Τη συνέχιση των μακροοικονομικών και γεωπολιτικών προκλήσεων με αυξημένη αβεβαιότητα σε σχέση με το καταναλωτικό περιβάλλον προβλέπει ο επικεφαλής του Ομίλου Coca Cola HBC, κ. Ζόραν Μπογκντάνοβιτς, για το δεύτερο εξάμηνο.

Ωστόσο αναβαθμίζει τις εκτιμήσεις για τα μεγέθη του ομίλου το  2024  βασιζόμενος τόσο στη δυναμική και τις ισχυρές επιδόσεις που καταγράφηκαν στο πρώτο εξάμηνο του χρόνου με όχημα το ισχυρό προϊόντικό χαρτοφυλάκιο, τις επενδύσεις σε Data Insights & Analytics και την ευελιξία προσαρμογής σε συνδυασμό με τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στις διάφορες γεωγραφικές περιοχές που δραστηριοποιείται.

1

Αύξηση εσόδων και λειτουργικών κερδών

«Αναμένουμε αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση στο εύρος 8% με 12% (προηγουμένως στο μεσοπρόθεσμο στόχο εύρους 6-7%) και αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση (EBIT) στο εύρος 7% με 12% (προηγουμένως στο εύρος 3-9%). Επίσης δεν έχουμε αλλάξει την καθοδήγησή μας για την αύξηση του κόστους πωλήσεων ανά κιβώτιο σε συγκρίσιμη βάση εκτιμώντας ότι θα  είναι μεταξύ χαμηλού και μεσαίου μονοψήφιου ποσοστού» ανέφερε  ο κ. Ζόραν Μπογκντάνοβιτς κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές λίγο μετά την δημοσιοποίηση των οικονομικών αποτελεσμάτων α’ εξαμήνου.

Οι προκλήσεις και η αβεβαιότητα

Η ευελιξία προσαρμογής σε ένα περιβάλλον  με μικρές και μεγάλες προκλήσεις, όπως οι επιδράσεις που έχουν οι τιμές σε κάποιες αγορές ή ο φόρος ζάχαρης και το σύστημα DRS σε κάποιες άλλες μεταξύ αυτών  η Ιρλανδία, Ουγγαρία και Ρουμανία, το μποίκοτάζ στα αμερικανικά προϊόντα των Αιγύπτιων λόγω της κρίσης στη Μέση Ανατολή, συντελείται  με το προϊόντικό χαρτοφυλάκιο 24/7, με τις τιμές, το μέγεθος των συσκευασιών, τις προωθητικές ενέργειες ή την προώθηση των πιο premium προϊόντων. «Εχουμε εμπιστοσύνη στις προσαρμοσμένες δυνατότητες μας και στις ευκαιρίες ανάπτυξης στις αγορές μας» είπε ο κ. Μπογκτάνοβιτς ενώ αναφερόμενος στις τιμές τόνισε ότι  « έτοιμοι με δελεαστικές συσκευασίες εισόδου και προσαρμογές στο μέγεθος των συσκευασιών να διατηρήσουμε ελκυστικές τιμές, και προσιτές προσφορές επιστρεφόμενων φιαλών, όπως στη Νιγηρία και την Αίγυπτο. Και εξακολουθούμε να έχουμε σημαντικές ευκαιρίες premiumization σε όλο το χαρτοφυλάκιο και μια πολύ ακριβή κατανόηση του πού να παίξουμε με αυτές τις προσφορές».

Οι επιδόσεις της ελληνικής αγοράς

O επικεφαλής του ομίλου έκανε δε ιδιαίτερη αναφορά στην ελληνική αγορά που φέτος έχει καταφέρει να καταγράφει τις ισχυρότερες επιδόσεις μεταξύ των αναπτυγμένων αγορών του Ομίλου. Αναφέρθηκε επίσης στην ανάδειξη της  Coca-Cola Τρία Έψιλον – Coca-Cola HBC Κύπρου, ως τον κορυφαίο εμφιαλωτή της Coca Cola,λαμβάνοντας το βραβείο Candler Cup, τονίζοντας ότι «είμαστε περήφανοι για την Ελλάδα και τις ισχυρές επιδόσεις που επιδεικνύει τα τελευταία χρόνια».

Στο πρώτο εξάμηνο στην  Ελλάδα, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, παρά την υψηλή συγκριτική βάση, χάρη στην ισχυρή υλοποίηση και τη νωρίτερη έναρξη των φετινών εποχιακών μας δραστηριοτήτων προώθησης, οι οποίες ευνοήθηκαν από τη χρονική συγκυρία του Πάσχα. Σημειώθηκε χαμηλή μονοψήφια αύξηση στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, χάρη κυρίως στην Coke Zero, ενώ και τα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες σημείωσαν ισχυρή επίδοση, με χαμηλή διψήφια αύξηση. Ο καφές κατέγραψε διψήφιο ποσοστό αύξησης στο μεσαίο επίπεδο του εύρους 10-20%, ενώ η κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών σημείωσε χαμηλή διψήφια αύξηση, κυρίως χάρη στο εμφιαλωμένο νερό.

Σε επίπεδο στρατηγικής με βάση τις επιδόσεις του πρώτου εξαμήνου συνεχίζεται η στενή συνεργασία με την The Coca-Cola Company για την αξιοποίηση της έναρξης της καλοκαιρινής περιόδου με μουσικές και αθλητικές εκδηλώσεις, η οποία οδήγησε την ανάπτυξη στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών.

Η κυκλοφορία του Monster Energy Green Zero Sugar σε 16 αγορές κατά το πρώτο τρίμηνο, συνεισέφερε στην ισχυρή επίδοση της κατηγορίας των ποτών ενέργειας, με τις ισχυρές δραστηριότητες προώθησης να συνεχίζονται κατά το δεύτερο τρίμηνο.

Αύξηση στην κατηγορία του καφέ, χάρη στην αύξηση του μεριδίου εσόδων μας στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης.

Εστίαση στις δυνατότητες μίξης και παροχής premium επιλογών για τις κατηγορίες προϊόντων, με την εισαγωγή καινοτομιών ως προς τα Schweppes και Kinley, με την κυκλοφορία του Three Cents σε εννέα ακόμη αγορές και με την επέκταση της Finlandia Vodka σε 19 νέες αγορές.

Τα αποτελέσματα εξαμήνου

Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα εξαμήνου ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε σε οργανική βάση κατά 3,1%, με όλες τις κατηγορίες στρατηγικής προτεραιότητας να συνεισφέρουν στην ανάπτυξη. Τα ανθρακούχα αναψυκτικά σημείωσαν άνοδο 0,9%, τα ποτά ενέργειας 32,8% και ο καφές 21,6%. Οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν στο δεύτερο τρίμηνο κατά 4,2%, με όλες τις αγορές να σημειώνουν αύξηση. Επίσης:

  • Τα καθαρά έσοδα ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 10,2% σε οργανική βάση, χάρη στις στοχευμένες πρωτοβουλίες διαχείρισης αύξησης των εσόδων.
  • Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3,1% σε δημοσιευμένη βάση, με την ισχυρή οργανική αύξηση να αντισταθμίζεται κατά το μεγαλύτερο μέρος της, από τις δυσμενείς συναλλαγματικές μεταβολές στις αναδυόμενες αγορές.
  • Περαιτέρω αύξηση του μεριδίου αγοράς  σε αξία, τόσο στην κατηγορία των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων αναψυκτικών όσο και στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών κατά 170 και 80 μονάδες βάσης αντίστοιχα, στο εξάμηνο.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΠΑ Εμπορίας: Πράσινη ανάπτυξη και στρατηγικές επιλογές παρά τις προκλήσεις

Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο: Χρειαζόμαστε 411 πλοία για τη μεταφορά υδρογόνου

Αριστείδης Πίττας (Euroseas): Είχαμε το καλύτερο τρίμηνο με κέρδη 5,84 δολάρια ανά μετοχή