• Business

    Ζόραν Μπογκντάνοβιτς: Μοχλός ανάπτυξης για την Coca Cola HBC oι ανατιμήσεις

    O Zoran Bogdanovic, CEO της Coca-Cola HBC

    O Zoran Bogdanovic, CEO της Coca-Cola HBC


    Καταλυτική ήταν η επίδραση των ανατιμήσεων του 2023 στις επιδόσεις του πρώτου τριμήνου της Coca Cola HBC και μάλιστα σε μια χρόνια που οι πληθωριστικές πιέσεις έχουν υποχωρήσει. Και παρά το γεγονός ότι η διοίκηση του ομίλου δίνει βαρύτητα στην αύξηση του όγκου πωλήσεων οι ανατιμήσεις θα συνεχίσουν να αποτελούν μοχλό ανάπτυξης και το 2024.

    «Παρόλο, που η αναλογία μεταξύ όγκου και μείγματος τιμών θα είναι φέτος περισσότερο ισορροπημένη από πέρυσι, είναι δίκαιο να πούμε ότι περισσότερα θα προέλθουν από το μείγμα τιμών παρά από τον όγκο» επεσήμανε χθες ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ζόραν Μπογκντάνοβιτς κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου στους αναλυτές.

    Πρόσθεσε ωστόσο ότι η διοίκηση του ομίλου θεωρεί σημαντική την παραγωγή όγκου και είναι επικεντρωμένη σε αυτήν την κατεύθυνση ώστε να αυξηθεί συνολικά ο όγκος πωλήσεων στην κατηγορία των ανεπτυγμένων αγορών, όπου στο πρώτο τρίμηνο παρουσίασε μείωση  3,8% σε οργανική βάση.

    Σε επίπεδο ομίλου η οργανική αύξηση εσόδων ήταν αυξημένη κατά 12,6% ενώ η οργανική αύξηση του όγκου των πωλήσεων ήταν 1,8% με ώθηση από την αύξηση κατά 4,2% του όγκου στις αναδυόμενες αγορές και κατά 3,2% στις αναπτυσσόμενες αγορές.

    Περισσότερο από τις τιμές παρά από το μείγμα πωλήσεων η ανάπτυξη

    Μια αύξηση που προήλθε περισσότερο από τις τιμές και όχι τόσο από το μείγμα πωλήσεων, σύμφωνα με τον κ. Μπογκτάνοβιτς ο οποίος απέδωσε τις επιδόσεις αυτές στις προκλήσεις που είχε να αντιμετωπίσει ο όμιλος όπως η επιβολή φόρου ζάχαρης στη Ρουμανία, κάτι που αναμένεται να κάνει και η Ιταλία τον Ιούλιο, ή οι υποτιμήσεις των νομισμάτων στις οποίες προχώρησαν Νιγηρία και Αίγυπτος.

    Από την πλευρά του ο νέος οικονομικός διευθυντής της Coca Cola HBC, Αναστάσης Σταμούλης απέδωσε το ήμισυ της ανάπτυξης απ’ την αναπροσαρμογή των τιμών σε κινήσεις που ήδη είχε κάνει ο όμιλος στα τέλη του 2023.

    Αναστάσης Σταμούλης

    Η διοίκηση του ομίλου έκανε ακόμη αναφορά στην τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί ανάλογα με τις αγορές που δραστηριοποιείται ώστε να επιτυγχάνεται σημαντική αύξηση εσόδων χωρίς να απομακρύνονται οι καταναλωτές σημειώνοντας ότι προσαρμόζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνονται στις τοπικές συνθήκες και ανάγκες που υπάρχει σε κάθε αγορά.

    Οι εκτιμήσεις για το 2024

    Με αφετηρία τη δυνατή εκκίνηση του πρώτου τριμήνου η Coca Cola HBC διατηρεί το guidance παρά το δύσκολο μακροοικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον, όπως επισημάνθηκε από τη διοίκηση. Ετσι, ο όμιλος στοχεύει για το 2024 σε αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση της τάξης του 6%-7%. Σε συγκρίσιμη βάση, το κόστος πωληθέντων ανά κιβώτιο αναμένεται να αυξηθεί μεταξύ χαμηλού και μέσου μονοψήφιου ποσοστού ως αποτέλεσμα της συνδυαστικής επίδρασης του πληθωρισμού και των συναλλαγματικών διαφορών. Αναφορικά με τα λειτουργικά κέρδη σε οργανική βάση η πρόβλεψη είναι ότι η αύξηση θα κινηθεί σε ένα εύρος 3%-9%.

    Ο διευθύνων σύμβουλος της Coca Cola HBC χαρακτήρισε τις επιδόσεις του πρώτου τριμήνου ως ενθαρρυντικό ξεκίνημα για τη χρονιά τονίζοντας ότι η διοίκηση παραμένει εστιασμένη στις κατηγορίες στρατηγικής προτεραιότητας, τα ανθρακούχα αναψυκτικά, τα ενεργειακά ποτά και τον καφέ  ενισχύοντας τα μερίδια στηριζόμενη στα ισχυρά κέρδη του 2023.

    Σημειώνεται ότι συνεχίστηκε η βελτίωση του μεριδίου αγοράς σε αξία, κατόπιν των ισχυρών επιδόσεων του 2023, με αύξηση κατά 120 μονάδες βάσης στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά και 70 μονάδες βάσης στα ανθρακούχα αναψυκτικά. Το μείγμα συσκευασιών ατομικής κατανάλωσης στα ανθρακούχα αναψυκτικά αυξήθηκε κατά 230 μονάδες βάσης, το  Monster Energy Green Zero Sugar κυκλοφόρησε σε 16 αγορές, ενώ η σημαντική αύξηση στον καφέ οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση των premium σημείων πώλησης εκτός σπιτιού.

    Θετικό πρόσημο στην εγχώρια αγορά

    Τέλος, σημειώνεται ότι στην Ελλάδα, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, παρά την υψηλή συγκριτική βάση. Ο όγκος πωλήσεων των ανθρακούχων αναψυκτικών παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, με θετικές επιδόσεις από την Coke Zero και τα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες. Στην κατηγορία των ποτών ενέργειας σημειώθηκε χαμηλή μονοψήφια αύξηση, ενώ στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών σημειώθηκε υψηλή μονοψήφια αύξηση, κυρίως χάρη στη χαμηλή διψήφια αύξηση στα εμφιαλωμένα νερά.

    Διαβάστε επίσης

    Coca-Cola HBC: Αύξηση 12,6% στα έσοδα το πρώτο τρίμηνο του 2024

    Eurobank Equities για Coca-Cola HBC: Αγοράστε τη μετοχή – Αύξηση της τιμής στόχου στα 33,5 ευρώ

    Coca-Cola HBC: Η πιο βιώσιμη εταιρεία ποτών στον κόσμο για 7η φορά

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ