Σε έναν απομονωμένο δρόμο στην καρδιά της Ρώμης, το αρχιτεκτονικό γραφείο Alvisi Kirimoto (Massimo Alvisi και Junko Kirimoto) ολοκληρώνει το σπίτι-ατελιέ ενός Ιταλού καλλιτέχνη στους δύο τελευταίους ορόφους, ενός κτιρίου κόσμημα με θέα στο Κολοσσαίο.

Επιθυμία του ιδιοκτήτη ήταν να αλλάξει η εικόνα του διαμερίσματος και να βελτιωθεί η κατανομή του, ελευθερώνοντας τη θέα στο Κολοσσαίο και διατηρώντας τον αριθμό των δωματίων αμετάβλητο.

1

Η σοφίτα και η σούπερ σοφίτα (ρετιρέ) χαρακτηρίζονταν από έναν δαιδαλώδη σχεδιασμό, που περιοριζόταν από την απουσία εσωτερικής σκάλας, από συνεχείς υψομετρικές διαφορές και από χώρους κατακερματισμένους – όλα σημάδια της τυπικής αρχιτεκτονικής της δεκαετίας του 1960.

Για να κάνουν την οργάνωση των χώρων πιο ρευστή, οι αρχιτέκτονες εισήγαγαν μια είσοδο, στην οποία μια ημιδιαφανής πτέρυγα από ειδικά κατασκευασμένες γυάλινες πόρτες εγγυάται μέγιστη διαπερατότητα. Με προφίλ από ξύλο wengé και χερούλια σε μορφή διαμορφωμένων κουμπιών από το ίδιο υλικό, οι πόρτες διακοσμούνται με ένα στρώμα από λινό τοποθετημένο μέσα στο τζάμι.

Ως αποτέλεσμα, το φως φιλτράρεται στην καρδιά του σπιτιού, ενισχύοντας την αισθητηριακή του εμπειρία.

Μια νέα σκάλα εμπνευσμένη (ξεκάθαρα εμπνευσμένη από τα κλασικά ιστιοπλοϊκά σκάφη) έχει δημιουργηθεί με ένα μόνο μπλοκ από ξύλο wengé, που φωτίζεται από μια κομψή κρυστάλλινη κουπαστή. Σε ασύμμετρη θέση, δίπλα στο τμήμα που στεγάζει τα δωμάτια, η σκάλα καταλήγει και οδηγεί στην κρεβατοκάμαρα του καλλιτέχνη, με ένα πρωτότυπο τζάκι με μαρμάρινο προφίλ.

Ένας διάδρομος παράλληλος με το πλευρικό μπαλκόνι (με θέα στο Κολοσσαίο) οδηγεί στο μπουντουάρ και στο μπάνιο, όπου οι πούδρινες αποχρώσεις παραπέμπουν στην κομψότητα των χρωμάτων της δεκαετίας του 1930.

Η απέναντι πτέρυγα του σπιτιού, σε οπτική σύνδεση με τον χώρο, φιλοξενεί το στούντιο-ατελιέ, το οποίο ανοίγει σε ένα δεύτερο πλαϊνό μπαλκόνι, το οποίο με τη σειρά του δίνει εξωτερική πρόσβαση στον επάνω όροφο.

Με δάπεδο από τερακότα και πολυτελή κουτιά λουλουδιών στο ίδιο υλικό, δένει χρωματικά με τα κεραμίδια των ρωμαϊκών στεγών έξω.

 

 

Ένα πραγματικό καταφύγιο για τον καλλιτέχνη, το στούντιο διαθέτει μια ειδικά σχεδιασμένη βιβλιοθήκη τοίχου με μεταλλική κατασκευή και ξύλινο καπλαμά, που πλαισιώνει ένα δεύτερο πρωτότυπο μπρούτζινο τζάκι.

Στο εσωτερικό, ένα μπλε του ουρανού μπάνιο και ένα διπλό υπνοδωμάτιο με διπλό ύψος και μια ακόμη κομμένη στα μέτρα του επιτοίχια βιβλιοθήκη. Όλα είναι προσαρμοσμένα και σχεδιασμένα από το αρχιτεκτονικό γραφείο.

«Η δουλειά μου είναι αντίθετη με την ιδέα της τυποποίησης. Στοχεύει να πάει πέρα ​​από την επιφάνεια, κατευθείαν στην ψυχή των πραγμάτων. Κάθε στοιχείο είναι μοναδικό και σχεδιασμένο ad hoc για τον πελάτη μου, για το σπίτι στο οποίο βρίσκεται και για τον τρόπο ζωής που φαντάζομαι μέσα του. Το έργο είναι πολύ προσωπικό, ακόμη και τα εκκεντρικά έπιπλα είναι αποτέλεσμα ενός αγώνα πινγκ-πονγκ ανάμεσα σε εμένα και τον καλλιτέχνη, που είναι ιδιοκτήτης του σπιτιού. Άλλα είναι μέρος προσωπικής συλλογής, άλλα τα έχουμε επιλέξει μαζί. Ενσωματώνει την ιδέα να δώσεις ελαφρότητα, χρώμα, σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και δόσεις χιούμορ, ώστε να εκπλήξεις τους επισκέπτες και να τους καλωσορίσεις με χαμόγελο», εξηγεί ο Junko Kirimoto, συνιδρυτής του στούντιο.

Photography: Serena Eller Vainicher

https://www.alvisikirimoto.it/

Διαβάστε επίσης

Η πρόταση που δεν κέρδισε στη μάχη γιγάντων