θρυλικού Frank Lloyd Wright χτίστηκε 60+ χρόνια μετά τον θάνατό του

Η Hermès φέρνει Modern Classics στην Watches & Wonders 2025

Casa Girasol: Μια κυκλική κατοικία πάντα λουσμένη στο φως