ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Προχωρούν οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση της δημοπράτησης του μεγαλύτερου τμήματος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) αξίας 1,1 δισ. ευρώ.Πρόκειται για το έργο Χανιά-Ηράκλειο που δημοπρατείται ως παραχώρηση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και το οποίο έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον των μεγάλων ελληνικών Ομίλων καθώς και σημαντικών διεθνών παικτών.
Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Υποδομών βρίσκεται ένα βήμα πριν από την ανάδειξη του τεχνικού συμβούλου που θα αναλάβει τις μελέτες για τα υδραυλικά έργα στο τμήμα Κίσσαμος-Χανιά που αποτελεί προαίρεση της υπο δημοπράτηση παραχώρησης.
Αυτό συμβαίνει καθώς το Υπουργείο έχει συστήσει την επιτροπή που θα εξετάσει τις προσφορές και θα επιλέξει το σύμβουλο, ο οποίος θα επιταχύνει τη διαδικασία για την εκπόνηση των τευχών δημοπράτησης του έργο.
Σημειώνεται πως ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός της εν λόγω μελέτης ανέρχεται στα 124.000 ευρώ και οι φορείς που συμμετέχουν στον διαγωνισμό είναι οι εξής τρεις:
- ΥΔΡΑΚΤΙΣ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Α.Ε. (δ.τ. ΥΔΡΑΚΤΙΣ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ
Α.Ε.) - Γ. ΚΑΡΑΒΟΚΥΡΗΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Α.Ε. (δ.τ. GK)
CONSULTANTS) - ΕΞΑΡΧΟΥ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΜΠΕΝΣΑΣΣΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΑΕ (δτ. ΕΝΜ ΑΕ)
Η παραχώρηση
Πρόκειται για το τρίτο υπό δημοπράτηση τμήμα του ΒΟΑΚ και αποτελεί και το «ακριβό» τμήμα του σύγχρονου οδικού άξονα. Επίσης, είναι και το μεγαλύτερο χιλιομετρικά τμήμα του ΒΟΑΚ, διότι το συνολικό του μήκος είναι 157 χιλιόμετρα.
Υπενθυμίζεται, πως η έκταση του Κίσσαμος-Χανιά θα είναι 36 χιλιόμετρα.
Ο διαγωνισμός βρίσκεται ακόμα στην Ά Φάση, αλλά αναμένεται μέχρι τα τέλη του έτους να έχουν υποβληθεί οι δεσμευτικές προσφορές και να γνωρίζουμε τον προσωρινό ανάδοχο. Αυτό σημαίνει πως εντός του 2023 θα έχει υπογραφεί η σχετική σύμβαση και θα ξεκινήσουν οι εργασίες.
Η κατασκευαστική διάρκεια του έργου ανέρχεται στα τέσσερα έτη από την υπογραφή της σύμβασης. Επομένως, το μεγαλύτερο τμήμα του ΒΟΑΚ θα έχει ολοκληρωθεί εντός του 2027. Από εκεί και έπειτα ακολουθεί η περίοδος συντήρησης και λειτουργίας από τον ανάδοχο, η οποία θα διαρκέσει 27 έτη.
Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα τα σχήματα που διεκδικούν το έργο είναι τα εξής:
Τα άλλα δύο τμήματα του ΒΟΑΚ
Ο ΒΟΑΚ αποτελεί τον μεγαλύτερο υπό δημοπράτηση οδικό άξονα στην Ευρώπη, καθώς η έκταση του νέου αυτοκινητόδρομου ανέρχεται στα 193, ενώ για την κατασκευή του εκτιμάται πως θα χρειαστούν 1,6 δισ. ευρώ. Εκτός από την υπό δημοπράτηση παραχώρηση, έχουν ήδη δημοπρατηθεί δύο τμήματα του ΒΟΑΚ και γνωρίζουμε ήδη τους αναδόχους.
Το μικρότερο εξ αυτών είναι το Άγιος Νικόλαος – Νεάπολη μήκους 14,5 χιλιομέτρων, το οποίο δημοπρατήθηκε στα τέλη του περασμένου Φεβρουαρίου με τον Όμιλο της Ελλάκτωρ να δίνει την καλύτερη προσφορά. Η τελευταία έδωσε έκπτωση ύψους 7,1% και κλείδωσε το έργο στα 156,9 εκατ. Ευρώ.
Το έτερο τμήμα του ΒΟΑΚ που έχει ήδη δημοπρατηθεί είναι το ΣΔΙΤ Χερσόνησος-Νεάπολη έκτασης 22,5 χιλιομέτρων και αξίας 360 εκατ. Ευρώ. Το έργο δημοπρατήθηκε στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου και η Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat να υποβάλουν τη μοναδική προσφορά.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αντιπαράθεση μεταξύ Al Jazeera και Παλαιστινιακής Αρχής για τη δημοσιογραφική κάλυψη των συγκρούσεων στην Τζενίν
- Κατάρ: Να αρθούν τάχιστα οι διεθνείς κυρώσεις κατά της Συρίας
- Πρώην σύμβουλος του Τραμπ: Είναι ανίκανος να συγκεντρωθεί, δεν διαβάζει, πολύ πιθανή διεθνής κρίση
- Γνωστοί influencers ελέγχονται για φοροδιαφυγή – Πώς η τεχνητή νοημοσύνη και τα…social media ξετρυπώνουν «μαύρα» εισοδήματα