Αύξησε μερίδια αγοράς και πέτυχε διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης για τρίτη συνεχόμενη χρονιά αλλά και κέρδη-ρεκόρ η Coca-Cola HBC, παρά τις ανατιμήσεις στις τιμές των προϊόντων της.

Η ισχυρή ζήτηση που εμφάνισαν το 2023 κυρίως ο καφές και τα ενεργειακά ποτά και η χαλάρωση των πιέσεων στο λειτουργικό κόστος έφεραν για την εταιρεία αύξηση κατά διψήφιο ποσοστό των καθαρών εσόδων από πωλήσεις και των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση σε όλες τις αγορές.

1

Αποτελέσματα καλύτερα των προσδοκιών της διοίκησης ενώ και για το 2024 αναμένεται αύξηση πωλήσεων και κερδών κατά μονοψήφιο ωστόσο, ποσοστό, ενώ όπως είπε ο κ. Ζόραν Μπογκτάνοβιτς, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC κατά τη διάρκεια σχολιασμού των αποτελεσμάτων στους οικονομικούς αναλυτές: «Είναι πολύ νωρίς για συμπεράσματα αν και μέχρι σήμερα η πορεία των εσόδων στο 2024 ανταποκρίνεται στις προσδοκίες, καθώς αποτυπώνεται κάποια θετική αύξηση του όγκου».

Στοχευμένη πολιτική τιμών

Σε ό,τι αφορά τις ανατιμήσεις εκτίμησε ότι και το 2024 θα συνεχιστούν αλλά θα είναι χαμηλότερες σε σύγκριση με τα δύο προηγούμενα χρόνια.

«Σε καμία χώρα από όσες δραστηριοποιούμαστε δεν είναι αρνητικός ο πληθωρισμός και οι αυξήσεις τιμών που θα γίνουν στο επίπεδο που χρειάζεται η κάθε αγορά» τόνισε χαρακτηριστικά.

Μπορεί η πολιτική τιμών της εταιρείας να μην έχει πλέον στις δεδομένες συνθήκες την ίδια βαρύτητα στις οικονομικές επιδόσεις της ωστόσο το price mixing παραμένει ένας από τους πυλώνες για την αναπτυξιακή πορεία.

Σύμφωνα με τον CEO η εταιρεία εστιάζει σε κάθε αγορά και σε κάθε κατηγορία ξεχωριστά, ανάλογα με τις απαιτήσεις της κάθε μίας και για την τιμολόγηση των προϊόντων λαμβάνονται υπόψη τα κόστη των πρώτων υλών, οι επιδράσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών, ο ανταγωνισμός και ο πληθωρισμός της κάθε χώρας.

Η Coca-Cola HBC παραμένει σε ετοιμότητα και παρακολουθεί με την διαρκή ανάλυση δεδομένων τις συνθήκες σε κάθε αγορά προχωρώντας ακόμα και με τη χρήση ΑΙ σε παρεμβάσεις στην εμπορική και τιμολογιακή πολιτική ανά χώρα και κατηγορία προϊόντος.

Αύξηση όγκου πωλήσεων και το 2024

Επίσης η διοίκηση εκτιμά ότι θα υπάρξει φέτος αύξηση του όγκου των πωλήσεων και στροφή του καταναλωτικού κοινού σε πιο premium προϊόντα.

Βασική προτεραιότητα του ομίλου παραμένουν τα ανθρακούχα αναψυκτικά αλλά και η κατηγορία καφέ και τα ενεργειακά ποτά που διαγράφουν μια δυναμική αναπτυξιακή πορεία τα τελευταία χρόνια.

Στόχος για τα ενεργειακά ποτά σύμφωνα με τον κ. Μπογκτάνοβιτς παραμένει η ανάδειξη των ετικετών των προϊόντων που διαθέτει η εταιρεία (Monster, Predator κ.ο.κ.) να καταστούν ηγέτιδες δυνάμεις σε όλες τις κατηγορίες και να αυξήσουν τα μερίδια τους.

Προανήγγειλε, δε, είσοδο και των ενεργειακών ποτών στην κατηγορία των «Zero» επιλογών.

Σε ό,τι αφορά την κατηγορία του καφέ, την χαρακτήρισε «στρατηγικό στοίχημα» της  Coca-Cola HBC AG, η οποία επενδύει σε δίκτυο, barista, ακαδημία και προϊόντα.

Ανοιχτή στο ενδεχόμενο εξαγορών

Η εταιρεία μετά της εξαγορά της Finlandia διατηρεί το ενδιαφέρον της για οποιαδήποτε ευκαιρία εξαγοράς που βελτιώνει το χαρτοφυλάκιο της.

Όπως είπε ο κ. Ζόραν Μπογκτάνοβιτς η εταιρεία εξετάζει όλες τις ευκαιρίες για εξαγορές «που βελτιώνουν περαιτέρω το χαρτοφυλάκιό μας ή τις δυνατότητές μας, ιδίως όσον αφορά την ενίσχυση της διαδρομής μας προς τους καταναλωτές. Η Finlandia ήταν ένα καλό παράδειγμα στοχευμένης βελτίωσης του χαρτοφυλακίου και παραμένουμε ανοιχτοί στο να εκμεταλλευτούμε τις σωστές ευκαιρίες καθώς εμφανίζονται».

Βελτιωμένες επιδόσεις και για το 2024

Με το διευρυμένο χαρτοφυλάκιο 24/7 έμφαση σε καφέ και ενεργειακά ποτά που αποτελούν και τη δύναμη πυρός του ισχυρού εμφιαλωτή με έδρα την Ελβετία, εκτιμά για τη φετινή χρονιά αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση για τον Όμιλο στο μεσοπρόθεσμο στόχο εύρους 6-7%, καθώς και αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση στο εύρος 3% με 9%.

Επιπλέον, σύμφωνα με την εταιρεία, το κόστος ανά κιβώτιο θα πρέπει να αυξηθεί από χαμηλά σε μεσαία μονοψήφια ποσοστά λόγω της συνδυασμένης επίδρασης του πληθωρισμού και των συναλλαγματικών διαφορών, που εκτιμάται ότι θα έχουν αρνητικό αντίκτυπο 30 εκατ. ευρώ έως 50 εκατ. ευρώ σε συγκρίσιμα EBIT.

Σημειώνεται ότι ο όγκος πωλήσεων στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 6,9%, παρά την υψηλή συγκριτική βάση, με ώθηση από τον τουρισμό αλλά και κατά τη διάρκεια όλων των σημαντικών εμπορικών περιόδων.

Η κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών κατέγραψε αύξηση κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό κυρίως λόγω της Coke Zero, της Fanta και των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, ενώ τα ποτά ενέργειας αυξήθηκαν στο μέσο επίπεδο του εύρους 10-20%.

Η κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών σημείωσε αύξηση υψηλού μονοψήφιου ποσοστού.

Διαβάστε επίσης:

Coca-Cola HBC: Εκτίναξη λειτουργικών κερδών στο 1,08 δισ. – Πρόταση για μέρισμα €0,93/μετοχή

Citi για Coca-Cola HBC: Γιατί κάνει «άλμα» στο ταμπλό του ΧΑ – Πιθανή αναβάθμιση των κερδών για το 2024