Η Berkshire Hathaway του Warren Buffett μείωσε το μερίδιό της στην BYD Co., ένα και πλέον μήνα μετά τις εικασίες ότι ο θρυλικός Αμερικανός επενδυτής ετοιμαζόταν να ρευστοποιήσει ολόκληρη τη θέση του στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία.

Ειδικότερα, η Berkshire πούλησε μέρος των μετοχών της BYD που είναι εισηγμένες στο Χονγκ Κονγκ με το ποσοστό της να διαμορφώνεται στο 19,92% από 20,04% στις 24 Αυγούστου, σύμφωνα με τα στοιχεία του χρηματιστηρίου. Αυτό ισοδυναμεί με περίπου 1,33 εκατομμύρια τίτλους με μέσο όρο 277,10 δολάρια Χονγκ Κονγκ (35,30 δολάρια) έκαστο, αξίας περίπου 47 εκατομμυρίων δολαρίων.

Τα σενάρια σχετικά με τα σχέδια του Buffett κυκλοφορούν από τότε που ένα μερίδιο 20,49% — ίδιο με αυτό που κατείχε η Berkshire στη BYD στο Χονγκ Κονγκ τον Δεκέμβριο — εισήλθε στο Κεντρικό Σύστημα Εκκαθάρισης και Διακανονισμού τον περασμένο μήνα. Η κίνηση προκάλεσε τη μεγαλύτερη πτώση στη μετοχή της BYD εδώ και σχεδόν δύο χρόνια.

Κατοχύρωση κερδών

Αυτό είναι “κατοχύρωση κερδών”, δήλωσε ο Kerry Goh, επικεφαλής επενδύσεων στην Kamet Capital Partners Pte. στη Σιγκαπούρη. «Η BYD τα πήγε πολύ καλά ειδικά τα τελευταία τρία χρόνια».

Ερωτηθείς εάν ο Buffett προετοιμάζεται να μειώσει περαιτέρω τη συμμετοχή του στην αυτοκινητοβιομηχανία, ο Goh είπε ότι ήταν δύσκολο να μαντέψει κανείς τις κινήσεις του τιτάνα των επενδύσεων.

Όταν ο Buffett πούλησε τις μετοχές που κατείχε σε μια άλλη κινεζική εταιρεία, την PetroChina, το έκανε σταδιακά. Η πώληση του 2007 διενεργήθηκε μέσω τουλάχιστον επτά συναλλαγών σε περίοδο περίπου τριών μηνών.

«Αυτό μπορεί να κλονίσει τη σταθερή πίστη στις μετοχές της BYD για πολλούς θεσμικούς επενδυτές», δήλωσε ο Franklin Tang, αναλυτής της Excel Investment Hong Kong Ltd.

«Ενώ υπάρχουν εκείνοι που έχουν θετική άποψη με βάση τα θεμελιώδη μεγέθη της εταιρείας, με τις τιμές των μετοχών να βρίσκονται σε ανοδική πορεία, είναι βέβαιο ότι θα υπάρχουν και πολλοί κερδοσκόποι», είπε ο Tang. «Αυτή η εξέλιξη θα προβληματίσει τους τελευταίους, καθώς η πεποίθησή τους βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στην εμπιστοσύνη στην κρίση του Buffett».

Ποια είναι η BYD

Η BYD είναι μια από τις πιο δημοφιλείς αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας. Τη Δευτέρα ανακοίνωσε καθαρά έσοδα για τους έξι μήνες έως τον Ιούνιο στο ανώτατο όριο των προβλέψεων, καθώς η παραγωγή ρεκόρ και οι πωλήσεις την προστάτευσαν από τις διαταραχές παραγωγής που σχετίζονται με τον Covid και τα προβλήματα της αλυσίδας εφοδιασμού. Σύμφωνα με τους αναλυτές του Bloomberg Intelligence, Steve Man και Joanna Chen, η BYD θα μπορούσε να παραδώσει 1,5 έως 2 εκατομμύρια οχήματα φέτος.

Παράλληλα, η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Shenzhen επεκτείνεται στο εξωτερικό, ανακοινώνοντας πωλήσεις σε επτά νέες αγορές τους τελευταίους μήνες, συμπεριλαμβανομένης της Ιαπωνίας, της Ταϊλάνδης και της Γερμανίας.

Η επιτυχία της BYD οφείλεται στην στρατηγική της κάθετης ολοκλήρωσης, η οποία περιλαμβάνει όχι μόνο την κατασκευή οχημάτων αλλά και την παραγωγή ημιαγωγών και μπαταριών. Είναι πλέον ο τρίτος μεγαλύτερος παραγωγός μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα στον κόσμο, με μερίδιο 14% της παγκόσμιας αγοράς, πίσω από την κινεζική ανταγωνίστρια Contemporary Amperex Technology και την LG Energy Solution της Νότιας Κορέας.

Και ο Buffett, μακροχρόνιος υποστηρικτής της BYD, σίγουρα επωφελήθηκε από την επένδυση του. Οι μετοχές της BYD κέρδισαν 31% πέρυσι και αυξήθηκαν κατά 423% το 2020.

Το μερίδιο του μεγαλοεπενδυτή στην αυτοκινητοβιομηχανία έχει αξία 8 δισεκατομμύρια δολάρια από περίπου 230 εκατομμύρια δολάρια όταν επένδυσε για πρώτη φορά σε αυτήν το 2008.

Ο 92χρονος, πρόεδρος και μεγαλύτερος μέτοχος της Berkshire, έχει περιουσία περίπου 100,2 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με στο Bloomberg Billionaires Index.

Διαβάστε ακόμη:

Warren Buffett: Αυτές είναι οι 16 μετοχές που έχει επενδύσει φέτος ο «Σοφός της Όμαχα»

Γουόρεν Μπάφετ: Οι απώλειες εν μέσω bear market, τα buybacks και το στοίχημα του πετρελαίου