Επί ξυρού ακμής βρίσκεται πλέον η προσπάθεια δημιουργίας πλωτού σταθμού αερίου (FSRU «ΑΡΓΩ») στον Παγασητικό κόλπο.

O εφοπλιστής Πάρης Δράγνης και οι δύο γιοι του, που συνεχίζουν εδώ και λίγο καιρόμόνοι τους την προσπάθεια να «χτίσουν» τον πλωτό σταθμό αερίου  (FSRU «ΑΡΓΩ») στον Παγασητικό κόλπο (και όχι μέσα στο λιμάνι του Βόλου) της εταιρείας Mediterranean Gas, κατέθεσαν αίτηση πτώχευσης, σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες της αγοράς.

Πηγές της Mediterranean Gas έλεγαν μεν ότι η αίτηση έχει ανακληθεί, αλλά η τοπική αγορά βοά περί του αντιθέτου. Μιλώντας στο mononews στα τέλη του 2023 ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mediterranean Gas, κ. Βασίλειος Πετκίδης, είχε πει ότι τα προβλήματα που οδήγησαν στην κατάθεση αίτησης πτώχευσης ξεπεράστηκαν και ότι έχει δρομολογηθεί η πληρωμή των οφειλών καθώς οι μέτοχοι συνεχίζουν να στηρίζουν το project.

Είναι η τρίτη προσπάθεια για την ίδρυση και λειτουργία ενός τέτοιου σταθμού που αποτυγχάνει (;) με τις δύο προηγούμενες να μην έχουν αίσιο τέλος.

Υπάρχει πλέον δεδομένη και η αντίθεση του νέου Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, Δ. Κουρέτα, αλλά το σημαντικό είναι ότι ενεργειακοί κύκλοι επισημαίνουν την έντονη δυσαρέσκεια ανταγωνιστών «ενός ακόμη FSRU», μία δυσαρέσκεια που εκφράστηκε και προς την κυβέρνηση.

Ο κ. Βασίλης Πετκίδης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Mediterranean Gas Α.Ε.
Ο κ. Βασίλης Πετκίδης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Mediterranean Gas Α.Ε.

Υπενθυμίζουμε πως το έργο είχε ξεκινήσει το 2020 αρχικά από εταιρεία καταριανών συμφερόντων την οποία φερόταν να εκπροσωπεί ο κος Θεόδωρος Θεοδωρόπουλος που είχε κάνει ανάλογες προσπάθειες για «καταριανές ενεργειακές επενδύσεις» στο Ηράκλειο Κρήτης, χωρίς αποτέλεσμα.

Αναφορικά με το FSRU μέσα στο λιμάνι του Βόλου, έβαλε βέτο το ΤΑΙΠΕΔ που προχωρούσε πριν από ένα χρόνο στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού (δόθηκε μετά από διαγωνισμό στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης και τον Ιβάν Σαββίδη) και επιχειρηματολόγησε πως αν προχωρήσει τέτοια άδεια δεν θα υπήρχε περίπτωση να βρεθεί επενδυτής για το λιμάνι.

Το νέο πλάνο που καταρτίστηκε προέβλεπε ως νέα θέση εγκατάστασης του πλωτού τερματικού σταθμού φυσικού αερίου από τη θέση Πευκάκια, στην περιοχή «Κριθαριά» μεταξύ Βόλου και Αγχιάλου. Μάλιστα, η εταιρεία έχει υποβάλλει και φάκελο στο ΥΠΕΝ για Άδεια Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων.

Το ιστορικού του πολύπαθου έργου

Η ιστορία του αμφίβολου σχεδίου ξεκινά το 2020. Τότε προσπάθησε να το υλοποιήσει, η καταριανών συμφερόντων εταιρία Powerglobe που ανήκε όπως έλεγαν όλοι στην οικογένια του Εμίρη του Κατάρ Αλ Θάνι, ο οποίος ως γνωστόν έχει ακόμη και σήμερα μεγάλες εκκρεμότητες με την τεράστια έκταση στο «Ναυάγιο» της Ζακύνθου αλλά και τη νήσο Οξειά στις Εχινάδες Νήσους.

Το 2021 η Powerglobe αποχώρησε (τότε οι σχέσεις Ελλάδας-Κατάρ πέρασαν και μία δοκιμασία λόγω Τουρκίας) και η διάδοχη κατάσταση ήταν οι εταιρείες Vapiando Limited με 90,91% και Norion Ltd με 9,09%, με φερόμενο ως «αφεντικό» τον κο Θεόδωρο Θεοδωρόπουλο αλλά ουσιαστικά καταριανών συμφερόντων όπως έλεγαν ενεργειακές πηγές.

Ο εμίρης του Κατάρ, Αλ Θάνι

Το 2022 μπήκε στο σχήμα ο κος Πάρης Δράγνης με την GoldenPort Marine Cyprus Limited με 29,41%. Η Vapiando Limited έμεινε με 63,18%  και η  Norion Ltd με  7,43%.

Λίγο αργότερα η σύνθεση μεταβλήθηκε εκ νέου και είχε ως εξής: VAPIANDO LIMITED 50,3%, GOLDENPORT MARINE (CYPRUS) LIMITED 49,7%.

Τελικά  το φετινό μήνα Μάιο που διανύουμε, η GOLDENPORT MARINE (CYPRUS) LIMITED εξαγόρασε το 100% των μετοχών σύμφωνα και με πηγές της ΡΑΑΕΥ.

Προηγουμένως, το Μάρτιο του 2024 είχε αποχωρήσει πλήρως και η Norion.

Συνεπώς το  100% των μετοχών της εταιρίας πέρασε στην GoldenPort Marine Cyprus Limited, της οικογένειας Δράγνη και ταυτόχρονα αποχώρησε η  Vapiando Limited.

Οι εταιρείες Vapiando Limited και Norion Ltd εμφανίζονταν να ελέγχονται από τον επιχειρηματία κ. Θεόδωρο Θεοδωρόπουλο, αλλά αναφορικά με την πρώτη και πλειοψηφούσα εταιρία υπήρχε η φημολογία (έως και η βεβαιότητα) ότι ανήκε ακόμη στον καταριανό εμίρη.

Το  Σεπτέμβριο του 2023 η Mediterranean Gas αιτήθηκε στη ΡΑΑΕΥ τροποποίηση της Άδειας Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ), με σκοπό τη μεταβολή της μετοχικής της σύνθεσης και την είσοδο στο μετοχικό κεφάλαιο της ρουμανικής Transgaz με ποσοστό 15%. Τελικά οι ρουμάνοι ουδέποτε εμφανίστηκαν.

Μετά από όλες αυτές τις εξελίξεις, η Mediterranean Gas κατέθεσε πρόσφατα αίτηση πτώχευσης στο Ειρηνοδικείο του Βόλου υπό το βάρος χρεών σε Δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία, σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις (νομικές εταιρείες, συμβούλους, μελετητές), σε μισθώματα αλλά και σε εργαζόμενους της επιχείρησης.

Η κοινωνία και τα ΜΜΕ της Μαγνησίας, αναφέρονται σε οφειλές που ξεπερνούν τις 300.000 ευρώ, ποσό μάλλον μικρό για το «πορτοφόλι» του κου Πάρη Δράγνη, αλλά πάντοτε σύμφωνα με τοπικές πηγές, ο εφοπλιστής και ναυπηγός δεν επιθυμεί να πληρώσει εκτός εάν αλλάξει κάτι δραματικά.

H ισχυρή οικογένεια Δράγνη με τα «χρυσά γιοτ»

Να θυμίσουμε ότι η οικογένεια Δράγνη, με καταγωγή από τη Μαγνησία, και ισχυρή οικονομική επιφάνεια, είναι ιδιοκτήτρια μεγάλου  ομίλου ναυτιλιακών εταιρειών με την GoldenPort Shipmanagement Ltd και τη  GoldenPort Marine Cyprus Limited, αλλά και με σημαντική  εταιρία κατασκευής  πολυτελών σκαφών αναψυχής τη γνωστή Golden Yachts.

Σημαντικό είναι ότι  και ο νέος Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, κ. Δημήτρης Κουρέτας τάχθηκε εναντίον της επένδυσης. Σε συνάντηση που είχε το Δεκέμβριο  με φορείς της πόλης που τάσσονται κατά του έργου, είπε ότι «μια τέτοια εγκατάσταση θα προκαλέσει μεγάλη διαταραχή στο ευαίσθητο οικοσύστημα του Παγασητικού Κόλπου και δεν έχει κανένα νόημα να γίνει όταν δεν υπάρχει ούτε επιστημονική, ούτε κοινωνική συναίνεση».

Η Mediterranean Gas είχε διαφημίσει τη συνεργασία της με την ExxonMobil LNG Market Development, για την τεχνολογική και εμπορική υποστήριξη στο έργο, αλλά φαίνεται πως ούτε αυτό έπεισε τους αντιδρούντες.

Διαβάστε επίσης:

Το ΣτΕ άνοιξε τον ασκό του Αιόλου για το ύψος των κτιρίων – Αντάρτικο από νέους δήμους, θα παγώσουν οι οικοδομικές άδειες;

Δίκη Folli Follie: Πρόταση-βόμβα από την εισαγγελέα – Αθώοι Δημήτρης και Τζώρτζης Κουτσολιούτσος για τρία κακουργήματα

Γιατί η Zara έριξε «άγκυρα» στον Πύργο Πειραιά