ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με το ποσό άνω των 700 εκατομμυρίων ευρώ θα συμβάλει το δημόσιο στη χρηματοδότηση του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης, με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρίστου Δήμα.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με απόφασή του, ενέκρινε την ένταξη του έργου στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Υποδομών και Μεταφορών 2021 – 2025 και στον Άξονα Προτεραιότητας, οδικές υποδομές.
Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου για την παραχώρηση του ΒΟΑΚ ανέρχεται σε 792 εκατ. (συμπεριλαμβανομένης της προαίρεσης τμήμα Κίσσαμος – Χανιά), εκ των οποίων τα 200 εκατ. θα προέλθουν από το Ταμείο Ανάκαμψης και θα εκταμιευθούν κατά προτεραιότητα,
Το συνολικό μήκος του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο ανέρχεται σε 187 χλμ. (συμπεριλαμβανομένων και 30 χλμ. που αφορούν το υπό προαίρεση τμήμα Κίσσαμος-Χανιά).
Ειδικότερα, η Χρηματοδοτική Συμβολή του Δημοσίου για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο, σύμφωνα με το άρθρο 15.2 του Σχεδίου της Σύμβασης Παραχώρησης, ανέρχεται σε 693 εκατομμύρια Ευρώ και καταβάλλεται κατά την Περίοδο Μελετών-Κατασκευών Τ1. Η Χρηματοδοτική Συμβολή του Δημοσίου για το τμήμα της προαίρεσης (τμήμα Κίσσαμος-Χανιά) , σύμφωνα με το άρθρο 15.8.2 του Σχεδίου της Σύμβασης Παραχώρησης, ανέρχεται σε 99 εκατομμύρια Ευρώ. Ήτοι σύνολο Χρηματοδοτικής Συμβολής του Δημοσίου: 792 εκατομμύρια Ευρώ. Η Χρηματοδοτική Συμβολή για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο καταβάλλεται έως και 360 ημερολογιακές ημέρες από την έναρξη της Παραχώρησης και της προαίρεσης (τμήμα Κίσσαμος-Χανιά), την πρώτη εργάσιμη ημέρα μετά το πέρας περιόδου 900 ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τις αποκλειστικές προθεσμίες που προβλέπονται στο Σχέδιο της Σύμβασης Παραχώρησης, η εκταμίευση της Χρηματοδοτικής Συμβολής κατά προτεραιότητα θα είναι από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία, θα πρέπει η σύμβαση παραχώρησης να λάβει την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και έπειτα να κυρωθεί από τη Βουλή. Υπενθυμίζουμε ότι η σύμβαση βρίσκεται ήδη για έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ώστε στη συνέχεια να υπογραφεί με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που είναι ο ανάδοχος του μεγάλου οδικού άξονα συνολικού ύψους άνω των 2 δισ. ευρώ.
Διαβάστε επίσης:
Συνεργασία υπουργείου Υποδομών με ΠΕΔΜΕΔΕ – Στο επίκεντρο τα προβλήματα του εργοληπτικού κόσμου
Νταλακογιώργος: Επικοινωνιακό τρικ της κυβέρνησης η μείωση των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Κέιτλαν Κόλινς: Αυτή είναι η δυναμική ρεπόρτερ του CNN που εξαγριώνει τον Τραμπ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πώς μπορεί να υπάρξει εμπορική «συμμαχία» Ελλάδας – Κίνας: Τα μνημόνια συνεργασίας και η αλήθεια
- Απόφαση – σταθμός από Άδωνι Γεωργιάδη: Τέλος στις γεύσεις των ηλεκτρονικών τσιγάρων
- Βακάκης διαψεύδει… Βακάκη για τις επιδόσεις της Jumbo
- Χρηματιστήριο: Τι συμβαίνει με την μετοχή της Εθνικής, κάτω από μία φορά p/bv Πειραιώς, Eurobank και Αlpha
