ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα τυπικό βήμα, καθώς παρήλθε το δεκαήμερο ενστάσεων στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ).
Από τα αντίπαλα σχήματα, ήταν οι κοινοπραξίες ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και ΑΒΑΞ.
Με την εξέλιξη αυτή ανοίγει ο δρόμος, ώστε η σύμβαση να οδεύσει προς το Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια να πάει στη Βουλή των Ελλήνων, για να κυρωθεί ως νόμος του κράτους και να υπογραφεί.
Υπενθυμίζεται ότι στις 22 Μαρτίου, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έλαβε το πράσινο φως από το υπουργείο Υποδομών για την 35ετη παραχώρηση Χανιά-Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, αρχικού προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ.
Με την παραχώρηση αυτή η εισηγμένη ενισχύει σημαντικά το χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεων που διαχειρίζεται μόνη της καθώς σε αυτό εκτός από τη Κεντρική και τη Νέα Οδό θα ενταχθούν στο επόμενο διάστημα η Εγνατία Οδός, η Αττική Οδός και πλέον ο ΒΟΑΚ.
Η περίοδος της παραχώρησης είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως 5 έτη είναι η περίοδος μελετών – κατασκευών. Το συνολικό μήκος του τμήματος Χανιά-Ηράκλειο ανέρχεται σε 187 χλμ. (συμπεριλαμβανομένων και 30 χλμ. που αφορούν το υπό προαίρεση τμήμα Κίσσαμος-Χανιά).
Η Κρήτη είναι το μεγαλύτερο νησί της Ελλάδας με μόνιμο πληθυσμό περίπου 700.000 κατοίκων και ο πιο δημοφιλής τουριστικός προορισμός στη χώρα, με τον μεγαλύτερο αριθμό διεθνών αφίξεων.
Το συνολικό μήκος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης ανέρχεται σε περίπου 300 χλμ., συμπεριλαμβανομένων των τμημάτων «Χερσόνησος- Άγιος Νικόλαος» (βρίσκεται υπό κατασκευή μέσω ΣΔΙΤ) και «Άγιος Νικόλαος – Νεάπολη».
Ο ΒΟΑΚ θεωρείται ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος υπό κατασκευή σε όλη την Ευρώπη τη συγκεκριμένη περίοδο.
Η ανάληψη της παραχώρησης του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ σηματοδοτεί μια εξαιρετικά θετική και πολλαπλά σημαντική εξέλιξη, με πλήθος οφέλη για τον Όμιλο και τους μετόχους του.
Ενισχύει το μέγεθος και την αξία του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καθώς και την παραγωγή σημαντικών, σταθερών και προβλέψιμων ταμειακών ροών σε μακροχρόνια βάση, επιτρέποντας τη βέλτιστη δυνατή αξιοποίηση του στο πλαίσιο της στρατηγικής του Ομίλου.
Διαβάστε επίσης:
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Προσωρινός ανάδοχος στον ΒΟΑΚ για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Επίσημο τέλος στη «μάχη της Κρήτης» για το ΒΟΑΚ – Πώς φτάσαμε στην επικράτηση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χάρης Βαφειάς: Αύξηση κερδών και μείωση εσόδων στο τρίτο τρίμηνο του 2024 για την C3is
- Χρήστος Μεγάλου (Τράπεζα Πειραιώς): Εξετάζουμε το ενδεχόμενο να επενδύσουμε εκτός Ελλάδας – Η χώρα χρειάζεται ισχυρότερες τράπεζες
- Kristina Blahnik: Από την αρχιτεκτονική στην κυριαρχία του Manolo Blahnik και η μυστική συνταγή της επιτυχίας
- Επιτροπή Ανταγωνισμού: Εγκρίθηκε η απόκτηση της Αττικής Οδού από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ