ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στο Ηράκλειο της Κρήτης θα υπογραφεί σήμερα το οδικό έργο Χερσόνησος-Νεάπολη, το οποίο ανήκει στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και η αξία του είχε εκτιμηθεί στα 360 εκατ. ευρώ με αναδόχους τις εταιρίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και Intrakat. Πρόκειται για το δεύτερο από τα τρία έργα του ΒΟΑΚ που έχουν δημοπρατηθεί και πλέον μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης.
Πρόκειται για ένα έργο αυξημένης σημασίας για την Κρήτη αλλά και ένα από τα project-σημαίες του υπουργείου υποδομών και μεταφορών. Γεγονός και το οποίο αποδεικνύεται από την αναμενόμενη παρουσία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, στην υπογραφή της σύμβασης η οποία θα πραγματοποιηθεί από τον υφυπουργό υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη, το γενικό διευθυντή επιχειρηματικής ανάπτυξης του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Μ. Μουστάκα, το διευθύνοντα σύμβουλο της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Γιώργο Συριανό και το διευθύνοντα σύμβουλο και αντιπρόεδρο της Intrakat, Αλέξανδρο Εξάρχου.
Με την υπογραφή της σύμβασης ξεκινά και επίσημα η περίοδος κατασκευής του οδικού άξονα, ο οποίος αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία το 2027. Σημειώνεται, ότι στόχος του υπουργείου υποδομών, ο οποίος και επετεύχθη, ήταν οι υπογραφές να πέσουν εντός του Α΄Εξαμήνου του 2023 και να ξεκινήσει άμεσα το έργο. Επιπλέον από τον περασμένο Σεπτέμβριο έχει υπογραφεί η σύμβαση και έχει ξεκινήσει το έργο Άγιος Νικόλαος – Νεάπολη με ανάδοχο τον Όμιλο Ελλάκτωρ.
Το μόνο που απομένει πλέον για να μετατραπεί η Κρήτη σε ένα απέραντο εργοτάξιο είναι υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να επιλεγεί ο ανάδοχος, Οι προσφορές βάσει των νέων δεδομένων ύστερα από την πρόσφατη παράταση, θα υποβληθούν στις 8 Μαΐου, ενώ από τις αρχές του διαγωνισμού, δηλαδή το 2019, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο Ελλάκτωρ (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις), η ΑΒΑΞ καθώς και η γαλλική Vinci.
Ο διαγωνισμός και το έργο
Το Χερσόνησος – Νεάπολη δημοπρατήθηκε ως ΣΔΙΤ τον Ιανουάριο του 2022 και τα σχήματα που διεκδικούσαν το έργο ήταν η Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat καθώς το κοινό σχήμα ΑΒΑΞ-Mytilineos. Πιο συγκεκριμένα, πριν καταλήξουμε στους δύο διεκδικητές, το έργο εποφθαλμιούσαν και ξένοι όμιλοι, καθώς τα αρχικά ενδιαφερόμενα σχήματα ήταν τα εξής:
- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ,
- Κοινοπραξία Mytilineos-Intertoll Europe ZRt,
- ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (θυγατρική του Ομίλου της Ελλάκτωρ), και
- η Κοινοπραξία «Ένωση Προσώπων Αριάδνη» που αποτελείται από τον Όμιλο της ΑΒΑΞ και το Fund Marguerite).
Εν τέλει το μόνο το σχήμα που υπέβαλε προσφορά ήταν το ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat, η οποία και έγινε δεκτή και αποσφραγίστηκε στα τέλη του περασμένου Μαΐου.
Στα του έργου θα κατασκευαστεί ένας οδικός άξονας μήκους 22,5 χιλιομέτρων και η διάρκεια της σύμβασης ανέρχεται στα 30 έτη με τα τέσσερα πρώτα να αφορούν το κατασκευαστικό τμήμα και τα υπόλοιπα 26 τη λειτουργία και τη συντήρηση του οδικού άξονα.
Διαβάστε επίσης
Ελλάκτωρ-Intrakat: Παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη η υπογραφή οδικού έργου 310 εκατ. ευρώ
Αττική Οδός: Πού «κολλάει» η παραχώρηση, πώς επιταχύνονται οι διαγωνισμοί για τις επεκτάσεις
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Υπουργείο Ανάπτυξης: Πρόστιμα ύψους 5,5 εκατ. ευρώ σε οκτώ πολυεθνικές – Ποιες είναι
- ΙΤΕΠ: «Υψηλή» και «άνιση» φορολογία στα Ξενοδοχεία – Το 19% του κόστους παραγωγής αντιστοιχεί σε φόρους
- Δημοσκόπηση GPO: Η ΝΔ διατηρεί προβάδισμα ασφαλείας από το ΠΑΣΟΚ – Τρίτο κόμμα το ΚΚΕ – Οκτακομματική Βουλή
- Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο: Θετικές προοπτικές για την οικονομία το 2025 – Σημαντικές εξωτερικές προκλήσεις