Περιεχόμενα
Υπάρχουν φωνές γυναικών που μας εμπνέουν, που δείχνουν τον δρόμο. Υπάρχουν φωνές που δεν τις ακούμε συχνά, όσο θα έπρεπε. Έχετε αναρωτηθεί ποτέ, ποιο είναι το ποσοστό των γυναικών με ενεργό συμμετοχή στη δημόσια σφαίρα; Γιατί δεν υπάρχουν πολλές γυναίκες ομιλήτριες σε συνέδρια, δημόσιους διαλόγους παρά μόνο κατέχουν θέση συντονισμού; Το W-action, η νέα πρωτοβουλία της Women Act και της Interweave στοχεύει στην ενίσχυση της γυναικείας εκπροσώπησης στο δημόσιο διάλογο.
Η Αίγλη Μπαλαμάτση, CEO & Executive Strategy Director της Interweave και η Μαίη Ζαννή, Πολιτική αναλύτρια και Πρόεδρος της Women Act, αντιλαμβανόμενες ότι οι γυναίκες ομιλήτριες καλύπτουν ένα μικρό ποσοστό τόσο στα συνέδρια, όσο και σε άλλους τομείς, προχώρησαν από κοινού στη δημιουργία της νέας πλατφόρμας W-action. Κοινό τους σύνθημα «Μαζί, αλλάζουμε τη δημόσια σφαίρα», κάτι το οποίο είναι αναμενόμενο αν αναλογιστεί κανείς ότι και η Interweave, όπως μας ανέφερε μεταξύ άλλων η κα. Μπαλαμάτση είναι μια «εταιρεία με ιδρυτική ομάδα γυναίκες, διοικητική ομάδα γυναίκες, ενώ το 60% των εργαζομένων μας είναι γυναίκες».
Η συνεργασία Women Act και Interweave
Οι δύο φορείς έχοντας ως κοινό τους όραμα να δουν περισσότερες γυναίκες σε κάθε τομέα της δημόσιας σφαίρας, προχώρησαν σε μία νέα συνεργασία, ενώνοντας τις δυνάμεις τους για την επιτυχή υλοποίηση της πρωτοβουλίας W-action.
Πώς προέκυψε η συνεργασία των δύο φορέων; Η κα. Ζαννή απαντά «Με την Αίγλη Μπαλαμάτση και την Interweave γνωριζόμαστε εδώ και καιρό. Θαυμάζουμε αυτό το Digital Agency και τα projects τα οποία έχει αναλάβει. Για εμάς ήταν μονόδρομος να προχωρήσουμε με αυτή την ιδέα, που προέκυψε από την καμπάνια μας ‘’No more manels”, η οποία ξεκίνησε από την παρατήρησή μας ότι σε συνέδρια και εκδηλώσεις, οι γυναίκες έχουν κυρίως ρόλο συντονισμού.
Ως Women Act, ξεκινήσαμε αυτή την καμπάνια ευαισθητοποίησης του κοινού, που είχε μεγάλη ανταπόκριση. Πολλά από τα σημαντικότερα think tank και οργανισμοί της χώρας δεσμεύτηκαν ότι θα χρησιμοποιούν παραπάνω γυναίκες. Μετά από αυτό προέκυψε το θέμα ότι δε γνωρίζουν τις γυναίκες. Αυτό είναι ένας φαύλος κύκλος, καθώς ενώ θέλουν τις γυναίκες, δε βρίσκουν νέα πρόσωπα, καταλήγοντας να ανακυκλώνουν συνεχώς τις ίδιες, ενώ υπάρχει μία πληθώρα ταλέντων. Έτσι σκεφτήκαμε τη δράση W-action».
Από την πλευρά της, η κα. Μπαλαμάτση αναφέρει «Για καιρό σκεφτόμασταν πως μπορούμε και εμείς να συνεισφέρουμε στο κοινωνικό σύνολο, ως άνθρωποι, ως ομάδα και εταιρεία, στηρίζοντας τη γυναικεία φωνή. Αφορμή στάθηκε ένα ακόμη συνέδριο – το συγκεκριμένο μάλιστα αφορούσε την καινοτομία – που δεν συμπεριλάμβανε ούτε μια γυναίκα ομιλήτρια. Οπότε και αυτό υπήρξε το καταλυτικό σημείο για εμάς για να αναλάβουμε δράση.
Η ιδέα ήταν να χτίσουμε μία πλατφόρμα που θα αναδεικνύει άξιες γυναίκες, όχι μόνο για ομιλήτριες αλλά να πάμε και βήματα πέρα από αυτό. Στόχος δεν ήταν μόνο να αντιμετωπίσουμε το κενό αυτό που εντοπίσαμε, αλλά με αφορμή αυτό να διευρύνουμε και να αναδείξουμε ένα ευρύτερο πεδίο δράσης. Την ίδια περίοδο συνεργαζόμασταν με την Women Act για ένα έργο που τρέχει με την Πρεσβεία των Ηνωμένων Πολιτειών για τη συμμετοχή των γυναικών στα κοινά, το Women CANdidates, ενώ παράλληλα, η ομάδα της Women Act ήθελε να κάνει μια δράση για να στηρίζει γυναίκες ομιλήτριες σε συνέδρια.
Εκτιμούμε και σεβόμαστε ιδιαιτέρως τη δουλειά που κάνει η ομάδα της Women Act σε όλα τα επίπεδα και έτσι σε μια από τις συναντήσεις μας έπεσε η ιδέα στο τραπέζι να ενώσουμε τις δυνάμεις μας!»
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη W-action Initiative (@w_action_initiative)
Ισχύς εν τη ενώσει: Τι είναι η πλατφόρμα W-action
Η δράση W-action αποτελεί τη δημιουργία μία πλατφόρμας με… «άρωμα γυναίκας», καθώς κινείται μέσα από τρεις άξονες. Ο πρώτος άξονας έχει να κάνει με το χτίσιμο μίας κοινότητας που θα συνδέει περισσότερες γυναίκες μεταξύ τους και ταυτόχρονα με την αγορά εργασίας.
Ο δεύτερος άξονας αφορά την ενίσχυση της γυναικείας παρουσίας στις επιχειρήσεις, φέρνοντας τις γυναίκες σε επαφή με μια σειρά από σημαντικά δίκτυα (διοργανωτών, εκδηλώσεων, εταιριών, νεοφυών επιχειρήσεων κ.ά).
Ο τρίτος άξονας έχει να κάνει με την ενδυνάμωση της φωνής των γυναικών, μέσα από την ανάδειξη των προσωπικών τους διαδρομών, προσφέροντάς τους ευκαιρίες πρόσβασης και συμμετοχής στα κέντρα λήψης αποφάσεων.
«Το W-action είναι μία πλατφόρμα, μέσω της οποίας οι γυναίκες θα μπορούν να αυτοπροτείνονται ως ειδικοί σε κάποια θέματα. Στη Women Act μιλάμε πολύ συχνά για το θέμα της ορατότητας. Στην Ελλάδα, οι γυναίκες δεν έχουν τις ίδιες ευκαιρίες που έχουν οι άντρες για να βγουν μπροστά και να πρωταγωνιστήσουν στη δημόσια σφαίρα», μας εξηγεί η κα. Ζαννή και προχωρά σε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα.
«Οι περισσότερες εκδηλώσεις γίνονται τα απογεύματα, που για την πλειοψηφία των γυναικών είναι απαγορευτικά. Ας μην ξεχνάμε ότι οι γυναίκες στην Ελλάδα έχουν την φροντίδα δύο γενεών. Όταν βάζεις μία εκδήλωση 7-9 μ.μ., είναι η πιο δύσκολη ώρα για τις γυναίκες στα 30 και τα 40, που εκείνη την ώρα τα παιδιά τους έχουν δραστηριότητες και οι γονείς τους θέλουν να κάνουν κάτι μαζί. Οπότε, ξεκινούν έχοντας λιγότερες δυνατότητες.
Όταν απλά πάνε κάπου και είναι στο ακροατήριο, μου θυμίζει την ερώτηση της κόρης μου αν θα μιλούσα σε μία εκδήλωση. Αυτό ήταν σοκαριστικό, γιατί ένα μικρό παιδί, μου είπε ότι αν δε περάσω το απόγευμα μαζί του, ελπίζει να αξίζει τον κόπο. Είναι πολύ ωραίο να παρακολουθείς εκδηλώσεις, αλλά σου λέει η δική σου φωνή, η δική σου άποψη, η δική σου γνώμη; Οι φωνές των γυναικών πρέπει να ακούγονται με την ίδια βαρύτητα, όπως των ανδρών ομιλητών».
«Φανταστείτε κάτι σαν ένα μικρό LinkedIn μόνο για γυναίκες»
Όσον αφορά τη συμμετοχή της Interweave στο εν λόγω εγχείρημα, η κα. Μπαλαμάτση συνοψίζει σχετικά με το κοινό όραμα που μοιράζονται οι δύο φορείς. «Με την Women Act δουλεύουμε μαζί για όλα τα στρατηγικά θέματα που αφορούν την πρωτοβουλία, ενώ παράλληλα έχουμε μοιράσει πρακτικά τις δουλειές βασιζόμενες στα δυνατά σημεία της κάθε ομάδας. Η Women Act ασχολείται κυρίως για το περιεχόμενο, την αναζήτηση, αξιολόγηση και κινητοποίηση γυναικών για συμμετοχή και εμείς για την πλατφόρμα, για το “σπίτι” δηλαδή της πρωτοβουλίας, το branding, την προβολή και επικοινωνία της.
Ως Interweave εργαζόμαστε σε δύο επίπεδα. Πρώτον, στο χτίσιμο της πλατφόρμας, από τη στρατηγική του προϊόντος, μέχρι και τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη της. Το χτίσιμο της διαδικτυακής δηλαδή εφαρμογής που αποτελεί και το βασικό εργαλείο της πρωτοβουλίας. Φανταστείτε κάτι σαν ένα μικρό LinkedIn μόνο για γυναίκες. Δεύτερον, δουλεύουμε για όλες τις ενέργειες branding, δημιουργικού, μάρκετινγκ και επικοινωνίας που χρειάζεται η πρωτοβουλία για να γίνει γνωστή στην κοινωνία, σε ειδικά και μη κοινά, να ενδυναμωθεί και προβληθεί, ώστε να μπορέσει να προσελκύσει περισσότερες ενδιαφερόμενες».
Η χρήση της πλατφόρμας θα είναι απλή και λειτουργική. Όλες οι ενδιαφερόμενες θα ανεβάζουν στη σελίδα w-action.com, το βιογραφικό τους, αναφέροντας τι τους ενδιαφέρει να κάνουν.
«Εμείς μιλάμε για επιλογές. Αυτό είναι το πιο σημαντικό για μία γυναίκα. Να αποφασίσει η ίδια να βγει μπροστά. Είναι θέμα διεκδίκησης. Πολλές γυναίκες αξίζουν την προβολή, αλλά δεν βρίσκουν τρόπο να την έχουν», υποστηρίζει η κα. Ζαννή και συνεχίζει «Η ανέλιξη των γυναικών πολλές φορές ξεκινά μέσα σε μία εταιρεία ή σε έναν οργανισμό. Ως Women Act έχουμε κάνει ακαδημίες ηγεσίας σε εταιρείες και βλέπουμε ότι υπάρχει μία εκπληκτική δεξαμενή ταλέντων. Μας ενδιαφέρει οι γυναίκες που είναι σε mid και senior level σε αυτές τις εταιρείες, να βγουν έξω από αυτόν τον οργανισμό και να τις γνωρίσει και άλλος κόσμος. Ενθαρρύνουμε τις εταιρείες να δείξουν αυτή την πλατφόρμα στις εργαζόμενες ως μία καλή ευκαιρία για να αυτοπροταθούν και να ξεκινήσουν μία διαδρομή στη δημόσια σφαίρα. Το ίδιο ισχύει και για τις γυναίκες που εργάζονται ως ελεύθεροι επαγγελματίες».
Γυναίκες που δείχνουν τον δρόμο της αλλαγής
Η πλατφόρμα W-action, που αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία στο επόμενο χρονικό διάστημα, θα περιλαμβάνει διάφορα εργαλεία, όπως πχ podcasts, τα οποία θα βοηθούν τις γυναίκες. Παράλληλα, στις ακαδημίας ηγεσίας που οργανώνει η Women Act, οι συμμετέχουσες ενημερώνονται για τα εργαλεία που χρειάζεται μία ηγέτιδα για να μιλήσει δημόσια, να χρησιμοποιεί σωστά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να αξιοποιήσει κάθε ευκαιρία που θα προκύψει είτε είναι επαγγελματική είτε δημόσιας δράσης.
Απώτερος σκοπός της πρωτοβουλίας W-action, είναι η δημιουργία μίας κοινότητας, όπως αυτή που δημιουργήθηκε μέσω της δράσης Women CANditates, όπου γυναίκες από διαφορετικά κόμματα με μόνο κοινό στοιχείο την κάθοδό τους στις εκλογές συνδιαλέγονται μεταξύ τους για θέματα που τις απασχολούν.
«Ο στόχος και η ιδέα μας είναι να προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα ανάδειξης, αναζήτησης και οργανωμένης επικοινωνίας άξιων γυναικών, γυναικών που αλλάζουν τα πράγματα, γυναικών που έχουν να προσφέρουν, που θέλουν να συνεισφέρουν σε διαφορετικά επίπεδα με όλες όσες και όσους αναζητούν κάτι αντίστοιχο.
Είτε ως Ομιλήτριες, είτε ως Συνιδρύτριες, είτε ως Μέλη Διοικητικών Συμβουλίων, είτε ως Μέντορες σε θεματικές και ενότητες σε ένα εύρος που ενδιαφέρουν τις ίδιες. Στον δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα, στην πολιτική και τα κοινά ή στις επιχειρήσεις, σε εθνικό ή και τοπικό επίπεδο, από τη γειτονιά ως το σύνολο της κοινωνίας. Μια πλατφόρμα όχι μόνο για τις ίδιες τις γυναίκες, αλλά κυρίως προς όλους όσους, για όλους όσους, αναζητούν γυναίκες», σχολιάζει η κα. Μπαλαμάτση.
Η θέση της γυναίκας στη δημόσια σφαίρα
Εν όψει των επερχόμενων εκλογών, δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε να ρωτήσουμε την κα. Ζαννή και την κα. Μπαλαμάτση αν είναι ικανοποιημένες με τη συμμετοχή των γυναικών στη δημόσια σφαίρα.
«Και ναι και όχι», απαντά η κα. Ζαννή και εξηγεί «Βλέπουμε ότι υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Θεωρούμε ότι έχουμε βάλει κι εμείς ως Women Act το λιθαράκι μας σε αυτό. Ωστόσο, παραμένουν πολλά στερεότυπα στη δημόσια σφαίρα και πολλά ορατά και αόρατα εμπόδια για τις γυναίκες που θέλουν να ασχοληθούν με τα κοινά.
Άρα, βρίσκουμε ότι προγράμματα, όπως το Women CANditates, που πραγματοποιείται με την υποστήριξη του State Department, έχουν βοηθήσει. Έχουμε φέρει από την Αμερική και την Ελλάδα κορυφαίους επικοινωνιολόγους για να εκπαιδεύσουν τις γυναίκες. Παρ’ όλα αυτά απέχουμε ακόμα πολύ από όσα θέλουμε να επιτύχουμε, που δεν είναι κάτι λιγότερο από το 50 -50, στη Βουλή, στην κυβέρνηση και ιδίως στην τοπική αυτοδιοίκηση, που τα ποσοστά είναι πολύ χαμηλά».
Αντίστοιχα, η κα. Μπαλαμάτση θεωρεί ότι αν και έχουν γίνει βήματα, εξακολουθούμε να είμαστε πίσω, όσον αφορά τη συμμετοχή των γυναικών στη δημόσια σφαίρα. «Έχουν σαφώς γίνει βήματα, ειδικότερα την τελευταία δεκαετία αλλά εξακολουθούμε να είμαστε πίσω. Όχι μόνο στην Ελλάδα, στον κόσμο μας ευρύτερα. Χρειάζεται να διαμορφωθούν συνθήκες ενδυνάμωσης και ασφάλειας σε όλα τα επίπεδα ώστε να στραφούν αλλά και να παραμείνουν περισσότερες γυναίκες στην πολιτική, στην επιχειρηματικότητα, σε θέσεις ευθύνης» αναφέρει και ακολούθως μας εξηγεί:
«Χρειαζόμαστε περισσότερη χρηματοδότηση και κεφάλαια στήριξης της γυναικείας επιχειρηματικότητας, μηδενική ανοχή στο σεξισμό, παρεμβάσεις στην Παιδεία, πολιτικές ασφάλειας, πολιτικές ενδυνάμωσης αλλά και προγράμματα ενίσχυσης, περισσότερη επικοινωνία και ανάδειξη καλών πρακτικών. Θα είναι προς όφελος όλων μας, της οικονομίας και της κοινωνίας μας εν συνόλω»
Η δράση W-action έρχεται ως συνέχεια όλων όσων έχει καταφέρει να πραγματοποιήσει η Women Act από το 2017, το έτος ίδρυσής της. Την περίοδο της καραντίνας, ο φορέας συνειδητοποίησε πόσο σημαντικό ήταν να μεταφέρει μέρος των δραστηριοτήτων του στο διαδίκτυο και ειδικότερα για τις γυναίκες που ζουν στην περιφέρεια.
Έχοντας ως βάση της την Αθήνα, η Women Act έχει δημιουργήσει συνολικά 15 hubs σε περιοχές της περιφέρειας, όπως η Ξάνθη. «Μαζί με τις πλατφόρμες που έχουμε δημιουργήσει, φιλοδοξούμε ότι μία γυναίκα στην περιφέρεια θα έχει τις ίδιες ευκαιρίες με μία γυναίκα στην Αθήνα», καταλήγει η κα. Ζαννή.
Η επόμενη ακαδημία ηγεσίας της Women Act θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Μαΐου 2023 και ώρα 11:00 – 14:00 στον χώρο Lead From Within με θέμα «Empowered Mindset for Women».
Διαβάστε επίσης:
Μαίη Ζαννή: Η δημόσια σφαίρα πρέπει να είναι προσβάσιμη σε όλες τις γυναίκες
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αμαζόνιος: Συμβολική επίσκεψη Μπάιντεν – Έντεκα δισ. δολάρια για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγή
- Χοληστερίνη: Όσα πρέπει να ξέρετε για να μειώσετε τους κινδύνους
- Τουρκία: Αρνήθηκε τη χρήση του εναέριου χώρου της στο αεροσκάφος του προέδρου του Ισραήλ
- Αθήνα: Άνοιξαν οι σταθμοί «Πανεπιστήμιο», «Σύνταγμα», «Ευαγγελισμός» και «Μέγαρο Μουσικής»