ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μιλώντας στο mononews, o κ. Γεωργάτος περιγράφει τις δυσμενείς συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στην αγορά από τις αυξήσεις στο κόστος ενέργειας, τις διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα και τις ανατιμήσεις των πρώτων υλών – και κυρίως του καφέ- επισημαίνοντας ότι το επιπλέον κόστος δεν μπορεί πλέον να απορροφηθεί από τις επιχειρήσεις.
Εκείνο ωστόσο που αποτελεί νέο μεγάλο «αγκάθι» για τον κλάδο της εστίασης είναι η εφαρμογή της εισφοράς για τα πλαστικά προϊόντα από την 1η Ιανουαρίου 2022.
«Φυσικά και μας ενδιαφέρει η προστασία του περιβάλλοντος αλλά είναι «λάθος» η στιγμή για την εφαρμογή της συγκεκριμένης εισφοράς» τονίζει ο κ. Γεωργάτος της Γρηγόρης προσθέτοντας ότι θα πρέπει να αναβληθεί, λόγω της κατάστασης που επικρατεί διεθνώς αυτή τη στιγμή.
«Οδηγούμαστε σε αναπόφευκτες ανατιμήσεις»
Για τις επιχειρήσεις εστίασης οι ανατιμήσεις στην ενέργεια το τελευταίο διάστημα αποτελούν ήδη μεγάλη επιβάρυνση. Υπολογίζεται μάλιστα ότι οι λογαριασμοί που έρχονται στις επιχειρήσεις του κλάδου είναι έως και διπλάσιοι σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι.
«Εφόσον δεν υπάρχουν άλλες εναλλακτικές αυτή τη στιγμή και πρόκειται για ένα παγκόσμιο πρόβλημα, τουλάχιστον ας μην επιβληθούν επιπλέον εισφορές στις επιχειρήσεις καθώς δεν βρισκόμαστε σε «κανονική» κατάσταση» τονίζει ο επικεφαλής της Γρηγόρης, κ. Βλάσης Γεωργάτος.
Σε αντίθετη περίπτωση, εάν δηλαδή στην υπάρχουσα κατάσταση που ήδη δεν μπορεί να ελεγχθεί, προστεθεί από την 1η Ιανουαρίου και η επιβάρυνση από το τέλος στα πλαστικά, οι επιχειρήσεις εστίασης θα οδηγηθούν, όπως σημειώνει, αναπόφευκτα και σε νέες ανατιμήσεις στην καθαρή αξία, της τάξεως του 6%.
Κάτι που σημαίνει αύξηση στον καφέ κατά 8 σεντς.
Ο κ. Γεωργάτος μάλιστα τονίζει ότι η όποια απόφαση για αναβολή της συγκεκριμένης εισφοράς θα πρέπει να ληφθεί άμεσα καθώς οι επιχειρήσεις οργανωμένης εστίασης θα πρέπει να προχωρήσουν στον σχεδιασμό του επόμενου έτους. Επισημαίνει τέλος ότι «το αποτύπωμα της πανδημίας στον κλάδο υπάρχει ακόμα» καθώς η εστίαση δεν έχει επιστρέψει στο 2019 και τα προ πανδημίας επίπεδα κατανάλωσης.
Αυξήσεις στην τιμή του καφέ βλέπουν οι καταναλωτές
Την ίδια στιγμή, οι ανατιμήσεις στον καφέ αποτελούν πλέον γεγονός, με τους καταναλωτές να βλέπουν τη διαφορά στις καθημερινές παραγγελίες τους.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του mononews, την τελευταία εβδομάδα όλο και περισσότερες επιχειρήσεις, αλυσίδες αλλά και μεμονωμένες, προχωρούν σε αυξήσεις. Ξεκινούν από 10 λεπτά και φτάνουν έως και τα 30 λεπτά στην τιμή του καφέ σε πακέτο.
Ενδεικτικά σε γνωστή αλυσίδα, την τελευταία εβδομάδα ο καφές σε όλες τις ποικιλίες, αυξήθηκε από 10 έως 20 λεπτά με αποτέλεσμα ο διπλός καπουτσίνο να πωλείται από 2 ευρώ την περασμένη εβδομάδα, στα 2.20 σήμερα και ο φρέντο εσπρέσο από 1.80, στα 2.00 ευρώ σήμερα.
Σε άλλη επιχείρηση του κλάδου μάλιστα η αύξηση έφτασε ακόμη και τα 30 λεπτά, καθώς για έναν καφέ σε πακέτο, καταναλωτής πλήρωσε αντί για 2.00 ευρώ την περασμένη εβδομάδα, 2,30 ευρώ σήμερα.
Διαβάστε επίσης:
Αλ. Δανιηλίδης (Αθηναϊκή Ζυθοποιία): Οι ανατιμήσεις στη μπύρα και η έκπληξη στην κατανάλωση το καλοκαίρι
Ο Σπύρος Μπαϊρακτάρης, το ιστορικό κατάστημα 142 ετών στο Μοναστηράκι και οι ανατιμήσεις στο σουβλάκι
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!