Η ανάκληση εκτιμάται ότι θα κοστίσει στη BMW σχεδόν ένα δισεκατομμύριο ευρώ. Η ιστορία έχει ξεκινήσει από το 2022 όταν πελάτες και αντιπρόσωποι άρχισαν να καταγγέλλουν προβλήματα στα φρένα.
Η BMW άρχισε την έρευνα και φτάσαμε τον περασμένο μήνα προτού ξεκαθαριστεί ότι έως και 1,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα μπορεί να περιέχουν το ελαττωματικό εξάρτημα, το σύστημα πέδησης Integrated Braking System (IBS) το οποίο προμήθευε η Continental και διαφημιζόταν ως ελαφρύτερο και πιο αποδοτικό σύστημα.
Οι φήμες οδήγησαν σε χρηματιστηριακές πέντε δισεκατομμυρίων ευρώ. Η BMW ξεκίνησε μια ενδελεχή έρευνα στο συγκεκριμένο σύστημα πέδησης τον Οκτώβριο του 2023, στο οποίο διαπίστωσε παρεμβολές που επηρέαζαν τα ηλεκτρικά σήματα που αποστέλλονταν μέσω του συστήματος πέδησης. Η πρώτη ανάκληση περίπου 80.000 οχημάτων έγινε στις ΗΠΑ τον Φεβρουάριο του 2024.
Από τότε έχει επεκταθεί σε 1,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε μοντέλα που κατασκευάζονται από τη BMW – συμπεριλαμβανομένων των Rolls-Royce Spectres, των 7-Series sedans και των υψηλής ισχύος XM SUV.
Σύμφωνα με τον αμερικανικό νόμο, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων διατρέχουν τον κίνδυνο προστίμων εάν δεν αναφέρουν τα ζητήματα ασφαλείας εγκαίρως στην Εθνική Υπηρεσία Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) που δεν έχει επιβάλει πρόστιμο στη BMW για την ανάκληση των φρένων. Ένας εκπρόσωπος της BMW δήλωσε ότι χρειάστηκε χρόνος για να εκτιμηθεί η κλίμακα και η οικονομική επίδραση της ανάκλησης, προσθέτοντας ότι η αυτοκινητοβιομηχανία χρειάζεται να συζητήσει το θέμα με αξιωματούχους σε πολλές αγορές και να αξιολογήσει πόσο θα κοστίσουν οι διορθώσεις. Οι διακοπές στις παραδόσεις οχημάτων που δεν έχουν ακόμη δοθεί στους πελάτες θα έχει αρνητική επίδραση στις παγκόσμιες πωλήσεις κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Οι τεχνικές ενέργειες που σχετίζονται με το IBS επηρεάζουν πάνω από 1,5 εκατομμύριο οχήματα και οδηγούν σε πρόσθετο κόστος εγγύησης που θα αγγίξει υψηλό τριψήφιο αριθμό εκατομμυρίων κατά το τρίτο τρίμηνο.
Την ίδια στιγμή, η συνεχιζόμενη υποτονική ζήτηση στην Κίνα επηρεάζει τον όγκο των πωλήσεων. Παρά τα μέτρα τόνωσης από την Γερμανική κυβέρνηση, το καταναλωτικό κλίμα παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Λαμβάνοντας υπόψη τις ανωτέρω εξελίξεις στον Τομέα Αυτοκινήτου, το BMW Group έχει αναπροσαρμόσει τις προβλέψεις για το οικονομικό έτος 2024 ως εξής:
Ελαφρά μείωση των παραδόσεων σε σχέση με το περασμένο έτος (προηγούμενη πρόβλεψη: ελαφρά αύξηση). Περιθώριο EBIT το 2024 μεταξύ 6% και 7% (προηγούμενη πρόβλεψη: 8% – 10%). Απόδοση χρησιμοποιούμενου κεφαλαίου (RoCE) μεταξύ 11% και 13% (προηγούμενη πρόβλεψη: 15% – 20%). Οι ελεύθερες ταμειακές ροές (Free-Cash-Flow) στον Τομέα Αυτοκινήτου εκτιμάται ότι θα υπερβούν τα 4 δισ. ευρώ για το οικονομικό έτος 2024. Από σήμερα, τα κέρδη που αναφέρονται παραπάνω, μαζί με το πρόσθετο απόθεμα, θα επηρεάσουν το τρίτο τρίμηνο πολύ περισσότερο από ό,τι το τέταρτο.
Διαβάστε επίσης:
AUTO ATHINA 2024: Η μοναδική έκθεση Αυτοκινήτου στην Ελλάδα – 5 έως13 Οκτωβρίου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ανδρέας Παναγιωτόπουλος: Έκανα λάθος. Είμαι έτοιμος να δεχθώ όποια κύρωση αντιστοιχεί στον ΚΟΚ
- Η ΠΝΟ αντιδρά στην τροποποίηση του κανονισμού για τα ταχύπλοα πλοία
- ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Ανακοινώθηκε η υποχρεωτική δημόσια πρόταση της Masdar – Στα 20 ευρώ/μετοχή το προσφερόμενο αντάλλαγμα
- Ολλανδία: Το Netflix καλείται να πληρώσει 5 εκατ. ευρώ για παραβίαση προσωπικών δεδομένων