Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους της Volkswagen συρρικνώθηκε στο χαμηλότερο επίπεδο από τότε που η πανδημία ανάγκασε την αυτοκινητοβιομηχανία να σταματήσει την παραγωγή και να κλείσει τις εκθέσεις.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία εμφάνισε λειτουργικά κέρδη 2,86 δισ. ευρώ (3,1 δισ. δολάρια) σε έσοδα 78,5 δισ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο, με τα δύο μεγέθη να μειώνονται σε σχέση με ένα χρόνο πριν.

Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους της συρρικνώθηκε σε μόλις 3,6%, το χαμηλότερο των τελευταίων τεσσάρων και πλέον ετών.

Volkswagen’s Shrinking Profitability | Return on sales slumps to lowest since the pandemic
Η σταδιακή συρρίκνωση της κερδοφορίας της Volkswagen

Τα αποτελέσματα ενισχύουν την επιχειρηματολογία της διοίκησης της Volkswagen για την λήψη δραστικών μέτρων στη Γερμανία, όπου οι εκπρόσωποι των εργαζομένων αντιδρούν στο κλείσιμο τουλάχιστον τριών εργοστασίων και στην κατάργηση χιλιάδων θέσεων εργασίας, που ανακοίνωσε η εταιρεία.

Η αυτοκινητοβιομηχανία επιδιώκει επίσης να μειώσει τους μισθούς σε περίπου 140.000 εργαζόμενους κατά 10%.

Η βασική μάρκα VW – την οποία αφορά το μεγάλο μέρος αυτών των περικοπών – κέρδισε μόλις 2% λειτουργικό περιθώριο κέρδους τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, δήλωσε την Τετάρτη ο οικονομικός διευθυντής της Volkswagen, Arno Antlitz.

«Αυτό αναδεικνύει την επείγουσα ανάγκη για σημαντικές μειώσεις κόστους και αύξηση της αποδοτικότητας», δήλωσε ο Antlitz.

Η Volkswagen ανακοίνωσε τα αποτελέσματα λίγες ώρες πριν από την έναρξη του δεύτερου γύρου διαπραγματεύσεων αναδιάρθρωσης με τους εκπροσώπους των εργαζομένων στο Βόλφσμπουργκ, όπου βρίσκεται η έδρα της εταιρείας.

Οι προνομιούχες μετοχές της έχουν υποχωρήσει κατά 20% φέτος, και περιλαμβάνονται σε αυτές με τις χειρότερες επιδόσεις στον γερμανικό δείκτη DAX.

Η πτώση των πωλήσεων στην Κίνα και ο ολοένα και πιο σκληρός ανταγωνισμός στην Ευρώπη, όπου η ζήτηση δεν έχει ακόμη επιστρέψει στα προ της πανδημίας επίπεδα, συνέβαλαν στο να εκδώσει η Volkswagen δύο προειδοποιήσεις για τα κέρδη της το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

Η ομώνυμη μάρκα VW δίνει εδώ και καιρό μάχη με τις χαμηλές αποδόσεις και οι προσπάθειες ανάκαμψης επιβαρύνονται από τις αποτυχημένες εκδόσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

Την ίδια ώρα, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες εισβάλλουν στην αγορά των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων και πολυτελείας της Porsche και της Audi, αποτελώντας απειλή τόσο για τα εμπορικά σήματα της Volkswagen όσο και για τους Γερμανούς ανταγωνιστές τους Mercedes-Benz και BMW.

Διαβάστε επίσης:

Volkswagen: Αγώνας επιβίωσης για την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία – Σκληρές περικοπές

UBS: Ξεπέρασε τις προσδοκίες στο τρίτο τρίμηνο, με κέρδη 1,4 δισ. δολάρια

Adidas: Κερδίζει έδαφος με ευρεία αύξηση των πωλήσεων στο τρίτο τρίμηνο