Την ετοιμότητα της Coca Cola HBC να εκμεταλλευθεί τις αυξανόμενες ευκαιρίες που παρουσιάζονται την εποχή της πανδημίας εξέφρασε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, τονίζοντας πως η κρίση του κορονοϊού δημιούργησε νέα δεδομένα και έφερε στην επιφάνεια καινούριες δυνατότητες ανάπτυξης.

«Οι ευκαιρίες περιμένουν… και θα τις κεφαλαιοποιούμε», σημείωσε χαρακτηριστικά, λέγοντας πως τόσο εντός όσο και στην εκτός σπιτιού η κατανάλωση έχει αρχίσει να βελτιώνεται, μετά την άρση των περιορισμών στις βασικές αγορές που δραστηριοποιείται.

Ο κ. Zoran Bogdanovic, μιλώντας πριν από λίγο μέσω τηλεδιάσκεψης σε αναλυτές για τα οικονομικά αποτελέσματα του α’ εξαμήνου, ανέφερε πως η εταιρεία, παρά τις προκλήσεις, συνεχίζει κανονικά να λειτουργεί και να προσαρμόζεται στο νέο περιβάλλον, χωρίς να χρειαστεί να κλείσει καμία μονάδα, ενώ στάθηκε στην αύξηση των μεριδίων που πέτυχε ο όμιλος στις περισσότερες από τις 28 αγορές που δραστηριοποιείται, μεταξύ των οποίων η Ελλάδα, η Ιταλία, η Πολωνία και η Ρουμανία.

Υπογράμμισε πως η Coca Cola HBC εισήλθε στην υγειονομική κρίση από ευνοϊκή θέση, ενώ εκτίμησε πως οι συνέπειες της πανδημίας στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας θα είναι παροδικές. Εξέφρασε, μάλιστα, την άποψη πως τα χειρότερα πέρασαν (left the worst behind). Έσπευσε, πάντως, να επισημάνει ότι αδυνατεί να κάνει προβλέψεις (guidance) για τις επιδόσεις της φετινής χρονιάς.

Ειδική αναφορά έκανε και στην πορεία των προϊόντων της Costa Coffee, τα οποία εντάχθηκαν πρόσφατα στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου, λέγοντας πως τα μηνύματα από την μέχρι στιγμής απήχησή τους στους καταναλωτές είναι ενθαρρυντικά, ενώ πρόσθεσε πως σταδιακά θα επεκταθεί η τοποθέτησή τους σε όλες τις αγορές που δραστηριοποιείται, ενώ θα είναι διαθέσιμα και για οικιακή κατανάλωση.

Εκτίμησε πως οι προοπτικές του συγκεκριμένου προϊόντος είναι μεγάλες, τονίζοντας πως, στην παρούσα φάση, προτεραιότητα είναι η κατάλληλη προώθηση του προϊόντος στους καταναλωτές. Στον αντίποδα, αποκάλυψε πως, λόγω του αρνητικού κλίματος, η εταιρεία αναγκάστηκε να αναστείλει την κυκλοφορία κάποιων προϊόντων, μέχρι να βελτιωθούν οι συνθήκες και το έδαφος να είναι πιο πρόσφορο, ενώ παραδέχθηκε πως κάποιοι κωδικοί που δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα κέρδη θα καταργηθούν.

Όπως είπε, αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία εξορθολογισμού του χαρτοφυλακίου και τόνισε πως κάποιοι κωδικοί του Horeca μοιραία θα σταματήσουν να κυκλοφορούν, λόγω της πίεσης που δέχεται η εκτός σπιτιού κατανάλωση. «Η πανδημία αύξησε την κατανάλωση στο σπίτι», είπε ο ίδιος.

Επέκταση στις online πωλήσεις

Ο κ. Bogdanovic, απαντώντας στις ερωτήσεις των αναλυτών, τόνισε πως η εταιρεία θα συνεχίσει να προσαρμόζει τις προσφορές, αλλά και την επικοινωνιακή στρατηγική της στις νέες καταναλωτές ανάγκες, ενώ ανέφερε πως παράλληλα δρομολογούνται ενέργειες για την ενίσχυση της εταιρείας στον τομέα των ηλεκτρονικών πωλήσεων, στις οποίες στρέφονται ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές μετά το ξέσπασμα της πανδημίας.

Στο σημείο αυτό, ο κ. Bogdanovic έδωσε και μια είδηση, λέγοντας πως η εταιρεία σχεδιάζει να επεκταθεί στις ηλεκτρονικές πωλήσεις μέσα από online πλατφόρμες, όπως αυτή που λειτουργεί ήδη στην Ελβετία (Qwell). Μέσα από την συγκεκριμένη, πουλάει απευθείας προϊόντα της, κυρίως στους χώρους εργασίας των καταναλωτών (γραφεία), αλλά και στα σπίτια.

Παράλληλα, ο κ. Bogdanovic ανέφερε πως, από κοινού με την The Coca Cola Company, εξετάζεται η επέκταση και σε άλλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες, φέρνοντας ως παράδειγμα την επένδυση σε μια start up στην Αυστρία, η οποία παραδίδει προϊόντα στους τελικούς καταναλωτές μέσα σε 60 λεπτά.

Στο «μικροσκόπιο» τα έξοδα

Ο επικεφαλής της Coca Cola HBC, σχολιάζοντας την παρουσία της εταιρείας στο κομμάτι του HORECΑ (εστίαση, ξενοδοχεία, κα.), ξεκαθάρισε πως θα συνεχίσει να στηρίζει τους επαγγελματίες του χώρου και εκτίμησε, παρά το πλήγμα που υφίστανται τώρα, ότι «στο τέλος της μέρας θα επικρατήσουν».

Κλείνοντας, υπογράμμισε τη βούληση της εταιρείας να εστιάσει στα λειτουργικά έξοδα και στην μεγιστοποίηση της απόδοσης των δαπανών, ενώ εμφανίστηκε αισιόδοξος για την επόμενη μέρα της Coca Cola HBC, δηλώνοντας εμφατικά πως η εταιρεία «θα βγει ισχυρότερη από αυτή την κρίση».