ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στουρνάρας στο Bloomberg: Η ΕΚΤ πρέπει να μειώνει τα επιτόκια σε κάθε συνεδρίαση μέχρι το στόχο του 2%
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατέγραψαν τα λιγότερα νέα οχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 1996, καθώς οι επίμονες κρίσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας και ο πληθωρισμός ρεκόρ πλήττουν τη βιομηχανία.
Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ και σε τέσσερα άλλα κράτη που παρακολουθούνται από την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 17% σε 1,07 εκατομμύρια τον περασμένο μήνα. Η Volkswagen AG επλήγη περισσότερο από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, με τις ταξινομήσεις της να μειώνονται κατά 24% σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Παρά το γεγονός ότι οι κατασκευάστριες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των VW, BMW AG και Mercedes Benz AG δήλωσαν τον περασμένο μήνα ότι η έλλειψη ημιαγωγών είχε αρχίσει να εξομαλύνεται, χρειάζεται χρόνος προκειμένου η αύξηση της παραγωγής να μεταφερθεί στους εκθεσιακούς χώρους και να επιτρέψει στους αντιπροσώπους να επεξεργαστούν τα βιβλία παραγγελιών. Οι κατασκευαστές ασχολούνται επίσης με το κόστος πρώτων υλών και ενέργειας, το οποίο συμβάλλει στην αύξηση των τιμών των οχημάτων.
Οι πωλήσεις σε μεγάλες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, ενδέχεται να επιστρέψουν σε ανάπτυξη αυτόν τον μήνα, σύμφωνα με το Bloomberg Intelligence. Αν και αυτό υποδηλώνει ότι ο κλάδος έχει πιθανότητες να σπάσει το σερί 12 διαδοχικών πτωτικών μηνών, θα είναι δύσκολο να αναπληρώσει τις απώλειες παραγωγής που σημείωσε κατά το πρώτο εξάμηνο.
Η LMC Automotive εκτιμά τώρα ότι οι παραδόσεις επιβατικών αυτοκινήτων στη Δυτική Ευρώπη θα μειωθούν κατά 6,3% φέτος στα 9,92 εκατομμύρια. Τον Ιανουάριο, προέβλεψε ότι οι πωλήσεις θα αυξάνονταν σχεδόν κατά 9%.
Η πρόβλεψη σχετικά με την ζήτηση παραμένει δύσκολη λόγω του κινδύνου να επιδεινωθούν οι ελλείψεις στον κλάδο ενέργειας.
«Ο αυξανόμενος φόβος που δημιουργείται αφορά πιθανές διακοπές λειτουργίας εργοστασίων στη Γερμανία που σχετίζονται με το ενεργειακό έλλειμμα», έγραψε ο Tom Narayan, ευρωπαϊκός αναλυτής αυτοκινήτων της RBC Capital Markets, σε μια ανάλυση της 5ης Ιουλίου.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αντισταθμίσει τον χαμένο όγκο χρεώνοντας υψηλότερες τιμές και εστιάζοντας στα πιο ακριβά και κερδοφόρα μοντέλα τους. Όμως, με τον πληθωρισμό να εκτινάσσεται στα ύψη και τους καταναλωτές να περικόπτουν τις δαπάνες, αυτή η στρατηγική θα μπορούσε να μην έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Διαβάστε ακόμη:
Θα αλλάξει η καταγραφή ρύπων για τα επαναφορτιζόμενα!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Οικογένεια Γεωργούδη: Οι ελαιοπαραγωγοί από το Πήλιο που κατακτούν τον… Parthenon της παγκόσμιας αγοράς ελιάς
- Τι φέρνει το νέο νομοσχέδιο για τα μέλη ΔΣ των εταιρειών: Οι ποσοστώσεις και η δυσκολία εξεύρεσης κατάλληλων στελεχών
- Εφιαλτικά τα σενάρια για την ελληνική ακτοπλοΐα – Η κυβέρνηση αναζητά λύσεις για να μην εκτοξευτούν τα εισιτήρια
- Στον «αέρα» το Mega News, έρχεται το Athletico, γιατί δεν πουλάει ο Ιβάν, νέες συνεργασίες για Κοκλώνη και 2 δημοσιογράφοι γίνονται… ηθοποιοί