Menu
-0.81%
Τζίρος: 115.10 εκατ.

Κυβέρνηση σε Κομισιόν για ηλεκτρικό ρεύμα: Δώστε λύση τώρα ή θα το λύσουμε μόνοι μας -Επιτρέψτε Μηχανισμό Υπερεσόδων

Charge Ν Go

Opel Corsa e: Χωρίς συμβιβασμούς!

Αφιέρωμα Charge N Go

Οδηγούμε εντός πόλης την ηλεκτρική έκδοση του Opel Corsa και διαπιστώνουμε την πράξη ότι η αυτονομία του ξεπερνά τα 300km.

Η διάταξη των μερών ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου αφήνει κάποια περιθώρια ελευθερίας στους σχεδιαστές ώστε να διαφοροποιήσουν το σχήμα του, ελαφρώς. Ήδη οι αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζουν πλατφόρμες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με γνώμονα τη χωρητικότητα (kwh) ανά μέτρο μεταξονίου. Το Group PSA για παράδειγμα ετοιμάζει μια νέα πλατφόρμα eVMP για τα μεσαία της μοντέλα.

Είναι βέβαιο ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα βασίζονται σε ηλεκτρική πλατφόρμα θα έχουν διαφορετική μορφή απ’ αυτά που αποτελούν συμβιβασμό δηλαδή φιλοξενούνται σε συμβατικές πλατφόρμες. Για παράδειγμα μια περίπτωση οχήματος που σχεδιάστηκε για ηλεκτρικό είναι το BMW i3, ένα άλλο είναι το Jaguar i Pace.

Το νέο Opel Corsa, 6η γενιά, έχει εκδόσεις βενζίνης, πετρελαίου αλλά και ηλεκτρική έκδοση. Οι μηχανικοί της Opel κατάφεραν να τοποθετήσουν τις μπαταρίες του, κάτω από τα εμπρός και πίσω καθίσματα οπότε δεν υπάρχουν συμβιβασμοί στο χώρο αποσκευών. Η συγκεκριμένη διάταξη βοηθά και στο χαμήλωμα του κέντρου βάρους με όφελος στην ομοιογενή οδική συμπεριφορά.

Το ηλεκτρικό Opel Corsa έχει μπαταρία χωρητικότητας 50kwh. Εμείς καταγράψαμε κατανάλωση 16kwh/100km κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, κινούμενοι και βράδυ και με συνεχή χρήση κλιματιστικού. Πιστεύουμε ότι αυτό το νούμερο επιδέχεται βελτίωσης ειδικά εάν χρησιμοποιηθεί η ηλεκτρονική χαρτογράφηση Eco εντός πόλης. Ο οδηγός πάντως έχει στη διάθεσή του άλλες δυο επιλογές Normal και Sport. Εμείς δοκιμάσαμε όλες τις χαρτογραφήσεις: Ακόμη και η επιλογή Eco δεν ενέχει συμβιβασμούς στην κίνηση εντός πόλης. Στο Normal το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα ευχάριστο, το Sport είναι απαραίτητο μόνο για εντυπωσιασμό. Το Opel Corsa για να φορτίσει πλήρως σε απλή οικιακή πρίζα 16A θέλει 16 ώρες. Σε ταχυφορτιστή παίρνει το 80% της μπαταρίας του σε 30 λεπτά.

Δοκιμάσαμε να φορτίσουμε στο Δημαρχείο Ραφήνας αλλά η θέση δίπλα στο φορτιστή ήταν κατειλημμένη από δημοτικό αυτοκίνητο.

Εντός πόλης η κίνηση είναι εξαιρετικά άνετη. Η ροπή του ηλεκτροκινητήρα είναι σταθερή, δεν απαιτούνται αλλαγές ταχυτήτων και το πάτημα του γκαζιού συνοδεύεται από μια αθόρυβη, θετική, φτιαχτική τολμώ να πω, αίσθηση. Όταν ο οδηγός δεν πιέζει το πεντάλ του γκαζιού, το σύστημα του Corsa ανακτά ενέργεια: Στη φάση του ρολαρίσματος και του φρεναρίσματος. Προφανώς όσο το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, δεν λειτουργεί ο ηλεκτροκινητήρας: Η ευχέρεια του ηλεκτρικού Opel Corsa στο μποτιλιάρισμα είναι ακαταμάχητη. Στον αυτοκινητόδρομο και μέσα στα νόμιμα όρια ταχύτητας το ηλεκτρικό Corsa είναι απολαυστικά ήσυχο και ξεκούραστο. Σε δρόμο με στροφές το χαμηλό κέντρο βάρους κολακεύει τις αντιδράσεις, η ροπή του ηλεκτροκινητήρα σε βοηθά να πας σβέλτα αλλά μην μπερδεύεστε δεν πρόκειται για έκδοση OPC.

Ο οδηγός γοητεύεται από την αίσθηση επιτάχυνσης, την πλήρη απουσία θορύβου ή κραδασμών και την απλότητα της οδήγησης: Γκάζι φρένο, μουσική. Ούτε αλλαγές ταχυτήτων, ούτε συμπλέκτης, ούτε μαρσαρίσματα, τίποτα: Πολιτισμός.

Το χρώμα του αυτοκινήτου δοκιμής μας ήταν έντονο πορτοκαλί, το οποίο μου άρεσε πολύ. Για να διακρίνεις το ηλεκτρικό Corsa από τις υπόλοιπες εκδόσεις υπάρχουν διαφορετικές ζάντες των 16 ή 17 ιντσών αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες αλλά και το γράμμα «e» που σε προϊδεάζει για την ηλεκτρική έκδοση. Αρκετοί εντυπωσιάζονται από την αθόρυβη λειτουργία.

Ο οδηγός του έχει μπροστά του ένα νέο πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με τις απαραίτητες ενδείξεις για την αυτονομία της μπαταρίας, την ανάκτηση ή την κατανάλωση ενέργειας και καθετί που σχετίζεται με την ηλεκτροκίνηση. Στο κέντρο βρίσκεται η οθόνη αφής του συστήματος infotainment.

Οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από τα εμπρός και τα πίσω καθίσματα. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι εμπρός.

Οι χώροι για τους επιβάτες παραμένουν ίδιοι στην ηλεκτρική έκδοση μόνο ο χώρος αποσκευών έχει μειωθεί στα κατά 41lt στα 267lt. To ηλεκτρικό Corsa δικαιούται επιδότησης που μπορεί να φτάσει τις 5000 ευρώ οπότε η τιμή του πέφτει στις 27.000 ευρώ.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά Οpel Corsa-e

Ισχύς: 100KW/136 PS
Ροπή: 260 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 50 kWh
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: 1 σχέσεως
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,1 sec
Τελική ταχύτητα: 150 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)
Μεικτή κατανάλωση (kWh/100 km): 16,4 (δοκιμής)
Αυτονομία με μια φόρτιση: 317km
Εκπομπές CO2: 0 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0,0 €
Βάρος: 1.530 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.060/1.765/1.435 mm
Μεταξόνιο: 2.538 mm
Χώρος αποσκευών: 267 lt
Τιμή: 31.980 € (δικαιούται επιδότηση, υπολογίστε περίπου 27 χιλιάδες ευρώ)

Διαβάστε περισσότερα για την ηλεκτροκίνηση και τις αλλαγές που φέρνει στη ζωή μας στο μεγάλο αφιέρωμα Charge N Go του mononews.gr

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Xiaomi: Άλμα σχεδόν 10% στα καθαρά κέρδη τριμήνου – Τι σχεδιάζει για να «χτυπήσει» την Tesla
Τοποθέτηση 90 φορτιστών ΔΕΗ blue για την κάλυψη των εταιρικών αναγκών
Hyundai Motor: Ένας Ισπανός αναλαμβάνει το τιμόνι της αυτοκινητοβιομηχανίας
Γιώργος Στάσσης: Διπλάσιες επενδύσεις, ισχυρά κέρδη, νέα σχέδια ανάπτυξης
Τι σχέση έχουν αυτά τα δυο Opel;
bluePass: Νέα υπηρεσία από τη ΔΕΗ για πιο προσιτή ηλεκτροκίνηση
H ηλεκτροκίνηση είναι μονόδρομος!
Sunlight Group: Εξαγόρασε πλήρως τη γαλλική θυγατρική της
Tesla: To μεγάλο comeback της μετοχής εκτόξευσε την περιουσία του Μασκ κατά $26 δισ. εν μία νυκτί!
Hyundai: «Φρέναραν» τα λειτουργικά κέρδη στο γ’ τρίμηνο – Χειρότερα των εκτιμήσεων