Και ενώ η χώρα, δύο χρόνια μετά τα Τέμπη, παραμένει μουδιασμένη σε αέναη αναμονή απόδοσης δικαιοσύνης, αλλά και διασφάλισης πως ένα αντίστοιχο σιδηροδρομικό δυστύχημα δε θα συμβεί ποτέ ξανά, η Ιαπωνία φαντάζει πιο μακρινή από ποτέ – χωροχρονικά, μοιάζει να ζει ήδη στο μέλλον.
Το E10 Shinkansen θα επαναπροσδιορίσει τα σιδηροδρομικά ταξίδια υψηλής ταχύτητας για τη δεκαετία του 2030, αντικαθιστώντας τα υπάρχοντα Ε2 και Ε5 στη γραμμή Tohoku.
Το έργο περνά τώρα στη φάση υλοποίησης του σχεδιασμού, με τα πρώτα τρένα να αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία το 2030, ενώ το πρώτο έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί το φθινόπωρο του 2027, πριν από την έναρξη της μαζικής παραγωγής, σύμφωνα με το σχέδιο που ανακοινώθηκε την Τρίτη.
Για να έχουμε μια πρώτη σαφή εικόνα, η μέγιστη ταχύτητα του νέου τρένου θα είναι 320 km/h, ίδια με αυτή της σειράς E5, δηλαδή. Όμως, για βελτιωμένη αντισεισμική ασφάλεια, η απόσταση ακινητοποίησης της αμαξοστοιχίας της σειράς E10 μετά την ενεργοποίηση των φρένων θα είναι κατά 15% μικρότερη από αυτή των υπαρχόντων τρένων.
Το στούντιο Tangerine επιλέχθηκε ως ο πρώτος μη Ιάπωνας συνεργάτης σχεδιασμού, στον οποίο ανατέθηκε ο σχεδιασμός ενός εκ των πιο εμβληματικών τρένων της Ιαπωνίας. Στην εταιρεία ανατέθηκε να δημιουργήσει τόσο το εντυπωσιακό εξωτερικό χρώμα του τρένου, όσο και το εκλεπτυσμένο εσωτερικό του, το οποίο εκτείνεται σε διαφορετικές κατηγορίες επιβατών.
Η σχεδίαση του E10 Shinkansen περιστράφηκε γύρω από τη δημιουργία μιας εμπειρίας που είναι επικεντρωμένη στο χρήστη, ευθυγραμμισμένη με την επωνυμία και εστιασμένη στις επιχειρήσεις. Αντλώντας έμπνευση από τα τοπία, τα παράκτια όσο και τα αστικά τοπία της Ιαπωνίας, η Tangerine έχει δημιουργήσει ένα σχέδιο τρένου που προσφέρει μια εξαιρετική εμπειρία επιβατών σε όλες τις κατηγορίες. Το E10 πρόκειται να γίνει πηγή εθνικής υπερηφάνειας (και, αναμενόμενα, σημείο ίντριγκας για τους ξένους επισκέπτες).
Η εξωτερική ζωντάνια του E10 Shinkansen αποτίει φόρο τιμής στις διαφορετικές περιοχές που διασχίζει το τρένο, με μια μεσοπράσινη χρωματική παλέτα που αντανακλά τα καταπράσινα ορεινά δάση και τις ακτές κατά μήκος της διαδρομής. Τα γραφικά σχήματα είναι εμπνευσμένα από τη σιλουέτα των λουλουδιών Sakura – ένα εμβληματικό σύμβολο της Ιαπωνίας, τόσο εγχώρια όσο και διεθνώς.
Η σχεδιαστική φιλοσοφία για το E10 εστιάζει στη φιλοξενία – εμπνευσμένη από τις ιαπωνικές αισθητικές παραδόσεις και δεξιοτεχνία, δημιουργώντας ένα εκλεπτυσμένο και φιλόξενο περιβάλλον. Ο εσωτερικός φωτισμός έχει μελετηθεί προσεκτικά, χρησιμοποιώντας έμμεσα φώτα για να δημιουργήσει μια απαλή, χαλαρωτική ατμόσφαιρα. Οι παραλλαγές καθισμάτων και διάταξης σε όλες τις κατηγορίες αυξάνουν την άνεση για μια μεγάλη γκάμα επιβατών, ενώ παράλληλα εξασφαλίζουν λειτουργική αποτελεσματικότητα για το JR East.
Η σχεδίαση είναι συνεπέστατη: σε όλες τις κατηγορίες επιβατών υπάρχουν διαβαθμισμένες επενδύσεις τοίχου και καθισμάτων που δημιουργούν μια εντυπωσιακή, premium αισθητική και μια βελτιωμένη εμπειρία on board.
Μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, η East Japan Railway Company αναφέρει πως η ομάδα, σε συνεργασία με την Tangerine, θα ενσωματώσει οδηγούς οχημάτων σε σχήμα L, ώστε να διασφαλιστεί ότι το bullet train E10 Shinkansen δεν εκτροχιάζεται από τις γραμμές κατά τη διάρκεια σεισμών. Θα διαθέτει επίσης πλευρικούς αποσβεστήρες για τη μείωση των κραδασμών, την ελαχιστοποίηση της ζημιάς και την πρόληψη εκτροχιασμού. Παράλληλα, θα υπάρχει επίσης ένα βελτιωμένο σύστημα πέδησης για τη μείωση των αποστάσεων ακινητοποίησης. Να σημειωθεί πως η εταιρεία τρέχει όλα αυτά μέσω του ALFA-X, που είναι η πλατφόρμα δοκιμών ανάπτυξης της εταιρείας.
Στον σχεδιασμό θα υπάγεται επίσης η υπηρεσία «train desk». Αυτό σημαίνει πως θα υπάρχει περισσότερος χώρος για την αποθήκευση μεγάλων αποσκευών, καθώς και πρίζες φόρτισης σε όλα τα καθίσματα. Οι χώροι για αναπηρικά αμαξίδια δίπλα στα παράθυρα του τρένου θα είναι αφιερωμένοι σε άτομα με μειωμένη κινητικότητα. Αντίστοιχα, έχει ήδη προβλεφθεί η διάταξη των καθισμάτων να έχει μόνο δύο θέσεις ανά σειρά ώστε να δημιουργήσει πιο άνετο χώρο για τους επιβάτες.
Τέλος, το E10 Shinkansen της Ιαπωνίας θα χρησιμοποιεί έναν προηγμένο επαγωγικό κινητήρα χωρίς ψύκτρες (αφού δεν απαιτεί ψύξη), υψηλής απόδοσης, αξιοπιστίας και ευφυΐας.
«Το E10 Shinkansen αντιπροσωπεύει ένα ορόσημο στη συνεργασία Ηνωμένου Βασιλείου-Ιαπωνίας στον σιδηροδρομικό τομέα, θέτοντας νέα σημεία αναφοράς για τον σχεδιασμό με επίκεντρο τη φιλοξενία και τα βιώσιμα ταξίδια», λέει ο Matt Round, Chief Creative Officer της Tangerine.
«Με το μείγμα του ιαπωνικού πνεύματος, της καινοτομίας και της σχεδίασης με επίκεντρο τον χρήστη, η E10 Shinkansen είναι έτοιμη να επαναπροσδιορίσει τα σιδηροδρομικά ταξίδια υψηλής ταχύτητας για τις επόμενες δεκαετίες».
Διαβάστε επίσης:
Ρεκόρ πώλησης για τη διαβόητη “Yellowbird” RUF CTR καλλονή του 1989
Μια εξοχική κατοικία του 1885 γίνεται ωδή στον αρχικό της ιδιοκτήτη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
