ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για την start-up «Yiayia and Friends» που μάγεψε και φέτος τα Red Dot Design Awards.
Όταν μιλάμε για design, συνήθως αναφερόμαστε στο βιομηχανικό σχεδιασμό ή στο καθαρόαιμο interior / architectural. Το branding & packaging όμως είναι ένας ακόμη πυλώνας του σύχγρονου ελληνικού design. Και, φυσικά, εξίσου σημαντικός ως πόλος έλξης βραβείων. Πρόκειται, άλλωστε, για τη γλώσσα της σύγχρονης οπτικής επικοινωνίας – σε όρους marketing ανεκτίμητη.
Ας εξετάσουμε όμως τη συγκεκριμένη περίπτωση. Σε κάθε οικογένεια, τα παραμύθια συνήθως τα αφηγείται η γιαγιά. Αυτή τη φορά όμως, η γλυκιά υπερήλιξ είναι η ίδια η πρωταγωνίστρια της ιστορίας. Μάλιστα, καταφέρνει με μαγικό τρόπο να συνδέσει το graphic design με την ελληνική γαστρονομία. Ο λόγος, για την start-up «Yiayia and Friends» που μάγεψε και φέτος τα Red Dot Design Awards.
Η ιδέα ξεκίνησε από μια εικονογράφηση που δημιούργησε η Βeetroot για να διακοσμήσει ένα pop up store στο Λονδίνο – με θέμα την προβολή της ελληνικής αγροδιατροφικής παράδοσης.
Μαζί με τον Δημήτρη Πλαΐτη, η ομάδα της Beetroot δημιούργησε στην Κρήτη μια μονάδα μεταποίησης τοπικών προϊόντων σε συνεργασία με μικρούς παραγωγούς, αναπτύσσοντας παράλληλα στοχευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα για τη νέα γενιά καταναλωτών.
Και κάπως έτσι, η ασταμάτητη, μαυροφορεμένη σούπερ ηρωίδα των παιδικών μας χρόνων (ας τολμήσει κάποιος να πει το αντίθετο, του κόβει την “καλημέρα”), παρέα με τους φίλους της από το ζωικό και φυτικό βασίλειο ξεκίνησε το ταξίδι (με τα προϊόντα της αγκαλιά) στις ΗΠΑ, τη Νότιο Αμερική, τη Νότιο Κορέα, την Αυστραλία και την Ευρώπη. Και δεν δείχνει να θέλει να ξεκουραστεί καν.
Φυσικά δεν ταξιδεύει μόνη της. Στο πελώριο καλάθι της κουβαλάει ένα εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο (κυκλοφορεί και με αιθέρια έλαια σκόρδου, τσίλι και βασιλικού), μια σειρά ξυδιών (βαλσάμικο παλαιωμένο και με χυμό εσπεριδοειδών), κριτσίνια και μπισκότα που φτιάχνονται σε έναν οικογενειακό φούρνο στο Ρέθυμνο και είδη για την κουζίνα (παιχνιδιάρικες μαγειρικές ποδιές και μαγικά ξύλα κοπής).
Παίρνει όμως μια ανάσα στη Στοά Ισμαήλ Πασά, όπου βρίσκεται ο νέος πολυχώρος και το δημιουργικό σύμπαν των Beetroot. Στη συμβολή των οδών Βαλαωρίτου και Συγγρού, μέσα στο ιστορικό κτίριο του 1905 που ως παιδιά γνωρίζαμε ως «Μέγαρο Χαΐμ Κοέν», βρίσκουμε τόσο την ίδια όσο και τα προϊόντα της.
Σαφέστατα θέλει να επαναπροσδιορίσει την παράδοση, προσφέροντας τρόφιμα υψηλής ποιότητας – εμμένοντας πεισματικά στην αξία της αειφορίας. Και εκπαιδεύοντας όμως ταυτόχρονα μικρούς παραγωγούς στις σύγχρονες πρακτικές branding και marketing. Για να ζήσουμε εμείς καλύτερα. Νοιαζόταν ποτέ η γιαγιά για κάτι διαφορετικό;
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike