ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Το Κράτος έχασε εκατομμύρια ευρώ»
Κλιμακώνουν τη δράση τους οι Βίκος, ΕΨΑ και Λουξ για τη διαφήμιση της Coca Cola με τον Παρθενώνα και την Βουλή των Ελλήνων.
Συγκεκριμένα, οι τρεις ελληνικές εταιρείες απέστειλαν εξώδικη διαμαρτυρία στο Υπουργείο Πολιτισμού, αναφορικά με την επικοινωνιακή στρατηγική της Coca Cola και την χρήση εθνικών συμβόλων στις συσκευασίες της. Και αυτό, όπως αναφέρουν οι τρεις εταιρείες σε κοινή ανακοίνωσή τους, γιατί η στάση του Υπουργείου Πολιτισμού απέναντι στην εμπορευματοποίηση της εθνικής μας κληρονομιάς εγείρει ερωτήματα.
Σύμφωνα με τις παραπάνω εταιρείες, το Υπουργείο Πολιτισμού, λαμβάνοντας υπόψη του την απόφαση μιας και μόνο έμμισθης συμβούλου του, παραχωρεί το δικαίωμα στην Coca Cola να συνεχίζει να εμπορευματοποιείται τα εθνικά μνημεία, χωρίς να προβαίνει στην επιβολή κάποιου προστίμου ή την πληρωμή των σχετικών τελών, παρά τη σαφήνεια του νόμου επί του θέματος.
Και όλα αυτά, τη στιγμή που το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας δικαίωσε τις εταιρείες ΕΨΑ, Λουξ και Βίκος, δίνοντας διορία 30 εργάσιμων ημερών στην Coca Cola για να αποσύρει από τη διαφημιστική της καμπάνια την παρουσία των εθνικών συμβόλων, όχι μόνο από τις συλλεκτικές συσκευασίες της, αλλά και από το σύνολο της επικοινωνίας της.
Η εν λόγω απόφαση, σημειώνουν, εγείρει ερωτήματα, καθώς η μη διεκδίκηση είσπραξης των προβλεπομένων ποσών από το Υπουργείο Πολιτισμού προς την εταιρεία σημαίνει τη ζημίωση του κράτους και της οικονομίας συνολικά, αφού, σε αντίθετη περίπτωση, η πολυεθνική θα κατέθετε κάποια εκατομμύρια στα ταμεία της χώρας.
«Ασφαλώς, καμία από τις εταιρείες που έχουν τεθεί εναντίον της Coca Cola δεν προσβλέπει, μέσω της προσφυγής της στη δικαιοσύνη, στην χρηματική αποζημίωση, αντιθέτως, απώτερος σκοπός κάθε κίνησης αποτελεί ο περιορισμός της αυθαιρεσίας στη χρήση των εθνικών συμβόλων για επιχειρηματικό όφελος», προσθέτουν.
Μάλιστα, αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να κλιμακώσουν περαιτέρω τις κινήσεις τους, εάν η εξώδικη διαμαρτυρία προς το Υπουργείο Πολιτισμού δεν ληφθεί υπόψη και δεν αποδώσει καρπούς.
Κλείνουν, επισημαίνοντας πως η επίμαχη διαφημιστική καμπάνια της Coca Cola με την αναπαράσταση του Παρθενώνα και της Βουλής των Ελλήνων στις συλλεκτικές συσκευασίες καταστρατηγεί την έννοια του υγιούς ανταγωνισμού και της επιχειρηματικής δεοντολογίας και, αφετέρου, πλήττεται σφοδρά η οικονομία της χώρας.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike