Tο Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι τιμές πώλησης στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Tankers

Όλες οι αξίες των δεξαμενόπλοιων διατηρήθηκαν σταθερές καθ’ όλη τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας. Οι πιο σημαντικές κινήσεις που καταγράφηκαν ήταν οι ακόλουθες:

  • Το tanker τύπου VLCC Arion (χωρητικότητας 309.500-dwt και κατασκευής τον Ιανουάριο του 2001, στα ναυπηγεία Samsung) πουλήθηκε για το ποσό των 21 εκατ. δολαρίων, έναντι 18,66 εκατ. δολ. που προσδιόριζε την αξία του η VesselsValue.
  • To υπό κατασκευή tanker τύπου aframax «Hull 813» (χωρητικότητας 114.000-dwt και προς παράδοση τον Νοέμβριο του 2018, από τα ναυπηγεία Hyundai Samho) πουλήθηκε στη ναυτιλιακή Niovis Shipping για 44,3 εκατ. δολάρια, έναντι 44,43 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή της VV.

Bulkers

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι αξίες των φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου supramax και handy μεγαλύτερης ηλικίας υποχώρησαν. Οι σημαντικότερες αγοραπωλησίες που πραγματοποιήθηκαν ήταν οι εξής:

VesselsValue

  • Το bulker τύπου panamax Poseidon (χωρητικότητας 75.000-dwt και κατασκευής τον Ιανουάριο του 2002, στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries) πουλήθηκε για το ποσό των 9,2 εκατ. δολαρίων, έναντι 8,94 εκατ. δολ. που προσδιόριζε την αξία του η VesselsValue.
  • To bulker τύπου supramax Canary K (χωρητικότητας 58.000-dwt και κατασκευής τον  Απρίλιο του 2012, στα ναυπηγεία Shin Kurushima Hashihama) πουλήθηκε στη ναυτιλιακή Neptune Lines Shipping για 16,75 εκατ. δολάρια, έναντι 17,75 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή της VV.
  • Tα bulkers τύπου handysize Clipper Panorama (κατασκευής τον Αύγουστο του 2011) & Clipper Selo (κατασκευής τον Φεβρουάριο του 2011) και αμφότερα χωρητικότητας 32.400-dwt και κατασκευής στα ναυπηγεία Jiangmen Nanyang, πουλήθηκαν για το συνολικό ποσό των 20,2 εκατ. δολαρίων, έναντι 17,22 εκατ. δολ. που προσδιόριζε τη συνολική τους αξία η VesselsValue. Και τα δύο πλοία πέρασαν πρόσφατα special survey.
  • To open-hatch bulker τύπου handysize Global Horizon (χωρητικότητας 33.600-dwt και κατασκευής τον Δεκέμβριο του 2010, στα ναυπηγεία Shin Kurushima Ujina) πουλήθηκε στη ναυτιλιακή Ocean Longevity για 11,8 εκατ. δολάρια, έναντι 12,28 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή της VV.

Containers

Οι αξίες των παλαιότερης κατασκευής πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου panamax κατέγραψαν μικρή ενίσχυση την προηγούμενη εβδομάδα. Οι πιο σημαντικές κινήσεις που παρατηρήθηκαν ήταν οι εξής:

  • Το containership τύπου panamax APL Seoul (χωρητικότητας 4.360-teu και κατασκευής τον Φεβρουάριο του 2010, στα ναυπηγεία Hanjin Subic) πουλήθηκε στη ναυτιλιακή SM Line για το ποσό των 12 εκατ. δολαρίων, έναντι 10,88 εκατ. δολ. που προσδιόριζε την αξία του η VesselsValue.
  • Tα αδελφά containerships τύπου sub-panamax Cap Blanche (κατασκευής τον Ιούλιο του 2006), Vilano (κατασκευής τον Αύγουστο του 2006) και Cap Pasado (κατασκευής τον Σεπτέμβριο του 2006) όλα χωρητικότητας 2.723-teu και κατασκευής στα ναυπηγεία Wadan Yards MTW) πουλήθηκαν στη ναυτιλιακή MPC Container Ships για 31,9 εκατ. δολάρια συνολικά, έναντι 33,97 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή της VV και για τα τρία πλοία συνολικά.

Scrap

Οι τιμές των διαλύσεων ενισχύθηκαν κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers υποχώρησε κατά 1,40% και διαμορφώθηκε στις 187,63 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers κατέγραψε πτώση της τάξεως του 0,08% και έκλεισε στις 254,28 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers ενισχύθηκε κατά 0,04% και διαμορφώθηκε στις 4246,64 μονάδες
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG (υγραέριο) κατέγραψε άνοδο της τάξεως του 1,71% και διαμορφώθηκε στις 565,62 μονάδες

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ποια είναι η «ελληνική στρατηγική» που κάνει τους Έλληνες εφοπλιστές να ξεχωρίζουν

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Δ. Διαμαντίδης: Kίνηση-έκπληξη λίγο πριν εκπνεύσει το 2017

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Αγγελικούσης: Καθυστερήσεις στις παραλαβές νεότευκτων από τα ναυπηγεία DSME