ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η εταιρεία είναι εισηγμένη στο Αμερικανικό Χρηματιστήριο και η κεφαλαιοποίηση της, στο τέλος του Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους 2023 ήταν 1,87 δισ. δολάρια.
Συνολικά διαχειρίζεται 123 πλοία κοντέινερ, από τα οποία τα 8 είναι πλοιοκτησία της, με μεταφορική ικανότητα 28.681 TEU, ενώ έχει ναυλωμένα 115 μεταφορικής ικανότητας 589.327 TEU. Επίσης, ναυπηγεί 29 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 222.228 TEU.
Τα γραφεία της ΖΙΜ στον Πειραιά, στην οδό Κάστορος, έγιναν στόχος εμπρηστικού μηχανισμού την προηγούμενη εβδομάδα. Η εταιρεία έχει ισχυρούς δεσμούς με την Ελλάδα, καθώς και στα γραφεία της έχουν εργαστεί στελέχη της ναυτιλίας, όπως ο Φάνης Κωνσταντακόπουλος, ο Νίκος Αρβανίτης και άλλοι.
Πριν δύο χρόνια, είχε επενδύσει σε μετοχές της ΖΙΜ και ο εφοπλιστής της Danaos, Γιάννης Κούστας, αλλά στη συνέχεια πούλησε, με σημαντικό κέρδος.
Υπενθυμίζεται ότι ο εφοπλιστής Γιάννης Κούστας είχε επενδύσει σε μετοχές της ΖΙΜ, αλλά πούλησε τον Νοέμβριο του 2022 όλες τις μετοχές, 5.686.950, που κατείχε στη ZIM αποκομίζοντας 161,3 εκατ. δολάρια.
Επισημαίνεται ότι η ZIM, είναι μια ισραηλινή διεθνής ναυτιλιακή εταιρεία εμπορευμάτων και ιδρύθηκε το 1945 ως ZIM Palestine Navigation Company Ltd. , μεταφέρει πάνω από 3.560.000 TEU, και βρίσκεται στην 10η θέση στον πίνακα κατάταξης των ναυτιλιακών εταιρειών κοντέινερ στον κόσμο.
Η ΖΙΜ, εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα, το 1962, και είναι μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι του Πειραιά.
Το 1972, η ZIM ήταν η πρώτη που καθιέρωσε τακτική γραμμή εμπορευματοκιβωτίων, συνδέοντας την Ελλάδα και τις χώρες των Βαλκανίων με λιμάνια ανά τον κόσμο, με το ZIM HAIFA να αποτελεί το πρώτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που προσέγγισε το λιμάνι του Πειραιά.
Επίσης, λειτουργεί υποκατάστημα στη Θεσσαλονίκη από το 1994. Σήμερα, η γραμμή ZCA της ZIM προσεγγίζει το λιμάνι του Πειραιά σε εβδομαδιαία, σταθερή βάση, προσφέροντας τη μοναδική απευθείας υπηρεσία της αγοράς προς κεντρικά λιμάνια της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ, μέσω Γένοβα, Ιταλία και Ταραγόνα, Ισπανία.
Από το Μάρτιο του 2011, η γραμμή BSU έχει καθιερωθεί επίσης στα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και του Πειραιά, συνδέοντάς τα απευθείας με Ισραήλ, Μαύρη Θάλασσα και Τουρκία, καθώς επίσης Ανατολική Ασία και την Αμερικανική Ήπειρο μέσω του περιφερειακού κόμβου στην Χάιφα, Ισραήλ.
Αυτή η συνεπής και μακρά παρουσία έχει καταστήσει την ΖΙΜ ευρέως αναγνωρισμένη ως μια από τις πλέον φερέγγυες και αξιόπιστες επιχειρήσεις στην Ελληνική αγορά
Προς το τέλος του 2021, η ισραηλινή εταιρεία τακτικών γραμμών και παροχής υπηρεσιών logistics, ZIM Integrated Shipping Services (ZIM), ίδρυσε μια νέα θυγατρικής με το όνομα, Ship4wd.
Η εταιρεία, αποτελεί μια ψηφιακή πλατφόρμα διαμεταφοράς εμπορευμάτων, η οποία προσφέρει εύχρηστες και αξιόπιστες λύσεις μεταφοράς κατά μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας μέσω του διαδικτύου.
Η Ship4wd στοχεύει στην εξυπηρέτηση των μικρομεσαίων (ΜμΕ) καναδικών και αμερικανικών επιχειρήσεων που εισάγουν και εξάγουν φορτία από την Κίνα, το Βιετνάμ και το Ισραήλ.
Βασιζόμενη στην τεράστια εμπειρία της, στην εις βάθος γνώση της ναυτιλιακής βιομηχανίας που διαθέτει καθώς και στις πολλαπλές πρωτοβουλίες για την προώθηση του ψηφιακού μετασχηματισμού στη ναυτιλία που έχει αναλάβει, η ZIM, μέσω της εταιρείας αυτής διαμεταφορών, προσφέρει σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, καθώς και σε επιχειρηματίες ανά τον κόσμο, μια απλή και άμεση λύση για τη μεταφορά εμπορευμάτων μέσω μιας αναβαθμισμένης υπηρεσίας μίας στάσης (one-stop-shop), που προσφέρεται από την ψηφιακή πλατφόρμα της Ship4wd.
Ειδικότερα, η υπηρεσία μίας στάσης που παρέχεται από τη Ship4wd καλύπτει όλες τις πτυχές των πολύπλοκων διαδικασιών που απαιτούνται για τη διεκπεραίωση των διεθνών εμπορευματικών μεταφορών. Μάλιστα, θα επιτρέπει σε πελάτες που δεν έχουν πρότερη εμπειρία σε διασυνοριακές μεταφορές να διαχειρίζονται τις εξαγωγές και τις εισαγωγές τους απλά και αποτελεσματικά, παρέχοντάς τους παράλληλα σε πραγματικό χρόνο διαδικτυακή υποστήριξη σε όλα τα στάδια της διαδικασίας.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η πλατφόρμα της Ship4wd δύναται να προσφέρει σε κάθε πελάτη τη βέλτιστη λύση ‒είτε την πιο οικονομική είτε την ταχύτερη επιλογή– ανάλογα με τις προτιμήσεις του εκάστοτε πελάτη.
Επισημαίνεται ότι η πλατφόρμα προσφέρει θαλάσσιες και αεροπορικές υπηρεσίες αποστολής έως τον τελικό προορισμό, ενώ επιπροσθέτως θα περιλαμβάνει χερσαίες μεταφορικές υπηρεσίες (φορτηγό και τρένο) καθώς και υπηρεσίες logistics.
Από τον Ιούνιο του περασμένου έτους 2023, η ναυτιλιακή εταιρεία ΖΙΜ, λειτουργεί το Levant – Black Sea Express (LBX) και προσέθεσε μια εβδομαδιαία προσέγγιση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Το LBX, το οποίο λειτουργεί αποκλειστικά από τη ZIM, παρέχει μια αξιόπιστη και αποτελεσματική υπηρεσία, καλά συγχρονισμένη με τα mainliners της ZIM που συνδέονται με την Ασία και την Αμερική.
Η εναλλαγή έχει ως εξής:
Χάιφα – Αλεξάνδρεια – Κωνστάντζα – Βάρνα – Κωνσταντινούπολη Αμπάρλι – Θεσσαλονίκη – Σμύρνη – Αλιάγα – Αττάλεια – Αλεξάνδρεια – Χάιφα
Η LBX προσφέρει στους πελάτες της ΖΙΜ μια άμεση υπηρεσία που συνδέει τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου στο Ισραήλ, την Τουρκία, την Αίγυπτο και την Ελλάδα με γρήγορους χρόνους διέλευσης και ανώτερη εξυπηρέτηση, όπως:
Ομαλή συγχρονισμένη συνδεσιμότητα με κύριους σταθμούς ZIM, με πρόσβαση σε πρόσθετες συναλλαγές, συμπεριλαμβανομένων της δυτικής Μεσογείου, των ΗΠΑ και του Καναδά, της Κεντρικής και Λατινικής Αμερικής, της Ινδίας, της Ανατολικής Ασίας και μιας πύλης στα Βαλκάνια
- Διαθεσιμότητα χώρου και εξοπλισμού
- Κορυφαίος εξοπλισμός και τεχνολογία αναφορών
- Εξειδικευμένη και επαγγελματική εξυπηρέτηση για Ειδικά και επικίνδυνα φορτία
- Προϊόντα υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας (μεταφορές, τρένα, τελωνεία)
- Ένα ισχυρό διατροπικό δίκτυο.
Ο Assaf Tiran, ΖΙΜ EVP Cross Suez and Atlantic BU, δήλωσε για αυτή την γραμμή από τη Θεσσαλονίκη: «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που προσθέτουμε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στην επιτυχημένη υπηρεσία LBX μας.
Αυτή η προσθήκη θα μας επιτρέψει να προσφέρουμε στους πελάτες μας στην Ελλάδα και σε ολόκληρη την περιοχή μια ευρύτερη εμβέλεια, μαζί με την εξαιρετική εξατομικευμένη υπηρεσία της ZIM προσαρμοσμένης στις συγκεκριμένες ανάγκες τους».
Στην ΖΙΜ, που έχει έδρα την Χάϊφα, εργάζονται 4.200 υπάλληλοι, προσεγγίζει πάνω από 180 λιμάνια σε όλο τον κόσμο και προσφέρει περί τις 70 γραμμές και υπηρεσίες. Τα τελευταία χρόνια, έχει επεκταθεί στην Κίνα με δέκα γραφεία και εκατοντάδες υπαλλήλους και επενδύει επίσης στην πληροφορική, δαπανώντας πάνω από 100 εκατομμύρια τα τελευταία χρόνια.
Η ισραηλινή ναυτιλιακή εταιρεία ΖΙΜ η οποία είναι δέκατος παγκόσμιος όμιλος στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, έκλεισε το 2022 με έσοδα-ρεκόρ, τα οποία διαμορφώθηκαν 12,6 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 17,1% σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο έτος 2021.
Τα οικονομικά αποτελέσματα, το 2022, οφείλονται στην αύξηση κατά 16,3% στην αξία του μέσου φορτίου που προέκυψε, το οποίο ήταν ίσο με 3.240 δολάρια ανά container που μεταφέρθηκαν με τα πλοία της εταιρείας.
Τα EBITDA και EBIT, διαμορφώθηκαν πάνω από 7,5 δισεκατομμύρια (+14,3%) και 6,1 δισεκατομμύρια (+5,5%) αντίστοιχα. Τα καθαρά κέρδη ήταν 4,6 δισεκατομμύρια δολάρια (-0,4%).
Ο στόλος της Zim, το 2023 μετέφερε φορτία εμπορευματοκιβωτίων συνολικού ύψους 3,38 εκατομμυρίων teu (-2,9%), εκ των οποίων 1,16 εκατ. teu μεταφέρθηκαν (-15,7%), 428 χιλ. teu με υπηρεσίες Ασίας-Ευρώπης (+24,1%), 496 χιλ. teu με υπερατλαντικές υπηρεσίες (-19,9%), 1 06 εκατ. teu από ενδοασιατικές υπηρεσίες υπηρεσίες (+12,7%) και 238 χιλ. teu από αυτές με τη Λατινική Αμερική (+17,8%).
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Eli Glickman, έχει δηλώσει πρόσφατα ότι η Zim αναμένει να τελειώσει το οικονομικό 2023 με προσαρμοσμένο EBITDA στην περιοχή από 1,8 δισεκατομμύρια έως 2,2 δισεκατομμύρια δολάρια και προσαρμοσμένο EBIT στην περιοχή από 100 έως 500 εκατομμύρια δολάρια.
Το τέταρτο τρίμηνο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου 2022, ωστόσο, η ισραηλινή εταιρεία κατέγραψε έσοδα 2,19 δισ. δολαρίων, με κατακόρυφη πτώση -36,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, μείωση που ακολούθησε την πτώση της αξίας των ναύλων.
Η Zim, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, εμφανίζει έσοδα 195 δολαρίων για κάθε μεταφερόμενο εμπορευματοκιβώτιο TEU, παρόλο που έχει αυξήσει τον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων που επιβιβάζονται κατά 0,5% παγκοσμίως και κατά 13% στις γραμμές του Ειρηνικού και της Ασίας – Ευρώπης.
Διαβάστε επίσης:
Στενή συνεργασία του Υπουργείου Ναυτιλίας με την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ελέγχου Αλιείας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!