Τα κέρδη της Volkswagen κατέρρευσαν το πρώτο τρίμηνο καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετώπισε έκτακτες χρεώσεις, ενώ επηρεάστηκε και από τις πρώιμες επιπτώσεις των δασμών των ΗΠΑ που αναμένεται να αυξήσουν το κόστος για τον κλάδο.

Τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν σε 2,8 δισ. ευρώ (3,1 δισεκατομμύρια δολάρια), ανακοίνωσε η εταιρεία την Τετάρτη, παρουσιάζοντας τα προκαταρκτικά αποτελέσματα. Σημαντικά μειωμένα από τα 4,6 δισεκατομμύρια ευρώ που εμφάνισε πριν από ένα χρόνο, και αρκετά χαμηλότερα από τις προσδοκίες της αγοράς, εν μέρει λόγω του αντίκτυπου που είχαν οι δασμοί των ΗΠΑ στην αποτίμηση των οχημάτων που βρίσκονταν σε μεταφορά.

1

Οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί για το CO2 και τα κόστη αναδιάρθρωσης επηρέασαν επίσης το αποτέλεσμα.

Ενώ οι δασμοί στα αυτοκίνητα ξεκίνησαν μετά το τέλος του πρώτου τριμήνου, τα αποτελέσματα της VW προσφέρουν μια πρώτη εικόνα για τις ευρείες επιπτώσεις των φόρων του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ στον κλάδο.

Η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι δεν μπορεί ακόμη να προσδιορίσει την έκταση των επιπτώσεων στις πωλήσεις, τα κέρδη ή τις ταμειακές ροές της.

VW Posts a Steep Drop in Operating Profit | First-quarter earnings fell almost 40% from a year ago
Η VW ανακοίνωσε σημαντική μείωση των λειτουργικών κερδών το πρώτο τρίμηνο του έτους

Εξαιρουμένων αυτών των επιπτώσεων, η εταιρεία επιβεβαίωσε τις εκτιμήσεις της για το σύνολο του έτους, προβλέποντας αύξηση εσόδων έως και 5% και λειτουργικό περιθώριο κέρδους 5,5% έως 6,5%, σε σύγκριση με 5,9% πέρυσι.

Οι μετοχές της Volkswagen σημείωσαν άνοδο έως και 9,6% την Πέμπτη στη Φρανκφούρτη. Ανακάμπτοντας μετά την ανακοίνωση του Τραμπ για αναστολή των υψηλών δασμών στις περισσότερες χώρες. Ωστόσο, ο πρόεδρος δεν απέσυρε τους δασμούς 25% στα εισαγόμενα αυτοκίνητα και ανταλλακτικά, ούτε τους φόρους στα καναδικά και μεξικανικά αγαθά — χρεώσεις που επηρεάζουν κυρίως την αυτοκινητοβιομηχανία.

Τα λειτουργικά κέρδη του πρώτου τριμήνου επλήγησαν από έκτακτα στοιχεία ύψους περίπου 1,1 δισεκατομμυρίων ευρώ. Περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ από τις χρεώσεις αποδόθηκαν σε ζητήματα που αφορούν το ντίζελ και στον αντίκτυπο των δασμών των ΗΠΑ σε αυτοκίνητα που στάλθηκαν τον Μάρτιο.

Εκπρόσωπος της εταιρείας αρνήθηκε να δηλώσει ποιο μέρος του ποσού οφείλεται στους πρόσθετους δασμούς.

Η Volkswagen και άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, όπου κυριαρχούν τοπικές μάρκες με επικεφαλής την BYD Co. Οι παραδόσεις της εκεί μειώθηκαν κατά 7,1% τους πρώτους τρεις μήνες.

Αύξηση πωλήσεων

Υπάρχει αισιοδοξία ότι η Volkswagen μπορεί να συνεχίσει να αυξάνει τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων καθώς οι πελάτες απομακρύνονται από την Tesla λόγω της εμπλοκής του Έλον Μασκ στην κυβέρνηση Τραμπ και της υποστήριξής του σε ακροδεξιά πολιτικά κινήματα στην Ευρώπη.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της Volkswagen αυξήθηκαν κατά 59% το πρώτο τρίμηνο, υπερδιπλασιάστηκαν στην Ευρώπη και αυξήθηκαν κατά 51% στις ΗΠΑ.

Τα έσοδα του ομίλου ανήλθαν σε περίπου 78 δισεκατομμύρια ευρώ, ελαφρώς κάτω από τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Η εταιρεία πρόκειται να ανακοινώσει τα πλήρη τριμηνιαία αποτελέσματα στις 30 Απριλίου.

Η Traton, η εταιρεία κατασκευής επαγγελματικών φορτηγών της Volkswagen, δήλωσε νωρίτερα την Τετάρτη ότι τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου θα είναι επίσης «σημαντικά χαμηλότερα από τις προσδοκίες της αγοράς» λόγω των χαμηλότερων παραδόσεων και εσόδων για τις μάρκες Scania, MAN και International.

Η εταιρεία δήλωσε ότι διατηρεί τις προβλέψεις της για το 2025, αλλά σημείωσε ότι υπόκεινται στον αντίκτυπο των δασμών των ΗΠΑ.

Διαβάστε επίσης: 

Δασμοί Τραμπ: Βαρύς ο πέλεκυς για τις κινεζικές επιχειρήσεις – Στους Αμερικανούς καταναλωτές η επιβάρυνση

ΔΥΠΑ: 15 ενεργά προγράμματα για 30.000 ωφελούμενους – 220.000 έχουν βρει απασχόληση την τελευταία πενταετία

Μονιμοποιούνται τα τέλη κυκλοφορίας με το μήνα – Ανοίγει η πλατφόρμα