«Η πολυτέλεια δεν είναι θόρυβος. Είναι χρόνος, ακρίβεια και πρόθεση», δήλωσε ο Axel Dumas. Η φράση αυτή του Διευθύνοντα Συμβούλου της Hermès, Axel Dumas, συνοψίζει την ουσία της φετινής παρουσίας του οίκου στο Milan Design Week 2025: μια συλλογή για το σπίτι, όπου το φως γίνεται υλικό, η απλότητα αποκτά μορφή και η πολυτέλεια γίνεται σιωπηλή. Η εγκατάσταση της Hermès στο La Pelota μοιάζει με ναό αφιερωμένο στη γεωμετρία, στο δέρμα και στη δύναμη της λεπτομέρειας. Ψηλά μεταλλικά τόξα από οξειδωμένο χαλκό, φυσικά πέτρινα δάπεδα και αφαιρετικές φόρμες συνθέτουν έναν χώρο σχεδόν πνευματικό, όπου κάθε αντικείμενο έχει τη δική του παρουσία.

1

Η φετινή αυτή αρχιτεκτονική και φωτεινή προσέγγιση έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την περυσινή εγκατάσταση του οίκου. Πριν έναν χρόνο, η Hermès επέλεξε ένα πιο σκοτεινό, σχεδόν εσωστρεφές σκηνικό, εστιάζοντας στις οργανικές ιδιότητες υλικών όπως το ξύλο, η πέτρα και το τούβλο. Το 2024 σηματοδότησε και τη συμπλήρωση δέκα χρόνων της Charlotte Perelman και του Alexis Fabry στην καλλιτεχνική διεύθυνση της Hermès Maison. Φέτος, το δίδυμο επανέρχεται με μια φουτουριστική, σχεδόν ενορατική πρόταση, που βλέπει το σπίτι του αύριο μέσα από την καθαρότητα της φόρμας και τη διαφάνεια του φωτός.

Η συλλογή Hermès Maison 2025 περιλαμβάνει αντικείμενα που συνομιλούν διακριτικά με την τέχνη και την αρχιτεκτονική:

• Τα τραπέζια Sillage d’Hermès, κατασκευασμένα από papier-mâché και ξύλο οξιάς, αγκαλιάζουν την αργή διαδικασία και προσκαλούν σε απτική εξερεύνηση.

• Το φωτιστικό Lien d’Hermès, σε σχήμα ευθείας φωτεινής γραμμής, λειτουργεί ως “δεσμός” μεταξύ σημείων στο χώρο — απόλυτα πιστό στο όνομά του.

• Τα δερμάτινα δοχεία, τα μπωλ και οι ταπισερί, σε σχήματα αρχέγονα και σιωπηλά, μεταφέρουν το savoir-faire της Hermès από το atelier στον προσωπικό χώρο.

Η συλλογή περιλαμβάνει και μια σειρά αντικειμένων με σαφή καλλιτεχνική αναφορά:

•  Τα τραπεζάκια του Tomás Alonso αντλούν έμπνευση από τον Piet Mondrian, συνδυάζοντας ημιδιαφανή υλικά και χρώματα κοσμημάτων σε αφαιρετικά blocks.

• Η κασμιρένια κουβέρτα του Amer Musa, με πολύχρωμο πλέγμα και μεγάλους κύκλους, παραπέμπει στη Bauhaus και την αφηρημένη τέχνη του 20ού αιώνα.

• Ένα σετ πορσελάνης 33 τεμαχίων, διακοσμημένο με επαναλαμβανόμενα γεωμετρικά μοτίβα, αποτελεί μια ελαφριά αναφορά στην Art Deco εποχή, ενώ παραμένει απολύτως σύγχρονο.

Hermès & Interior Design: Μια σιωπηλή παράδοση κομψότητας

Ο οίκος Hermès ξεκίνησε να δημιουργεί αντικείμενα για το σπίτι ήδη από τις αρχές του 20ού αιώνα, ως φυσική επέκταση της υψηλής του δερματουργίας. Όμως ήταν το 2011 που καθιέρωσε και επισήμως τη σειρά Hermès Maison, με έπιπλα, φωτιστικά, είδη γραφείου και διακοσμητικά, όλα κατασκευασμένα με τη σχολαστικότητα και τη σπανιότητα που τον χαρακτηρίζει. Χωρίς υπερβολές, χωρίς επιτήδευση, χωρίς θόρυβο. Όπως λέει και ο ίδιος ο Dumas, «Η πολυτέλεια είναι αυτό που δεν φαίνεται, αλλά πάντα υπάρχει».

Έτσι, η συλλογή 2025 δεν είναι απλώς μια νέα πρόταση επίπλωσης. Είναι μια μελέτη πάνω στην ουσία των πραγμάτων: στη γραμμή, στο φως, στην αφή. Είναι ένας διάλογος ανάμεσα στην παράδοση και το μέλλον. Και, τελικά, είναι ένας ψίθυρος που μας υπενθυμίζει ότι ο χρόνος είναι η απόλυτη πολυτέλεια.

Διαβάστε επίσης

Τα κορυφαία ρολόγια της Geneva Watch Week 2025: Η αριστεία σε πρώτη Γραμμή

Palla: Η σφαίρα του design επιστρέφει στο σήμερα

Το τελευταίο σπίτι με την υπογραφή του θρυλικού Frank Lloyd Wright χτίστηκε 60+ χρόνια μετά τον θάνατό του