Αντιμέτωποι με ομαδικές αγωγές για κερδοσκοπία βρίσκονται οι κορυφαίοι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας στη Βρετανία, καθώς κατηγορούνται ότι υπερχρέωναν εκατομμύρια μακροχρόνιους πελάτες τους, οι οποίοι ζητούν τώρα πάνω από 3 δισ. λίρες σε αποζημιώσεις.

Η Vodafone Group, η EE, η Three UK και η Virgin Media O2 διώκονται για κατάχρηση προνομιακής θέσης στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με τη δικηγορική εταιρεία Charles Lyndon και τον Justin Gutmann, που κατέθεσαν την αγωγή στο Competition Appeal Tribunal του Λονδίνου.

To λεγόμενo “loyalty penalty”, όπου οι μακροχρόνιοι πελάτες χρεώνονται συνεχώς περισσότερο όταν λήξει το συμβόλαιό τους, ενώ οι νέοι πελάτες απολαμβάνουν προνομιακά τιμολόγια, εξετάστηκε από τις ρυθμιστικές αρχές ανταγωνισμού και επικοινωνίας του Ηνωμένου Βασιλείου, μετά από καταγγελία της Citizen’s Advice το 2018.

«Πιστεύω ότι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας έχουν εκμεταλλευτεί συστηματικά εκατομμύρια πιστούς πελάτες τους σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο μέσω των “κυρώσεων αφοσίωσης”, αποσπώντας πάνω από 3 δισεκατομμύρια λίρες από τις τσέπες των σκληρά εργαζόμενων ανθρώπων και των οικογενειών τους», δήλωσε ο Justin Gutmann, ερευνητής που ηγείται επίσης ομαδικής αγωγής κατά της Apple στο Λονδίνο.

«Αυτές οι εταιρείες συνέχισαν να εκμεταλλεύονται τους πελάτες παρά την οικονομική κρίση του 2008, τον Covid και τώρα την κρίση κόστους ζωής. Είναι καιρός να λογοδοτήσουν», πρόσθεσε.

Σημειώνεται ότι οι ομαδικές νομικές δράσεις στη Βρετανία έχουν γίνει όλο και πιο δημοφιλής τρόπος για τους καταναλωτές να ζητούν από τις εταιρείες να λογοδοτήσουν.

Ειδικά οι εταιρείες τεχνολογίας έχουν στοχοποιηθεί για κατάχρηση της προνομιακής τους θέσης, η οποία τους δίνει τη δυνατότητα να υπερχρεώσουν τους πελάτες τους.

Ωστόσο, καμία από τις πρόσφατες αγωγές δεν έχει φτάσει ακόμη σε δίκη.

 “Η τελευταία αγωγή μόλις μας γνωστοποιήθηκε και δεν έχουμε ακόμη επαρκή στοιχεία, προκειμένου να την αξιολογήσει η νομική μας ομάδα”, δήλωσε εκπρόσωπος της Vodafone.

Ένας εκπρόσωπος του O2 σημείωσε: «Μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει καμία επαφή με τη νομική μας ομάδα για αυτόν τον ισχυρισμό. Ωστόσο, είμαστε περήφανοι που ήμασταν ο πρώτος πάροχος που κυκλοφόρησε “split” συμβόλαια πριν από μια δεκαετία, τα οποία μειώνουν αυτόματα και πλήρως τους λογαριασμούς των πελατών μόλις εξοφλήσουν το κινητό τους.

Εκπρόσωπος της ΕΕ ανέφερε: «Διαφωνούμε κάθετα με τον κερδοσκοπικό ισχυρισμό που ασκείται εναντίον μας. Η EE προσφέρει μια σειρά από τιμολόγια και μια ισχυρή διαδικασία για την αντιμετώπιση των ειδοποιήσεων λήξης της σύμβασης των πελατών μας.

Πηγές: Bloomberg, The Guardian 

Διαβάστε επίσης: 

Temu: Η κινεζική πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου επελαύνει στις ΗΠΑ

Rolex, Patek Philippe, Οmega: Το πάρτι στα ρολόγια πολυτελείας τελείωσε

Ideal Holdings: Μεταξύ 5,5%-5,9% το εύρος απόδοσης για το ομόλογο