• Business

    ΒΟΑΚ: Ολοκληρώνεται η αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών για τη μάχη της Κρήτης

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Ευάγγελος Μυτιληναίος (Πρόεδρος και CEO της Mytilineos) – Γιώργος Περιστέρης (Πρόεδρος και CEO της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ)- Αλέξανδρος Εξάρχου (0CEO Intrakat) -Χρήστος Ιωάννου (Πρόεδρος ΑΒΑΞ)- Χρήστος Σταϊκούρας (υπουργός υποδομών και μεταφορών)

    Ευάγγελος Μυτιληναίος (Πρόεδρος και CEO της Mytilineos) – Γιώργος Περιστέρης (Πρόεδρος και CEO της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ)- Αλέξανδρος Εξάρχου (0CEO Intrakat) -Χρήστος Ιωάννου (Πρόεδρος ΑΒΑΞ)- Χρήστος Σταϊκούρας (υπουργός υποδομών και μεταφορών)


    Εντός της εβδομάδας αναμένεται να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των τεχνικών φακέλων για την παραχώρηση του ΒΟΑΚ, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών.

    Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση αξίας 1,75 δισ. Ευρώ που διεκδικούν κορυφαίοι ελληνικοί και γαλλικοί όμιλοι οδεύει με αυτό τον τρόπο προς το τελικό στάδιο που είναι η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι δε θα υπάρξουν απουσίες, καθώς όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς και τα τρία σχήματα ανανέωσαν τη διάρκεια των εγγυητικών του επιστολών.

    Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη του Δεκεμβρίου το υπουργείο Υποδομών προχώρησε σε αυτόματη ανανέωση των οικονομικών προσφορών των τριών ενδιαφερομένων σχημάτων που δίνουν τη μάχη της Κρήτης.

    Αυτά είναι τα εξής:

    • Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία δοκιμάζει τις ίδιες δυνάμεις της
    • Η Κοινοπραξία Mytilineos (Μ Παραχωρήσεων) με τον Όμιλο Ελλάκτωρ (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις)
    • Η ελληνογαλλική συμμαχία ΑΒΑΞ-Egis-Meridiam.

    Πρέπει να επισημανθεί σε αυτό το σημείο ότι στο σχήμα Mytilineos-ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις υπάρχει και ένας κρυφός εταίρος, ο οποίος δεν είναι άλλος από το νο.2 στις κατασκευές, δηλαδή η Intrakat.

    Αυτό συμβαίνει καθώς στο ενδεχόμενο επικράτησης της κοινοπραξίας, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις θα καλέσει την ΑΚΤΩΡ, η οποία είναι θυγατρική της Intrakat, για την κατασκευή του οδικού άξονα μήκους 157,5 χλμ.

    Αυτή θα διαρκέσει τέσσερα έτη και τα υπόλοιπα 26 αφορούν στη διατήρηση και συντήρηση.

    Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα της επιλογής του αναδόχου για το μεγάλο αυτό έργο, οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι είναι εφικτό να έχουν ανοίξει οι προσφορές έως τις 7 Μαρτίου, όπως είναι και ο νέος στόχος του υπουργείου υποδομών.

    Βάζουν, ωστόσο, έναν αστερίσκο, καθώς τα σχήματα θα έχουν στη διάθεσή τους περίπου έως τα τέλη του Ιανουαρίου για να προσφύγουν σχετικά με τα δικαιολογητικά των αντιπάλων τους.

    Η μάχη αναμένεται να είναι σκληρή, διότι κάθε μνηστήρας διεκδικεί για διαφορετικούς αλλά εξίσου σημαντικούς λόγους την εν λόγω παραχώρηση, η οποία είναι το επόμενο big thing τουλάχιστον στα οδικά έργα, ύστερα από την Αττική Οδό.

    Το «βραχυκύκλωμα» και η μάχη της Κρήτης για Περιστέρη και Μυτιληναίο

    Ο διαγωνισμός είχε «βραχυκυκλώσει», καθώς οι προσφορές είχαν υποβληθεί από τον περασμένο Μάιο και δεν έχουν ανοίξει ακόμα, ενώ προηγούμενες διοικήσεις του υπουργείου Υποδομών είχαν αναφέρει ότι θα γνωρίζαμε τον ανάδοχο έως τα τέλη του 2023.

    Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να χρειαστεί να ανανεωθεί η διάρκεια των προσφορών, καθώς αυτή έληγε το Δεκέμβριο.

    Όπως έχει ήδη γράψει το mononews η κυβέρνηση επιδιώκει αυτό το έργο πνοής να κατασκευαστεί και για αυτό τον λόγο φαίνεται πως αναζητά μία συμβιβαστική λύση.

    Μάλιστα, ο πρωθυπουργός  Κυριάκος Μητσοτάκης έχει συναντήσει ξεχωριστά τους κ. Περιστέρη και Μυτιληναίο προ μηνών στο Μέγαρο Μαξίμου για αυτό το θέμα.

    Συνάντησε όμως αντικρουόμενες απόψεις και μέχρι στιγμής δεν έχει βρεθεί η χρυσή τομή. Λέγεται ότι υπάρχει η πρόταση οι δύο μονομάχοι να αναλάβουν από κοινού το έργο, αλλά ένας εκ των δύο δεν αποδέχεται την πρόταση.

    Το φαβορί για την επικράτηση στο διαγωνισμό είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, καθώς η συνταγή του να κατέβει μόνη της φαίνεται και από την Αττική Οδό ότι της βγαίνει.

    Στην απέναντι πλευρά, ωστόσο, βρίσκεται το κοινό μέτωπο Mytilineos-ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις με την πρώτη εταιρεία να θέλει να αναδείξει το μέταλλο της σε έργα κατασκευής και λειτουργίας ενός μεγάλου οδικού άξονα.

    Επιπλέον, μία παραχώρηση όπως αυτή του ΒΟΑΚ θα προσφέρει σημαντικές χρηματοδοτικές ροές στα ταμεία των εισηγμένων, κάτι το οποίο χρειάζεται η Mytilineos, και πολύ περισσότερο ο Ελλάκτωρ, καθώς από τον ερχόμενο Οκτώβριο λήγει η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού.

    Τα βέλη στη φαρέτρα των μνηστήρων

    Η «έκβαση της μονομαχίας» μεταξύ των δύο «γιγάντων» του ελληνικού επιχειρείν είναι αμφίρροπη, καθώς ο καθένας διαθέτει στη «φαρέτρα» του ισχυρά όπλα.

    Ξεκινώντας από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, το πλεονέκτημα της είναι η εγνωσμένη εμπειρία στη διεκδίκηση μεγάλων οδικών έργων και παραχωρήσεων, όπως φάνηκε και από την επικράτηση στον διαγωνισμό της 25ετούς παραχώρησης της Αττικής Οδού με το τίμημα-ρεκόρ των 3,27 δισ. ευρώ.

    Εν τούτοις και το αντίπαλο δέος, φαίνεται να είναι σε θέση να κάνει την ανατροπή, καθώς κατάφερε να «διαβάσει» καλά τον διαγωνισμό της Αττικής Οδού, για τον οποίο έχασε οριακά το δικαίωμα να υποβάλει βελτιωτική προσφορά, καθώς έδωσε μαζί με τη γαλλική Vinci το δεύτερο καλύτερο τίμημα.

    Δείχνει, δε, ότι δεν καταθέτει εύκολα τα όπλα, όπως φαίνεται και από τις πρόσφατες εξελίξεις στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την Αττική Οδό, καθώς το πάει μέχρι τέλους.

    Δηλαδή, το σχήμα Vinci-Mytilineos, έχει προσφύγει τόσο στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων και το ΣτΕ.

    Διαβάστε επίσης:

    Ποια δουλειά παίρνουν μαζί Περιστέρης-Εξάρχου

    «Μάχη της Κρήτης» για Μυτιληναίο και Περιστέρη με «έπαθλο» τα 2 δισ. ευρώ του ΒΟΑΚ

    Σταϊκούρας: Άνοιξαν οι τεχνικές προσφορές για τον ΒΟΑΚ – Ποιοι διαγωνισμοί προχωρούν



    ΣΧΟΛΙΑ