ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Άλλη μια δυνατή χρονιά μετά τις ισχυρές επιδόσεις που πέτυχε το 2024 περιμένει και για το 2025 η Coca Cola HBC, παρά τις μακροοικονομικές και γεωπολιτικές προκλήσεις που παραμένουν.
Ωστόσο η εταιρεία αναμένει ότι οι συνθήκες της αγοράς θα ομαλοποιηθούν στοχεύοντας σε μέση ανάπτυξη 6%-7% που θα προκύψει από μια ισορροπημένη συμβολή τιμής και όγκους.
«Η επίτευξη του guidance για αύξηση καθαρών εσόδων από πωλήσεων σε οργανική βάση από 6%-8% και αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση από 7%-11% είναι εφικτή παρά τις προκλήσεις» όπως ανέφερε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Coca Cola HBC, Ζόραν Μπογκντάνοβιτς, παρουσιάζοντας στους αναλυτές τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024.
Συνεχής παρακολούθηση των αγορών
Η στρατηγική της εταιρείας περιλαμβάνει τη συνεχή παρακολούθηση της αγοράς και την προσαρμογή των σχεδίων της για να διασφαλίσει την ανάπτυξη, παρά τις προκλήσεις που προκύπτουν από την οικονομική κατάσταση και τις αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά.
«Η ευαισθησία των καταναλωτών στις τιμές παραμένει σταθερή σε όλες τις αγορές, παρά τη σταδιακή βελτίωση του καταναλωτικού κλίματος. Παρόλο που υπάρχει κάποια βελτίωση, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών εξακολουθεί να υπολείπεται των επιπέδων του 2020-2021, κάτι που ενισχύει το γεγονός ότι η προσιτότητα παραμένει το βασικό ζήτημα» ανάφερε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της εισηγμένης.
Τόνισε δε ότι αυτό αποτυπώνεται ξεκάθαρα στο σχέδιο ανάπτυξης εσόδων σε όλες τις χώρες, σε συνδυασμό με τις πρωτοβουλίες premiumization που εφαρμόζονται. Στην κατεύθυνση αυτή η εταιρεία προωθεί μια γκάμα πρωτοβουλιών για πιο προσιτή τιμολόγηση και στους τρεις τομείς που δραστηριοποιείται.
Σε μικρότερη ένταση οι πληθωριστικές πιέσεις
Οι πληθωριστικές πιέσεις έχουν μειωθεί αισθητά, ωστόσο παραμένουν «αγκάθια» όπως οι τιμές της ενέργειας, της ζάχαρης, του αλουμινίου ωστόσο δεν είναι με την ίδια ένταση όπως τα προηγούμενα χρόνια.
Βασική στρατηγική της Coca Cola HBC είναι η παρακολούθηση των πληθωριστικών πιέσεων και η ανάλογη προσαρμογή των σχεδίων τους.
«Πυλώνας της στρατηγικής μας είναι η συνεχής παρακολούθηση της αγοράς και η προσαρμογή των σχεδίων για τη διασφάλιση της ανάπτυξης, παρά τις προκλήσεις που προκύπτουν από την οικονομική κατάσταση και τις αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά.
Αυτές οι πτυχές δείχνουν τη σημασία της ευελιξίας και της στρατηγικής προσαρμογής στις τρέχουσες οικονομικές συνθήκες, προκειμένου να διατηρηθεί η ανάπτυξη και η κερδοφορία» σημείωσε ο κ. Μπογκντάνοβιτς.
Προωθητικές ενέργειες και ευελιξία στην τιμολόγηση
Η στρατηγική της εταιρείας περιλαμβάνει την εφαρμογή προωθητικών ενεργειών και την αναδιάρθρωση της αρχιτεκτονικής τιμών για να ανταγωνιστούν τις προτιμήσεις των καταναλωτών και την οικονομική τους κατάσταση. «Αυτές οι ενέργειες είναι κρίσιμες για την επίτευξη θετικών αποτελεσμάτων και την αύξηση του μεριδίου αγοράς» τονίστηκε.
Σε κάθε περίπτωση, όπως αναφέρθηκε, η τιμολογιακή πολιτική είναι ευθυγραμμισμένη με το ηπιότερο πληθωριστικό περιβάλλον. Με χαμηλότερο επίπεδο τιμολόγησης και με περισσότερες προωθητικές ενέργειες και προσφορές, αλλά και με ισχυρές διαφημιστικές καμπάνιες.
Η ισχυρή ανάπτυξη στην Ελλάδα μοχλός για περαιτέρω επενδύσεις
Για μια σημαντική αγορά με ισχυρή ανάπτυξη έκανε λόγο ο επικεφαλής της Coca Cola HBC αναφερόμενος στην Ελλάδα σημειώνοντας ότι οι επενδύσεις θα συνεχιστούν.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία έχει επενδύσει στην ενίσχυση της ομάδας πωλήσεων και σε ισχυρές στρατηγικές μάρκετινγκ, προκειμένου να ενισχύσει την παρουσία της στην αγορά. Στην ελληνική αγορά, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 6,1%, παρά την υψηλή συγκριτική βάση, με ώθηση και από την ανοδική τουριστική τάση.
Σημειώθηκε μεσαία μονοψήφια αύξηση στα ανθρακούχα αναψυκτικά, χάρη κυρίως στην Coke Zero, την Sprite και τα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες. Τα μη ανθρακούχα αναψυκτικά σημείωσαν υψηλή μονοψήφια αύξηση, κυρίως χάρη στο εμφιαλωμένο νερό. Η κατηγορία του καφέ κατέγραψε διψήφιο ποσοστό αύξησης στο μεσαίο επίπεδο του εύρους 10-20%.
Η στρατηγική στην αγορά του καφέ και η εστίαση στο out of home κανάλι
Η κατηγορία του καφέ παραμένει για την εταιρεία υψηλής προτεραιότητας με έμφαση στο out of home κανάλι, η οποία όπως επισημάνθηκε προσφέρει καλύτερες οικονομικές προοπτικές.
«Η εστίασή μας πίσω από τον καφέ παραμένει αμετάβλητη. Αγαπάμε πραγματικά την κατηγορία και την ευκαιρία. Όσον αφορά τη μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη πορεία ανάπτυξης μας, καθώς προχωράμε, συγκεντρώνουμε περισσότερες γνώσεις και κατανόηση για την επιχείρηση και την κατηγορία. Θέλουμε επίσης να αναπτύξουμε την επιχείρηση στα τμήματα της αγοράς όπου γνωρίζουμε ότι η οικονομική βιωσιμότητα είναι καλύτερη και ισχυρότερη. Και αυτό μας οδηγεί να επικεντρωθούμε περισσότερο στο εξωτερικό περιβάλλον του σπιτιού» τόνισε ο κ. Μπογκάνοβιτς.
Σημειώνεται ότι η στρατηγική αυτή έχει υιοθετηθεί πρόσφατα στην ελληνική αγορά με την απόφαση ο καφές Costa Coffee να μην πωλείται πλέον στα σούπερ μάρκετ και το βασικό κανάλι ανάπτυξης για την κατηγορία (τόσο το Costa Coffee όσο και το Caffe Vergnano) να είναι η αγορά Horeca. «Η τιμή του πράσινου καφέ έχει παραμείνει υψηλή τα τελευταία χρόνια, γεγονός που επηρεάζει τη στρατηγική της εταιρείας. Η εστίαση στην αγορά εκτός σπιτιού προσφέρει ισχυρότερες βάσεις για την ανάπτυξη της κατηγορίας» όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της.
Ανοιχτή για νέες εξαγορές
Τέλος η διοίκηση της Coca Cola HBC σημείωσε ότι υπάρχει ενδιαφέρον για εξαγορές και «σκανάρει» την αγορά για ευκαιρίες τονίζοντας ότι παραμένουν προτεραιότητα.
Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα η εταιρεία εμφάνισε αύξηση 13,8% στα έσοδα από πωλήσεις και ενίσχυση 12,2% στα λειτουργικά κέρδη, σε οργανική βάση. Τα συγκρίσιμα κέρδη ανά μετοχή σημείωσαν αύξηση 9,5% και διαμορφώθηκαν στα 2,28 ευρώ.
Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε σε οργανική βάση κατά 2,8%, με όλες τις κατηγορίες στρατηγικής προτεραιότητας να συνεισφέρουν στην ανάπτυξη. Τα ανθρακούχα αναψυκτικά σημείωσαν άνοδο 1,5%, τα ποτά ενέργειας 30,2% και ο καφές 23,9%.
- Τα καθαρά έσοδα ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 10,7% σε οργανική βάση
- Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,6% σε δημοσιευμένη βάση, με το μεγαλύτερο μέρος της ισχυρής οργανικής αύξησης να αντισταθμίζεται από τις δυσμενείς συναλλαγματικές μεταβολές στις αναδυόμενες αγορές.
Σημειώθηκε περαιτέρω αύξηση του μεριδίου αγοράς σε αξία, στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά κατά 150 μονάδες βάσης και στα ανθρακούχα αναψυκτικά κατά 20 μονάδες βάσης.
Διαβάστε επίσης:
Tesla Model Y: Ένα διαστημικό yacht και η μεγάλη καινοτομία στη θαλάσσια πολυτέλεια και βιωσιμότητα
«Χρυσωρυχείο» η Ελλάδα για τους Δανούς της Jysk
Γιατί ο Τραμπ μπλόκαρε την αγορά θωρακισμένων οχημάτων Tesla αξίας 400 εκατ. δολαρίων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΕΕ: Συμφώνησε το 16ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας για το αλουμίνιο και τον σκιώδη στόλο
- Σκυλακάκης,Κάιρο: Οι συναντήσεις με ExxonMobil και Chevron για υδρογονάνθρακες – Ελληνοαιγυπτιακό Μνημόνιο για αποθήκευση άνθρακα
- ΔΥΠΑ: Επεκτείνεται το πρόγραμμα απασχόλησης για ανέργους ηλικίας 55 έως 74 ετών – Επιπλέον 6.000 θέσεις εργασίας
- Ρήγας (Energean) στο EGYPES: Οι χώρες να άρουν τα εμπόδια, οι εταιρείες να επενδύουν στο αέριο και το πετρέλαιο
![](https://www.mononews.gr/wp-content/themes/mononews2025/assets/icons/google-news-icon.png)