ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ένας Βρετανός δικαστής απέρριψε ένα αίτημα της Airbus για την επίκληση ενός νόμου της περιόδου του Ντε Γκωλ, περιορίζοντας το περιθώριο της αντίδρασης της στα ξένα δικαστήρια, καθώς η διαμάχη μεταξύ της ευρωπαϊκής κοινοπραξίας και του Κατάρ βρίσκεται σε τέλμα, από την συζήτηση που βρίσκεται σε εξέλιξη, αναφορικά με τις νομικές δυνατότητες επίλυσης διασυνοριακών διαφορών.
Η Qatar Airways έχει καταθέσει αγωγή σε βάρος της Airbus που έχει την έδρα της στη Γαλλία, διεκδικώντας αποζημίωση 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σχετικά με φθορές χρώματος στην επιφάνεια της ατράκτου, αλλά και προβλήματα που παρουσιάστηκαν στο σύστημα προστασίας από τους κεραυνούς σε αεροσκάφη Α350. Η Qatar Airways υποστηρίζει ότι ασφάλεια πτήσεων των αεροσκαφών αυτών, θα μπορούσε να βρεθεί σε κίνδυνο εξαιτίας προβλήματος στο σχεδιασμό των αεροσκαφών. Από την πλευρά της, η Airbus αναγνωρίζει τα προβλήματα στην ποιότητα της κατασκευής των αεροσκαφών, τονίζοντας ότι δεν υπάρχει κάποιος κίνδυνος για την ασφάλεια των πτήσεων.
Τώρα, οι δύο πλευρές θα πρέπει να αντιπαραβάλλουν χιλιάδες σελίδες εγγράφων, καθώς η υπόθεσή τους θα εκδικαστεί από ένα σπάνιο δικαστήριο για ζητήματα αεροδιαστημικής στα μέσα του 2023, στο Λονδίνο, εκτός και αν επιτευχθεί κάποιος απροσδιόριστος συμβιβασμός.
Η Airbus δηλώνει ότι εμποδίζεται για την απευθείας παράδοση εγγράφων στην Qatar Airways από έναν νόμο του 1968, που απαγορεύει σε γαλλικές εταιρίες να παραδίδουν ευαίσθητες οικονομικές λεπτομέρειες σε ξένα δικαστήρια, χωρίς να έχει τεθεί σε εφαρμογή ένας ειδικός μηχανισμός προστασίας των δεδομένων.
Η ευρωπαϊκή εταιρία κατέθεσε αίτηση σε έναν Βρετανό δικαστή ζητώντας άδεια για τον διορισμό ενός ειδικού επιτρόπου, αναφορικά με την παράδοση εγγράφων στην Qatar Airways, μία ενέργεια που ήδη έκανε προκειμένου να βοηθήσει τις βρετανικές αρχές για τη διεξαγωγή μιας έρευνας σχετικά με τη διάπραξη δωροδοκίας.
Η Airbus δήλωσε ότι στην περίπτωση που δεν διοριστεί ο επίτροπος, τότε, η εταιρία θα βρεθεί εκτεθειμένη, με την άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος της στη Γαλλία.
“Αυτό που προτείνουμε δεν είναι κάτι εντελώς καινούργιο, παράξενο ή αλλόκοτο,” δήλωσε ο δικηγόρος της Airbus, Ρούπερτ Άλεν στη διάρκεια μιας διαδικτυακής ακρόασης με το Ανώτατο Δικαστήριο της Βρετανίας που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή.
Ωστόσο, ο δικαστής Ντέιβιντ Γουάσκμαν απέρριψε το αίτημα, με τα έξοδα της δίκης να επιβαρύνουν την Qatar Airways.
Διαβάστε επίσης:
Airbus: Ο αριθμός των αεροπλάνων σε όλο το κόσμο θα διπλασιαστεί τα επόμενα 20 χρόνια