ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι κύριες αιτίες στις οποίες αποδίδει ο ΙΝΣΕΤΕ την προβλεπόμενη μειωμένη κίνηση του 2019 είναι το πολυαναμενόμενο Brexit, η γενικότερη οικονομική αστάθεια που επικρατεί στην Ευρωζώνη, αλλά και η Τουρκία, που φαίνεται να επιστρέφει δυναμικά στο τουριστικό παιχνίδι.
Η μελέτη διευκρινίζει ότι τα στοιχεία που χρησιμοποιούνται, για να προκύψουν οι εκτιμήσεις είναι διαρκώς μεταβαλλόμενα, γι’ αυτό και οι προβλέψεις δε μπορούν να είναι απόλυτα ασφαλείς, είναι ωστόσο ενδεικτικές. Και αυτό που έδειξε ο προγραμματισμός πτήσεων της 31ης Ιανουαρίου, σε συνδυασμό με τις οικονομικές εξελίξεις του τελευταίου καιρού είναι ότι τα περιφερειακά αεροδρόμια θα πρέπει να αναμένουν αισθητά χαμηλότερη κινητικότητα για φέτος, σε σχέση με το πολύ επιτυχημένο προηγούμενο έτος.
Οι αριθμοί και οι λόγοι της αρνητικής εκτίμησης
Μιλώντας με αριθμούς, η μείωση εκτιμάται στο 7% (τουτέστιν -1,3 εκατομμύρια θέσεις), σε ό,τι αφορά στον προγραμματισμό θέσεων των αεροπορικών εταιρειών. Υπενθυμίζεται ότι το 2018 ο προγραμματισμός θέσεων παρουσίασε τη θεαματική αύξηση του 21%, ακολουθώντας μια πορεία συνεχούς αύξησης τα τελευταία χρόνια.
Συγκεκριμένα, οι λόγοι που απορρέουν από την εκτιμώμενη μειωμένη κινητικότητα των ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων, τη θερινή περίοδο του 2019, είναι:
- Η οικονομική επιβράδυνση στην Ευρωζώνη: Οι οικονομίες της Ευρωζώνης προβλέπεται το 2019 να αναπτυχθούν με μικρότερους αναπτυξιακούς ρυθμούς σε σχέση με το 2018, αλλά και σε σύγκριση με προηγούμενες προβλέψεις.
- Η μη ολοκλήρωση της συμφωνίας της ΕΕ με το Ηνωμένο Βασίλειο για τους όρους του Brexit και η ανασφάλεια που δημιουργεί η προοπτική ενός no-deal.
- Η δυναμική επάνοδος της Τουρκίας ως τουριστικού προορισμού, με πολύ ανταγωνιστικές προτάσεις.
- Η χρεωκοπία της εταιρείας Germania, με την οποία ήταν προγραμματισμένες περίπου 381.000 θέσεις.
- Το ζεστό περσινό καλοκαίρι στην Ευρώπη, που επηρέασε την ταξιδιωτική συμπεριφορά σε αυτές τις χώρες, είτε οδηγώντας σε «staycations», είτε σε αναβολή της λήψης απόφασης για διακοπές στο εξωτερικό.
Ποιες αγορές θα δώσουν ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα το φετινό καλοκαίρι και ποιες όχι
Οι αγορές στις οποίες παρουσιάζεται, συγκεκριμένα μειώσεις ως προς τον προγραμματισμό θέσεων, που έχουν κατεύθυνση τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας είναι οι Γερμανία (-16% ή -624 χιλ. θέσεις), Ηνωμένο Βασίλειο (-6% ή -259 χιλ.), Ρωσία (-14% ή -165 χιλ.), Σουηδία (-21% ή -155 χιλ.) και Ελβετία (-27% ή -147 χιλ.).
Ωστόσο, δεν παρατηρούνται αποκλειστικά μειώσεις, καθώς σε ορισμένες αγορές, ο υπολογισμός για τα ελληνικά αεροδρόμια εμφανίζει αυξητική τάση. Αυτό συμβαίνει στα κράτη των Γαλλίας (+15% ή +146 χιλ. θέσεις), Πολωνίας (+4% ή +52 χιλ.), Τουρκίας (+51% ή +48 χιλ.), Ιταλίας (+3% ή +37 χιλ.) και Ρουμανίας (+23% ή +32 χιλ.).
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αυτές είναι οι πιο παραγωγικές οικονομίες του ΟΟΣΑ – Ουραγός η Ελλάδα
ΔΕΙΤΕ ΕΠIΣΗΣ: Μικτά πρόσημα και ήπιες μεταβολές στις ευρωαγορές
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Έκλεισε αεροδρόμιο στη Ρώμη – Βρέθηκαν βόμβες από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων: Συνάντηση εργασίας με την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα (HDB)
- Η επένδυση στους εργαζομένους ως φορέας ανάπτυξης μιας επιχείρησης
- Κυριάκος Μητσοτάκης στα εγκαίνια του data center: Είμαστε πια μία φιλική χώρα προς τις ξένες επενδύσεις
- Wood & Company για Aegean Airlines: Αναβάθμιση σε αγορά για τη μετοχή – Οι λόγοι πίσω από την αλλαγή στάσης