ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Σε έναν εντυπωσιακό χώρο με γυάλινους τοίχους περιμετρικά, στο εστιατόριο Κ. Παρθένης της Βενέτης, στον τρίτο όροφο της Εθνικής Πινακοθήκης, ο επικεφαλής της εταιρείας, Παναγιώτης Μονεμβασιώτης, άνοιξε ξαφνικό πόλεμο με τον Βλάσση Γεωργάτο της Γρηγόρης.
Αιτία, τα σημεία καφεστίασης στα 14 αεροδρόμια της Fraport στα οποία η Βενέτης δεν έχει καμία παρουσία ενώ η Γρηγόρης δραστηριοποιείται με περισσότερα από 35 καταστήματα σε έξι αεροδρόμια.
Χειμαρρώδης, εκρηκτικός και αιχμηρός ο επιχειρηματίας κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου χθες για την παρουσίαση του αναπτυξιακού πλάνου της εταιρείας έβαλε στο στόχαστρο τον κ. Γεωργάτο χαρακτηρίζοντάς τον ως υπεύθυνο για τον αποκλεισμό, όπως είπε, της Βενέτης από τη Fraport, ενώ στον ίδιο τόνο ήταν και η απάντησή του για τα καφέ των μουσείων.
Ο κ. Γεωργάτος είναι η αιτία που δεν είμαστε στα αεροδρόμια
«Εχουμε έξι σημεία στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Στα αεροδρόμια της Fraport δεν υπάρχουμε πουθενά. Υπάρχει ένας αποκλεισμός για την εταιρεία μας, η οποία δεν έχει κανένα σημείο στα 14 αεροδρόμιά της» είπε χαρακτηριστικά.
Συνεχίζοντας σε πιο αυστηρό ύφος είπε ότι δεν γνωρίζει που οφείλεται ο αποκλεισμός αυτός παραπέμποντας για περισσότερες πληροφορίες στον κ. Γεωργάτο.
«Δεν ξέρουμε που οφείλεται αλλά είμαστε σίγουροι ότι αν αυτό το ερώτημα το κάνετε στον κύριο Γεωργάτο μπορεί να σας δώσει περισσότερες πληροφορίες. Θεωρούμε ότι η αιτία που δεν είμαστε στα αεροδρόμια της Fraport, είναι αυτός».
Γεωργάτος: Απαξιώ συνολικά για τον κ. Μονεμβασιώτη
Το mononews επικοινώνησε με τον επικεφαλής της εταιρείας, Βλάσση Γεωργάτο ζητώντας ένα σχόλιο για τα όσα είπε ο κ. Μονεμβασιώτης.
«Απαξιώ συνολικά. Αυτή είναι η απάντησή μου» είπε ο κ. Γεωργάτος. Δεν μπήκε στην ουσία του θέματος σχολιάζοντας όμως ότι «το πραγματικό πρόβλημα του κ. Μονεμβασιώτη είναι με τον εαυτό του».
Η Γρηγόρης δραστηριοποιείται στις κλειστές αγορές των αεροδρομίων μέσω της θυγατρικής της AirCanteen εταιρεία παροχής υπηρεσιών εστίασης, με ένα ισχυρό χαρτοφυλάκιο brands. Συστάθηκε τον Ιανουάριο του 2017 με την πρώτη της δραστηριότητα με 12 καταστήματα σε πέντε αεροδρόμια της Fraport.
Σήμερα εκτός από την παρουσία στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, η AirCanteen έχει παρουσία με περισσότερα από 35 καταστήματα στις κλειστές αγορές των περιφερειακών αεροδρομίων και ειδικότερα σε Θεσσαλονίκη, Χανιά, Κω, Ρόδο, Σαντορίνη και Ζάκυνθο.
Ανάπτυξη της Βενέτης μέσω εξαγορών και νέων concept
Πάντως, ο κ. Μονεμβασιώτης ανεξάρτητα από τις κλειστές αγορές έχει βάλει πλώρη για ανάπτυξη της Βενέτης, μιας εταιρείας με 75 χρόνια παρουσίας, με συνολικές επενδύσεις 80 εκατ. ευρώ και στόχο να φτάσει τον τζίρο στα 200 εκατ. ευρώ τα επόμενα χρόνια.
Στην κατεύθυνση αυτή θα προχωρήσει μέσω οργανικής ανάπτυξης δικτύου, νέων concept, αλλά και εξαγορών ενώ κρίνεται ως ασύμφορη η επέκταση στο εξωτερικό, που εξέταζε τα προηγούμενα χρόνια.
Ηδη χθες ο κ. Μονεμβασιώτης ανακοίνωσε τη συμφωνία με τις τράπεζες για την εξαγορά των δανείων και των μετοχών της Παγωτά Δωδώνη, την οποία να αναπτύξει σε πρώτη φάση με τη δημιουργία 12 καταστημάτων.
Το δίκτυο της Βενέτης έχει σήμερα 125 σημεία πώλησης και ως το τέλος του χρόνου η διοίκηση σχεδιάζει ο αριθμός να αυξηθεί στα 145-150 καταστήματα.
Παράλληλα, όπως είπε ο κ. Μονεμβασιώτης, θα προχωρήσει και σε εξαγορές μικρότερων αλυσίδων καφέ προκειμένου να αναπτύξει τις άλλες μπράντες που έχει στο χαρτοφυλάκιό της η Βενέτης. Όπως είπε χαρακτηριστικά με το αυξημένο κόστος που απαιτείται σήμερα για να ανοίξει ένα μικρό κατάστημα, ο μόνος τρόπος για να τρέξει το franchise είναι είτε να συμμετάσχει η Βενέτης στη χρηματοδότηση ή να προχωρήσουμε εξαγοράζοντας μικρά δίκτυα καφέ και να τα μετατρέπουμε σε Venetis Go.
Τα γραφειοκρατικά προβλήματα, τροχοπέδη στις επενδύσεις
Πάντως δεν έλειψαν οι βολές κατά του κράτους και της γραφειοκρατίας, που εμποδίσαν την εταιρεία να προχωρήσει σε επένδυση ύψους 30 εκατ. ευρώ και αφορούν στη μετεγκαταστάση της παραγωγικής μονάδας από τη Λυκόβρυση στη Βοιωτία.
Όπως είπε ο κ. Μονεμβασιώτης έχουν χαθεί δύο Αναπτυξιακοί Νόμοι τα τελευταία τέσσερα χρόνια και το κόστος της επένδυσης έχει εκτοξευθεί εξαιτίας γραφειοκρατικών προβλημάτων. Μάλιστα άφησε αιχμές κατά ΔΕΔΔΗΕ και ΕΥΔΑΠ τονίζοντας ότι αποτελούν τροχοπέδη για την ελληνική οικονομία.
Ο επικεφαλής της εταιρείας έβαλε και κατά της προηγούμενης διοίκησης της Εθνικής Πινακοθήκης. Όπως είπε, «δεν ήθελαν να δοθεί ο χώρος στην εταιρεία μας. Ενώ τέλειωσε ο διαγωνισμός και η Βενέτης έδωσε το μεγαλύτερο τίμημα πέρασαν πολλοί μήνες να μας καλέσουν». Διευκρίνισε δε ότι με τη νέα διοίκηση η συνεργασία είναι άψογη και το σύστημα δουλεύει αποτελεσματικά. Το Café Εστιατόριο Κ. Παρθένης της Βενέτης βρίσκεται στον τρίτο όροφο του κτηρίου Β’ της Εθνικής Πινακοθήκης, με εντυπωσιακούς γυάλινους τοίχους περιμετρικά όπου ο επισκέπτης μπορεί να απολαύσει φαγητό με πιάτα που εναλλάσσονται ανάλογα με την εποχή και τις διαθέσιμες πρώτες ύλες. Δεν έχει λειτουργήσει ακόμη κανονικά ωστόσο γίνονται ήδη εκδηλώσεις.
Η Βενέτης, η οποία σήμερα διαθέτει 17 εταιρίες εστίασης που απαρτίζουν και τον όμιλο κατέγραψε 110 εκατ. ευρώ πωλήσεις του σήματος (λιανικές πωλήσεις). Ο τζίρος της Βενέτης το 2022 έφτασε στα 52,29 εκατ. ευρώ έναντι 43 εκατ. ευρώ το 2021, σημειώνοντας αύξηση 24%. Τα κέρδη προ φόρων του ομίλου έφτασαν το 2022 τα 3,67 εκατ. ευρώ από 5 εκατ. ευρώ το 2021, σημειώνοντας μείωση κατά 28%. Στο πρώτο τρίμηνο του 2023 ο κύκλος εργασιών του ομίλου αυξήθηκε κατά 12%.
Διαβάστε επίσης
Βενέτης: Συμφωνία Μονεμβασιώτη – τραπεζών για τα Παγωτά Δωδώνη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!