ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Εκτοξεύτηκε η μετοχή της Xiaomi στο Χονγκ Κονγκ, καθώς οι παραγγελίες για το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις, τροφοδοτώντας την αισιοδοξία ότι ο κατασκευαστής smartphone μπορεί να πετύχει και στην αγορά οχημάτων της Κίνας.
Οι μετοχές σημείωσαν άλμα έως και 16% σήμερα Τρίτη, μια ημέρα αφότου η εταιρεία με έδρα το Πεκίνο ξεκίνησε τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.
Ο κατασκευαστής smartphones και άλλων ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης, ο οποίος εισχώρησε πρόσφατα και στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, ξεκίνησε να δέχεται παραγγελίες την περασμένη Πέμπτη και μέσα στις πρώτες 24 ώρες σημείωσε ότι οι προπαραγγελίες έφτασαν σχεδόν τις 90.000.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, οι παραγγελίες για το SU7, του οποίου η σχεδίαση συγκρίνεται με τα μοντέλα σπορ αυτοκινήτων Taycan και Panamera της Porsche, ήταν ισχυρότερες από το αναμενόμενο, ενώ δεν αποκλείεται να φτάσουν στα ίδια επίπεδα με το Model 3 της Tesla, αναδεικνύοντας το συγκεκριμένο όχημα, ένα από τα premium EV sedan με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Κίνα.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις τις Goldman Sachs, οι παραγγελίες ενδέχεται να φτάσουν τις 100.000 φέτος, ενώ η Citigroup εκτίμησε τις πωλήσεις ολόκληρου του έτους σε περίπου 55.000-70.000 μονάδες.
Μεγάλοι χρόνοι αναμονής
Ωστόσο, το ερώτημα είναι πόσο γρήγορα θα μπορέσει η Xiaomi να κατασκευάσει και να παραδώσει τα οχήματα που έχουν προπαραγγείλει οι αγοραστές.
Μάλιστα, χθες 1 Απριλίου, ανακοίνωσε καθυστερήσεις από τέσσερις έως και επτά μήνες για το SU7, καθώς η ζήτηση είναι τεράστια για το πρώτο όχημα που λανσάρει στην αγορά η εταιρεία, με αποτέλεσμα να μην προλαβαίνει να εξυπηρετήσει άμεσα όλους τους πελάτες.
Οι παραδόσεις για τοSU7, με τιμή 215.900 γιουάν (29.870 δολάρια), ενδέχεται να διαρκέσουν 18-21 εβδομάδες.
Τον ίδιο χρόνο αναμονής ενδέχεται να έχει και το μοντέλο SU7 Pro, ενώ οι παραδόσεις για το πιο ακριβό μοντέλο, με τιμή 299.900 γιουάν, μπορεί να καθυστερήσουν από 27-30 εβδομάδες.
Η Xiaomi θα ξεκινήσει τις παραδόσεις σε 28 πόλεις την Τετάρτη, δήλωσε ο συνιδρυτής της Lei Jun σε μια ανάρτηση στα κινεζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης Weibo.
Ανταγωνιστική «αρένα»
Σύμφωνα με το Bloomberg, η παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία κάποτε πρόσφερε τεράστιες ευκαιρίες με αρωγό τις επιδοτήσεις, έχει μετατραπεί σε μια άκρως ανταγωνιστική «αρένα».
Μάλιστα, η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας προβλέπεται να επιβραδυνθεί για δεύτερη χρονιά και η αύξηση των πωλήσεων το 2024 θα μειωθεί στο 25% από 36% πέρσι και 96% το 2022.
Την ίδια στιγμή, η Xiaomi και το ισχυρό ντεμπούτο της στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, είναι πολύ πιθανό να αποτελέσει απειλή για τους πιο εδραιωμένους ανταγωνιστές της.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των XPeng και BYD, ενδέχεται να προβούν σε προσαρμογές τιμών, προκειμένου να συμβαδίσουν με τον ανταγωνισμό, σύμφωνα με τους αναλυτές της Citigroup.
Σημειώνεται ότι η μετοχή της XPeng υποχώρησε το πρωί της Τρίτης έως και 9,7% στο Χονγκ Κονγκ, ενώ της BYD σημείωσε άνοδο έως και 2,9%.
Διαβάστε επίσης:
Xiaomi: Τεράστια η ζήτηση για το EV που μοιάζει με Porsche – Μεγάλοι χρόνοι αναμονής
Xiaomi: Ξεκινά στο τέλος Μαρτίου η πώληση των ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας
Xiaomi: Λανσάρει το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο – Στόχος να γίνει η Tesla της Κίνας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Υπουργείο Ανάπτυξης: Πρόστιμα ύψους 5,5 εκατ. ευρώ σε οκτώ πολυεθνικές – Ποιες είναι
- ΙΤΕΠ: «Υψηλή» και «άνιση» φορολογία στα Ξενοδοχεία – Το 19% του κόστους παραγωγής αντιστοιχεί σε φόρους
- Δημοσκόπηση GPO: Η ΝΔ διατηρεί προβάδισμα ασφαλείας από το ΠΑΣΟΚ – Τρίτο κόμμα το ΚΚΕ – Οκτακομματική Βουλή
- Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο: Θετικές προοπτικές για την οικονομία το 2025 – Σημαντικές εξωτερικές προκλήσεις