Αφιέρωμα Charge N Go
Η Ιαπωνική εταιρεία διατήρησε τη φιλοσοφία της άνετης, χαλαρής μετακίνησης και στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της.
Η Mazda έχει μια διαφορετική φιλοσοφία στα αυτοκίνητά της. Δεν διαθέτει υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες, ποντάρει στα κυβικά και στην ατμοσφαιρική αναπνοή, διαθέτει μια απέριττη ατμόσφαιρα στο εσωτερικό και προσφέρει μια άνετη, χαλαρή μετακίνηση, με ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά, χωρίς έντονες αντιδράσεις: Π.χ. τα Mazda λόγω χαρακτήρα δεν έχουν έντονες επιταχύνσεις. Αυτό διατηρήθηκε και στο ηλεκτρικό SUV της εταιρείας, το MX 30. Πράγμα που προφανώς επιλέχθηκε ως χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου και πολύ το εκτίμησα γιατί ένα πράγμα που δε μου αρέσει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η απότομη έως και επώδυνη επιτάχυνση λόγω της σταθερής ροπής του ηλεκτροκινητήρα και της απουσίας κιβωτίου ταχυτήτων.
Οι μηχανικοί της Mazda επέλεξαν να φτιάξουν ένα SUV με ήπιο χαρακτήρα που προορίζεται για κίνηση στην πόλη. Εξ ου και επέλεξαν να περιορίσουν την ονομαστική ισχύ του ηλεκτροκινητήρα στις 107KW ή 145PS αν προτιμάτε. Επιπλέον η ροπή περιορίστηκε στα 271Nm αριθμός ικανός για να κινήσει σβέλτα τα 1645kg του MX30, αλλά όχι ικανός για να εντυπωσιάσει στα χαρτιά. Μ’ όλα αυτά όμως η κατανάλωση παραμένει σταθερά κάτω από τις 18kwh/100km οπότε η μικρής χωρητικότητας μπαταρία (35.5kwh) εξασφαλίζει μια αυτονομία 200km εντός πόλης όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε. Πιστεύω πως με προσεκτική οδήγηση μπορεί να φτάσει και τα 230-250km εντός πόλης.
Ψάχνοντας λίγο την επιλογή των μηχανικών της Mazda μάθαμε πως η επιλογή για την μικρότερη χωρητικότητα της μπαταρίας έγινε με γνώμονα το ενεργειακό αποτύπωμα του αυτοκινήτου. Έχουμε πει πολλές φορές πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δε ρυπαίνουν και δεν ηχορυπαίνουν εκεί που κινούνται και η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα είναι στο 100%. Όμως αν δεις την συνολική κατανάλωση ενέργειας για την παραγωγή τους και την ανακύκλωση της μπαταρίας το τελικό ισοζύγιο δεν τα ευνοεί. Οπότε είναι κρίσιμο το να περιορίσεις έστω και λίγο το μέγεθος της μπαταρίας.
To MX30 είναι ένα εντελώς νέο μοντέλο για τη Mazda με μοναδικό στυλ. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι πίσω πόρτες που ανοίγουν αλά RX8. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι περιορισμένοι. Τα βλέμματα τραβούν επίσης οι ασημί κολώνες της οροφής και τα στρογγυλά φώτα.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό το πρώτο που παρατηρείς είναι ο φελλός. Έχει γίνει εκτεταμένη χρήση του, κάτι πρωτότυπο. Το βλέμμα τραβά η υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα που μοιάζει σα να αιωρείται.
Ο οδηγός έχει μπροστά του τρεις οθόνες μια 7.7 ιντσών πίσω από τον επιλογέα σχέσεων, την κεντρική 8,8 ιντσών και αυτή του πίνακα οργάνων άλλων 9 ιντσών. Μας ξένισε η διάταξη του επιλογέα ταχυτήτων: Τον μετακινείς δεξιά για να επιλέξεις όπισθεν, δεξιά και κάτω για drive.
Οδηγώντας εντός πόλης το Mazda MX30 σε κερδίσει η ποιοτική άνεση που προσφέρει. Κινείσαι απροβλημάτιστα και επιταχύνεις γλυκά χωρίς ηλεκτρικές υστερίες. Η φιλοσοφία της Mazda κυριαρχεί συνειδητά η ροπή είναι στα 270nm ώστε να αποφευχθούν οι βίαιες επιταχύνσεις και τα αναίτια σπιναρίσματα. Με προβλημάτισε ο τεχνητός ήχος που αυξάνει όσο μένεις στο γκάζι.
Εκτιμώ την ησυχία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Κατανοώ όμως καθότι “έξις δεύτερη φύση” πως αρκετοί οδηγοί αντιλαμβάνονται την ταχύτητα χάρη σ’ αυτό τον ήχο. Προφανώς το MX30 δεν είναι σπορ αυτοκίνητο, αλλά το κράτημά του χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους (η μπαταρία είναι το πάτωμα) είναι πολύ καλό. Εντυπωσιακό είναι και το πέρασμά του από λακκούβες και ανομοιομορφίες, η εξαιρετική ακαμψία του αμαξώματος παίζει εξίσου σημαντικό ρόλο με την ενδοτικότητα της ανάρτησης.
Μετά από λίγες μέρες συμβίωσης μαζί του εθίζεσαι στην ευκολία μετακίνησης και σου κακοφαίνεται η οδήγηση ενός συμβατικού αυτοκινήτου. Η κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν στις 17kwh/100km σίγουρα όμως αυτό επιδέχεται βελτίωσης. Αν θα προτιμούσαμε με τα ίδια λεφτά το συμβατικό CX30 των 122PS αντί για το ηλεκτρικό MX30; Εξαρτάται, αν ταξιδεύετε συχνά δείτε το CX30 αν κινείστε κυρίως εντός πόλης το MX30 είναι ασυναγώνιστο σε άνεση και οικονομία.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Ηλεκτροκινητήρας: 145 PS
Ροπή: 271 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.7 sec
Τελική ταχύτητα: 140 km/h
Εκπομπές CO2: 0 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0,0 €
Βάρος: 1.645 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.395/1.795/1.555 mm
Μεταξόνιο: 2.655 mm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 35,5 kWh
Χώρος αποσκευών: 366 lt
Τιμή: από 32.043€ (με κρατική επιδότηση)
Διαβάστε επίσης:
Ταξιδεύουμε με το VWid3 (video)
Οδηγούμε το Hyundai Kona Electric (video)!
Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Ducati e-scrambler! (video)
Διαβάστε περισσότερα για την ηλεκτροκίνηση και τις αλλαγές που φέρνει στη ζωή μας στο μεγάλο αφιέρωμα Charge N Go του mononews.gr
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας