ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Εντός του έτους «κλειδώνουν» οι ανάδοχοι για όλο τον άξονα
Με το ΣΔΙΤ Νεάπολη-Χερσόνησος εκτιμώμενης αξίας 360 εκατ. ευρώ κάνει «πρεμιέρα» ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), όσον αφορά το ζήτημα της ανάδειξης των προσωρινών αναδόχων, οι οποίοι θα αναλάβουν το σημαντικό αυτό έργο η αξία του οποίου εκτιμάται στα 1,6 δισ. ευρώ.
Πρόκειται για ένα έργο – σημαία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο επιταχύνθηκε κατά τα τελευταία δυόμιση χρόνια ύστερα από την ανάληψη του Κώστα Αχ. Καραμανλή ως Υπουργού Υποδομών. Επίσης, κομβικό ρόλο στις εξελίξεις που οδήγησαν σε αυτό το αποτέλεσμα διαδραμάτισε και ο Γιώργος Καραγιάννης τόσο από τη θέση του Γενικού Γραμματέα Υποδομών όσο και από την πρόσφατη προαγωγή του στη θέση του Υφυπουργού Υποδομών.
Συνολικά το μήκος του υπό κατασκευή οδικού άξονα που θα βελτιώσει τις μετακινήσεις στη Μεγαλόνησο συμβάλοντας σημαντικά και στην αύξηση των επιπέδων οδικής ασφάλειας, ανέρχεται στα 200 χιλιόμετρα. Ο ΒΟΑΚ θα κατασκευαστεί σε τρία τμήματα και για καθένα από αυτά υιοθετείται μία διαφορετική αρχιτεκτονική ως προς τη μέθοδο δημοπράτησής της του.
Στόχος του Υπουργείου είναι οι ανάδοχοι και για τα τρία τμήματα να έχουν προκύψει εντός του 2022, έτσι ώστε οι εργασίες κατασκευής να ξεκινήσουν από τις αρχές του 2023 με αποτέλεσμα η Κρήτη να έχει έναν ασφαλή και σύγχρονο δρόμο έως το 2028. Παρά τις όποιες παρατάσεις που έχουν δοθεί, όπως για παράδειγμα την μεταφορά της καταληκτικής ημερομηνίας των προσφορών για το εν λόγω ΣΔΙΤ, ο στόχος του Υπουργείου παραμένει εφικτός.
Νεάπολη-Χερσόνησος
Το πρώτο υπό δημοπράτηση έργο, όσον αφορά την ανάδειξη του προσωρινού μειοδότη είναι το τμήμα Νέαπολη-Χερσόνησος. Πρόκειται για ένα ΣΔΙΤ η αξία του οποίου εκτιμάται στα 360 εκατ. και αφορά στην κατασκευή ενός άξονα μήκους 22,5 χιλιομέτρων.
Όπως έγραψε χθες πρώτο το mononews.gr έχει ήδη «κλειδώσει» το σχήμα που διεκδικεί το εν λόγω έργο. Πρόκειται για μία και μοναδική κοινοπραξία που έχει δημιουργηθεί από τις ζυμώσεις μεταξύ των Ομίλων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ (μέσω της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις) και Intrakat.
Προκύπτει, δε, πως η αρένα για τη διεκδίκηση του ΒΟΑΚ θα περιλαμβάνει μόνο Έλληνες «μονομάχους», καθώς οι ενδιαφερόμενοι «μνηστήρες» του εξωτερικού, δεν υπέβαλαν προσφορές. Πρόκειται για την Intertoll Europe ZRt, η οποία αρχικά είχε εκδηλώσει το ενδιαφέρον της σε συνεργασία με τον Όμιλο της Mytilineos, καθώς και το Fund Marguerite, το οποίο μαζί με τον Όμιλο ΑΒΑΞ είχαν δημιουργήσει την Ένωση Προσώπων Αριάδνη.
Επομένο βήμα, εφόσον δεν υπάρξουν περαιτέρω παρατάσεις και προσφυγές στην Αρχή Έγκρισης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) είναι ανάδειξη του προσωρινού μειοδότη και του αναδόχου εντός του τρέχοντος εξαμήνου, ενώ δεν αποκλείεται η σχετική σύμβαση να έχει παροσουσιαστεί στη Βουλή και μετέπειτα να υπογραφεί προς τα τέλη του τρέχοντος καλοκαιριού ή τις αρχές του φθινοπώρου.
Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος
Πρόκειται για το μικρότερο τμήμα του ΒΟΑΚ μήκους 14 χιλιομέτρων και εκτιμώμενης αξίας 147 εκατ. ευρώ. με τη δημοπράτηση του ως δημόσιου έργου με καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών την η 22η Φεβρουαρίου, όπου και θα γνωστοποιηθούν οι υποψήφιοι μνηστήρες.
Όσον αφορά τη μέθοδο δημοπράτησης, προτιμήθηκε ο δημόσιος διαγωνισμός καθώς στόχος του Υπουργείου είναι να «τρέξουν» οι διαδικασίες για την ανάδειξη του αναδόχου και την υπογραφή της σύμβασης.
Λόγω της παραπάνω επιλογής είναι πολύ πιθανό ο ανάδοχος να έχει αναδειχθεί εντός τριμήνου και η σύμβαση να υπογραφεί εντός του καλοκαιριού. Γεγονός και το οποίο σημαίνει πως ,σε ένα αισιόδοξο σενάριο, τα εργοτάξια θα έχουν στηθεί από τα τέλη του τρέχοντος έτους, ενώ με πιο μετριοπαθείς υπολογισμούς η εκκίνηση των εργασιών τοποθετείται εντός του Α’ Τριμήνου του 2023.
Κίσσαμος-Χανιά
Πρόκειται για το μεγαλύτερο τμήμα του οδικού άξονα καθώς το μήκος του ανέρχεται στα 157 χιλιόμετρα, ενώ η αξία του εκτιμάται πως θα αγγίξει το 1,1 δισ. ευρώ. Η μόνη εκκρεμμότητα είναι η έκδοση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) από το Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος, η οποία τοποθετείται εντός του Α’ Τριμήνο του τρέχοντος έτους
Για το εν λόγω τμήμα συνολικού μήκους 157 χιλιομέτρων και εκτιμώμενης αξίας 1,1 δισ. Ευρώ έχει προτιμηθεί η μέθοδος της δημοπράτησης μέσω παραχώρησης. Προς το παρόν αναμένεται η έκδοση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) από το Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος.
Το επόμενο βήμα είναι η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών εκ μέρους των ενδιαφερομένων σχημάτων. Γεγονός και το οποίο σημαίνει πως η υπογραφή της σύμβασης τοποθετείται περί τα τέλη του 2022 ή τις αρχές του 2023.
Εκεί ο κατασκευαστικός κλάδος αναμένει να δει τη σκληρή μάχη που θα δοθεί μεταξύ ελληνικών και διεθνών κατασκευαστικών εταιρειών για τη διεκδίκηση του έργου. Συγκεκριμένα, όπως έχει προκύψει κατά την Ά’ Φάση του διαγωνισμού τα σχήματα που «κτυπούν» τη χρυσή σύμβαση του μεγαλύτερου τμήματος του ΒΟΑΚ είναι τα εξής: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Mytilineos-Acciona-Intertoll, AKTΩΡ Παραχωρήσεις, και η γαλλική Vinci.
Διαβάστε επίσης
Ανατροπή: Η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Ελλάκτωρ – Intrakat μοναδικός διεκδικητής για το ΣΔΙΤ 360 εκατ. του ΒΟΑΚ – Εκτός ΑΒΑΞ-Mytilineos
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- J.P. Morgan για ΔΕΗ: Η κορυφαία ανάπτυξη συνεχίζεται, αύξηση της τιμής στόχου στα €17,9
- Regency Casino Mont Parnes: Μια μαγική «χώρα των θαυμάτων»
- Μητσοτάκης: Οι αποφάσεις του βουνού και ο χρόνος των ανακοινώσεων για την προεδρία της Δημοκρατίας
- Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο: Συγκεκριμένα τα χρονοδιαγράμματα στο πρόγραμμα έργου που θα εγκρίνουμε σήμερα