Η Volkswagen επιδιώκει να συγκεντρώσει έως και 9,4 δισ. ευρώ από την αρχική δημόσια προσφορά της εμβληματικής κατασκευάστριας σπορ αυτοκινήτων Porsche, πραγματοποιώντας την μεγαλύτερη IPO που έχει γίνει στην Ευρώπη εδώ και πάνω από μία δεκαετία.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε αργά την Κυριακή ότι στόχος της είναι η αποτίμηση για την εισαγωγή να κυμανθεί 70 έως 75 δισ. ευρώ, χαμηλότερα από τον προηγούμενο στόχο έως και 85 δισ. ευρώ, με τη συμφωνία να πραγματοποιείται σε μια περίοδο βαθιάς αναταραχής στην αγορά.

Οι ευρωπαϊκές αγορές είναι σε μεγάλο βαθμό κλειστές σε IPO για το μεγαλύτερο μέρος του έτους, με τις εταιρείες να αποφεύγουν να αναζητήσουν νέες εισαγωγές λόγω της ενεργειακής κρίσης της περιοχής, των αυξανόμενων επιτοκίων και του πληθωρισμού ρεκόρ.

Ωστόσο, το σχέδιο εισαγωγής της Porsche στηρίζουν οι σταθερές δεσμεύσεις βασικών επενδυτών. Η Qatar Investment Authority, το κρατικό επενδυτικό ταμείο της Νορβηγίας, η T. Rowe Price και η ADQ πρόκειται να εγγραφούν σε προνομιούχες μετοχές ύψους έως και 3,7 δισεκατομμυρίων ευρώ, δήλωσε η εταιρεία.

Η περίοδος προσφοράς θα ξεκινήσει στις 20 Σεπτεμβρίου και η έναρξη διαπραγμάτευσης προγραμματίζεται για τις 29 Σεπτεμβρίου.

Εκτός από την προσφορά μετοχών της πιο δημοφιλούς αυτοκινητοβιομηχανίας στους επενδυτές, η IPO θα δώσει και πάλι σημαντικό δικαίωμα στη λήψη αποφάσεων στην οικογένεια Porsche-Piech, η οποία έχασε τον έλεγχο της κατασκευάστριας σπορ αυτοκινήτων πριν από περισσότερο από μια δεκαετία μετά από παρατεταμένη μάχη εξαγοράς με τη Volkswagen.

Για να ληφθούν υπόψη τα συμφέροντα της οικογένειας δισεκατομμυριούχων, η οποία κατέχει το 53% των μετοχών με δικαίωμα ψήφου της VW μέσω της ξεχωριστής εισηγμένης Porsche Automobil Holding SE, η δημόσια εγγραφή της Porsche είναι περίπλοκη και έχει προκαλέσει ανησυχίες για τη διακυβέρνησης της.

Οι επενδυτές θα μπορούν να εγγραφούν για το 25% των προνομιούχων μετοχών της Porsche, οι οποίες δεν διαθέτουν δικαιώματα ψήφου. Η οικογένεια θα αγοράσει το 25% συν μία από τις κοινές μετοχές της Porsche με δικαίωμα ψήφου, που σημαίνει ότι θα λάβει ένα μειοψηφικό μερίδιο αποκλεισμού και θα επηρεάσει τις μελλοντικές βασικές αποφάσεις της εταιρείας. Η οικογένεια συμφώνησε να πληρώσει ένα premium 7,5% πάνω από το εύρος τιμών για τις προνομιούχες μετοχές και σχεδιάζει να χρηματοδοτήσει την εξαγορά με ένα μείγμα χρεωστικού κεφαλαίου έως και 7,9 δισεκατομμυρίων ευρώ και ένα ειδικό μέρισμα που θα καταβάλλει η VW.

Complex Governance
Το σύνθετο μοντέλο διακυβέρνησης της αυτοκινητοβιομηχανίας

Τα έσοδα από τη συμφωνία θα βοηθήσουν τη VW να χρηματοδοτήσει τη μετάβαση της στα ηλεκτρικά οχήματα και τις επενδύσεις σε λογισμικό, λέει η αυτοκινητοβιομηχανία.

Ενώ το ενδιαφέρον για την IPO ήταν υψηλό, ορισμένοι επενδυτές είπαν ότι ο διορισμός του Oliver Blume, διευθύνοντος συμβούλου της Porsche, στο τιμόνι της VW και το σχέδιο να παραμείνει σε διπλό ρόλο εγείρει ερωτήματα σχετικά με τη μελλοντική ανεξαρτησία της Porsche.

Διαβάστε ακόμη:

Porsche: Η εισαγωγή στο χρηματιστήριο και η χρηματοδότηση των EV πλάνων της Volkswagen

Μαρσέλο Βιέιρα: H αγάπη του για την Porsche, την Audi και την Range Rover -Τα luxury brands που προτιμάει