Σε μία ακόμη αθέτηση συμφωνίας, αυτή τη φορά με τη Walt Disney, προχώρησε η ινδική εταιρεία Zee Entertainment, καθώς, σύμφωνα με το Reuters, δεν θα πληρώσει το συμφωνημένο ποσό των περίπου 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την απόκτηση τηλεοπτικών δικαιωμάτων από την αμερικανική εταιρεία για τη μετάδοση αγώνων κρίκετ στην Ινδία.
Η Zee, απευθυνόμενη τον Αύγουστο προς τους Ινδούς επενδυτές, ανέφερε ότι είχε υπογράψει στρατηγική συμφωνία για την άδεια χρήσης με τη Disney, προκειμένου να αναλάβει ορισμένα δικαιώματα τηλεοπτικής μετάδοσης για τέσσερα χρόνια, αρχής γενομένης από το 2024, ενώ η αμερικανική εταιρεία θα διατηρούσε τα δικαιώματα streaming.
«To deal είναι off… η Ζee λέει ότι δεν είναι σε θέση να πληρώσει», σημείωσε μια από τις πηγές του Reuters.
«Αθέτησε εντελώς τη συμφωνία», συμπλήρωσε.
Ωστόσο, καμία από τις εταιρείες δεν έχει υποβάλλει ακόμη κάποιο σχόλιο για το θέμα.
Σημειώνεται ότι η ινδική εταιρεία επρόκειτο να πληρώσει για τα δικαιώματα σταδιακά, ωστόσο, “έχασε” την πρώτη πληρωμή 200 εκατομμυρίων δολαρίων προς στη Disney τις τελευταίες εβδομάδες.
Πληροφορίες αναφέρουν επίσης ότι ενημέρωσε την αμερικανική εταιρεία για την αποχώρησή της από τη συμφωνία.
Το μεγάλο “ναυάγιο” με τη Sony
Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές της εβδομάδας έγινε γνωστό ότι κατέρρευσε ένα άλλο μεγάλο deal συγχώνευσης 10 δισεκατομμυριούχων δολαρίων της Zee με την ιαπωνική Sony στην Ινδία.
Μετά από δύο χρόνια διαπραγματεύσεων, οι δύο πλευρές εγκατέλειψαν την προσπάθεια να δημιουργήσουν έναν κολοσσό ψυχαγωγίας στη μεγαλύτερη αγορά streaming της Ασίας.
Η ιαπωνική εταιρεία έστειλε μάλιστα εξώδικο στη Zee, ενημερώνοντάς την ότι δεν εκπλήρωσε τους όρους της συμφωνίας συγχώνευσης και ζητώντας 90 εκατομμύρια δολάρια ως αποζημίωση.
Η Zee από την άλλη, αρνήθηκε «κατηγορηματικά» ότι παραβίασε τη συμφωνία.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg στις 8 Ιανουαρίου, το deal οδηγούνταν σε φιάσκο, καθώς υπήρχε διαφωνία για το εάν ο Διευθύνων Σύμβουλος της Zee, Punit Goenka, θα ηγείτο της συγχωνευμένης εταιρείας, εν μέσω έρευνας από τη ρυθμιστική αρχή κεφαλαιαγορών της Ινδίας.
Ωστόσο, ο ίδιος ο CEO της Zee, θεώρησε την κατάρρευση της συμφωνίας “σημάδι από τον Κύριο”.
Λίγο αργότερα, η μετοχή της βούτηξε πάνω από 30% στο χρηματιστήριο της Μουμπάι.
Σε συνέχεια της όλης αναστάτωσης που προκλήθηκε, η Zee Entertainment ζήτησε χθες από ινδικό δικαστήριο να διατάξει τη Sony να ολοκληρώσει τη συμφωνία μαζί της.
Ωστόσο, η ιαπωνική εταιρεία επιμένει ότι ορισμένοι όροι δεν τηρήθηκαν από την Zee, με αποτέλεσμα να “χαλάσει” το deal.
Τα επόμενα βήματα
Προφανώς το γεγονός ότι η Zee δεν έχει χρήματα, ‘ξεχνάει” ημερομηνίες και αθετεί συμφωνίες με κολοσσούς, σηματοδοτεί διαφόρων ειδών προβλήματα για την εταιρεία, που πιστώνεται με πολλές πρωτιές στην Ινδία, με πιο σημαντική την κίνησή της προς την ψηφιοποίηση.
Την ίδια στιγμή, καθώς ο χώρος πολυμέσων και ψυχαγωγίας στην Ινδία “βλέπει” την ψηφιακή τηλεόραση να κυριαρχεί, η εταιρεία πολυμέσων πρέπει να βρει άμεσα ένα plan Β.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, η προφανής επιλογή για την εταιρεία θα είναι μία εγχώρια συνεργασία, καθώς τα deals από το εξωτερικό δεν ευδοκίμησαν.
Η συνεργασία με τη Sony, θα μπορούσε να δημιουργήσει έναν κολοσσό στην Ινδία, ενώ είναι σίγουρο ότι θα έθετε γερά θεμέλια για μια βιώσιμη ανάπτυξη στο μέλλον.
Αλλά, είναι πια… παρελθόν.
Ενδιαφέρον από την εγχώρια αγορά
Στο μεταξύ, αυξάνονται οι ινδικοί επιχειρηματικοί όμιλοι που εξετάζουν σοβαρά να ασχοληθούν όλο και περισσότερο με το χώρο των μέσων ενημέρωσης.
Πολλά εύσημα αποδίδονται μάλιστα στην Reliance Industries, η οποία προχώρησε σε μεγάλες επιχειρηματικές κινήσεις και επενδύσεις στην Ινδία, στο όμιλο Aditya Birla, αλλά και στον όμιλο Adani, που επενδύει πρόσφατα στα μέσα ενημέρωσης.
Ο δισεκατομμυριούχος Adani μάλιστα, έχει μια αίσθηση του τι χρειάζονται τα ινδικά μέσα ενημέρωσης για να πετύχουν κερδοφορία και σύμφωνα με τους αναλυτές, αποτελεί ιδανικός υποψήφιος για να απορροφήσει και να “σώσει” τελικά την Zee.
Διαβάστε επίσης:
Sony: «Ναυάγησε» το $10 δισ. mega deal με την Zee – Διαφωνία για το… «πηδάλιο»
Joe Lewis: Δήλωσε ένοχος για insider trading ο μεγιστάνας ιδιοκτήτης της Τότεναμ
Η Celestyal διπλασιάζει την ομάδα Marketing για την ενδυνάμωση των πωλήσεων της εταιρείας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Νάιτζελ Φάρατζ: Βρίσκεται σε «διαπραγματεύσεις» με τον Έλον Μασκ για τη χρηματοδότηση του κόμματός του
- «2017 – 2024: Τετραγωνίζοντας τους ΚΥΚΛΟΥΣ», ένα καινοτόμο concept δικτύωσης για ανώτερα στελέχη εταιρειών
- ΑΙ: Ρωτήστε το αυτοκίνητό σας (video)!
- Βουλή: Άρση ασυλίας της Κωνσταντοπούλου αποφάσισε η Επιτροπή Δεοντολογίας