ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πιο συγκεκριμένα, ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δοκιμάζει τις ίδιες δυνάμεις του, ενώ έχουν δημιουργηθεί δύο ισχυρές κοινοπραξίες. Η πρώτη είναι αμιγώς ελληνική και είναι η σύμπραξη μεταξύ της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και του Ομίλου Mytilineos, ο οποίος ύστερα από το διπλό spin-off δοκιμάζει τις δυνάμεις του και στις παραχωρήσεις με τη Μ Παραχωρήσεων.
Από την άλλη πλευρά ο Όμιλος ΑΒΑΞ δημιούργησε μία συμμαχία με αρκετά ισχυρό το γαλλικό στοιχείο, καθώς συνεργάζεται με την Egis και τη Meridiam. Όσον αφορά την Egis η εταιρεία έχει εμπειρία στις οδικές παραχωρήσεις καθώς συμμετέχει με ένα μικρό ποσοστό στην Αττική Οδό, ενώ αναμένεται μέχρι τα τέλη του έτους να υπογράψει μαζί με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ τη σύμβαση για την Εγνατία Οδό. Επίσης, η εταιρία διεκδικεί δυναμικά και τη νέα παραχώρηση για την Αττική Οδό, η οποία αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή, πλην απροόπτου, από το φθινόπωρο του 2024.
Η ακτινογραφία του ΒΟΑΚ
Με τη δημοπράτηση του τμήματος Χανιά-Ηράκλειο ολοκληρώνεται το παζλ των διαγωνισμών για το ΒΟΑΚ, καθώς έχουν ήδη υπογραφεί και συμβασιοποιηθεί τα άλλα δύο τμήματα του οδικού άξονα. Πρόκειται για ένα ηράκλειο οδικό έργο και ίσως από τα μεγαλύτερα που δημοπρατούνται στην Ελλάδα, αν όχι στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς συνολικά μπορούμε να κάνουμε λόγο για ένα οδικό δίκτυο συνολικής έκτασης άνω των 190 χλμ και προϋπολογισμού άνω των δύο δισ. ευρώ, το οποίο θα παραδοθεί στην κυκλοφορία σταδιακά από το 2027 έως τις αρχές του 2028, καθώς η συνολική κατασκευαστική περίοδος έχει εκτιμηθεί στα τέσσερα έτη από την ημερομηνία της υπογραφής των αντίστοιχων συμβάσεων.
Επιπλέον, πρόκειται για ένα τριπλό έργο στη Μεγαλόνησο μέσω του οποίου η πλειοψηφία των εγχώριων κατασκευαστικών ομίλων αποκτά μία σημαντική παρουσία, ενώ προσθέτει και εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στα ήδη υψηλά ανεκτέλεστα τους.
Αναλυτικότερα στο τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος αξίας 186 εκατ. ευρώ και μήκους 14,6 χλμ, που δημοπρατήθηκε ως δημόσιο έργο το Φεβρουάριο του 2022, ανάδοχος είναι ο Όμιλος Ελλάκτωρ, ο οποίος έδωσε μάχη με τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ και Mytilineos επικρατώντας με έκπτωση 7,1% και η σχετική σύμβαση υπεγράφη τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Όσον αφορά το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη μήκους 22,5 χιλιομέτρων και αξίας 360 εκατ. ευρώ που δημοπρατήθηκε ως ΣΔΙΤ τον Ιανουάριο του 2022, ανάδοχος είναι η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat, καθώς υπέβαλε τη μοναδική προσφορά και η σύμβαση υπεγράφη στο Ηράκλειο της Κρήτης πριν από λίγες εβδομάδες στα τέλη του περασμένου μήνα παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Η επιλογή του αναδόχου για την παραχώρηση Χανιά-Ηράκλειο αναμένεται να γίνει εντός του τρέχοντος έτους, ενώ δεν αποκλείεται το έργο να υπογραφεί μέχρι τα τέλη του 2023. Με αποτέλεσμα τα εργοτάξια να αρχίζουν να στήνονται στα τέλη του 2023 ή τις αρχές του 2024. Επίσης, είναι αρκετά ενδιαφέρον να δούμε, εάν θα καταφέρει ένας εκ των ομίλων ΑΒΑΞ και Mytilineos να αποκτήσει παρουσία στο μεγαλύτερο τμήμα του ΒΟΑΚ ή εάν θα το αναλάβει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία μαζί με το ΣΔΙΤ και το αεροδρόμιο στο Καστέλι θα έχει δημιουργήσει ισχυρές συνέργειες στην Κρήτη.
Σε οποιαδήποτε περίπτωση μπορούμε να κάνουμε λόγο για το μεγαλύτερο οδικό έργο της χώρας στο οποίο τουλάχιστον οι τρεις ή ακόμα και οι τέσσερεις κατασκευαστικοί Όμιλοι της χώρας μας θα έχουν στήσει τα εργοτάξια τους.
Διαβάστε επίσης
Γιώργος Καραγιάννης για ΒΟΑΚ: Η δουλειά και ο σχεδιασμός μας αποδίδουν καρπούς
ΒΟΑΚ: Κληρώνει σήμερα για την παραχώρηση του €1,7 δισ. – Ποιοι Όμιλοι μπορούν να κτυπήσουν το έργο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αμαζόνιος: Συμβολική επίσκεψη Μπάιντεν – Έντεκα δισ. δολάρια για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγή
- Χοληστερίνη: Όσα πρέπει να ξέρετε για να μειώσετε τους κινδύνους
- Τουρκία: Αρνήθηκε τη χρήση του εναέριου χώρου της στο αεροσκάφος του προέδρου του Ισραήλ
- Αθήνα: Άνοιξαν οι σταθμοί «Πανεπιστήμιο», «Σύνταγμα», «Ευαγγελισμός» και «Μέγαρο Μουσικής»